Audi Driving Experience – i drugi put uspješno
DRUGO izdanje popularne Audijeve škole sigurne vožnje idućih deset dana održava se u Hrvatskoj. Uspjeh prošlogodišnje projekta naveo je organizatore, tvrtku PZ Auto i Audi, da ovog proljeća ponove event i tako pripomognu povećanju sigurnost u prometu.
Prvi dan bio je rezerviran za auto-novinare kojima je tako omogućeno da se upoznaju s novostima tijeku eventa, te nadograde svoje teoretsko znanje i poboljšaju vještinu u vožnji. Najveća novost je da je vrijeme trajanja eventa udvostručeno u odnosu na prošlu godinu, sa pet na deset dana. Također, dok su prošle godine polaznici imali na raspolaganju isključivo Audije TT, ove godine imaju priliku upoznati se s modelima A6 i A8.
Ergela odlazi na zadatak...
Svih dvanaest automobila pokretano je 4.2 V8 benzinskim motorom od 335 KS, koji se isporučuje isključivo u kombinaciji s quattro pogonom i tiptronic mjenjačem.
Ništa bez teorije
Tečaj započinje kratkom teoretskom prezentacijom u kojem instruktori upoznaju polaznike s osnovnim principima dinamike. Posebna pažnja stavljena je na gume, kao najvažniji element s kojim se ostvaruje kontakt s podlogom. Također, Audi obilježava 25 godina quattro pogona, što dovoljno govori o iskustvu Audija u ovom području.
Instruktor objašnjava teoriju..
Prije ulaska u automobil, svaki polaznik upoznaje se s pojmovima, kao što su preupravljanje i podupravljanje, pojavama koje će iskusniji kasnije na praktičnom dijelu nastave. Nadalje, od iznimne važnosti je položaj vozača za upravljačem, jedna od stavki kojoj se danas gotovo ne pridaje pozornost, iako itekako utječe na sigurnost u vožnji.
Pravilna pozicija za upravljačem vrlo je važna...
S riječi na djela
Praktični dio nastave podijeljen je u nekoliko dijelova. Grupe polaznika odlaze na aerodromsku pistu, gdje na pripremljenim poligonima stječu praktična iskustva pod nadzorom stručnjaka.
U prvoj vježbi savladava se slalom vožnja, sa i bez uključene ESP kontrole stabilnosti. Ovaj dio novinari su mogli apsolvirati u oba automobila, a na kraju je mjereno vrijeme. Kako su u našoj grupi popodnevni rezultati s većim automobilom bili bolji, razvidno je da su savjeti instruktora itekako pomogli.
A6 4.2 Quattro izbjegava prepreku pri 120 km/h...
Druga vježba bila je kudikamo zahtjevnija, pa čak i zanimljivija. Vozač je trebao pri brzinama većim od 100 km/h zakočiti kod predviđene oznake i tijekom kočenja naglo skrenuti, čime se izbjegavalo izmicanje prepreke.
Nadogradnja ove vježbe bila je izmicanje prepreke bez kočenja u kojoj su automobili imali isključen ESP. Vozač je na prepreku dolazio brzinom od 140 km/h, puštao nogu s gasa i zatim naglo morao izbjeći prepreku. Nakon toga trebalo je stabilizirati putanju automobila i tek potom stati.
100-0 km/h u samo dvije sekunde...
Naizgled bezazlena vježba donijela je i prvu „žrtvu“, bolje rečeno izlijetanje, usprkos činjenici da je asfaltna podloga bila suha, a grip solidan. Naime, ukoliko vozač ne zakrene upravljač „mekano“ već u ga u napadu panike naglo trzne, ili pak počne kočiti prije nego što je smirio automobil, neminovna posljedica je zakretanje vozila oko svoje vertikalne osi i gubitak stabilnosti.
Jedan dan u životu guma...
Šećer na kraju
Poslastica za kraj bio je silazak Audijevog konvoja na Grobničku pistu, gdje je polaznicima omogućeno da iskušaju sve mogućnosti automobila vrijednih gotovo sto tisuća eura.
Pogled na pistu...
Audi S4 je neuhvatljiv za nas...
Prazna i osigurana asfaltna cesta, odlično postavljeni zavoji i predivna zvučna kulisa 335 KS snažnog osmaka nikoga nisu ostavili ravnodušnim, čak niti one koji su sve to pratili s tribina.
Sve je gotovo, idemo kući...
Povratak u garaži i dodjela diploma o uspješno apsolviranom tečaju označili su kraj jednodnevnog druženja. Do iduće godine…
Audi Driving Experience projekt provodi se već godinama, a u Hrvatskoj od prošle godine. Projekt se sastoji od nekoliko kategorija, a cijena baznog treninga u Njemačkoj stoji 360 eura. Više informacija o ADE-u možete naći ovdje.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati