BMW 320si - Paprena trojka za odabrane

BMW će lansirati ograničenu seriju od 2.600 primjeraka  limuzine serije 3. Iza oznake 320si krije se posebno atraktivna inačica modela opremljena sportskim M paketom, 18-inčnim kotačima i nabrijanim dvolitrenim motorom.

Trenutno najzanimljiviju izvedbu trojke pokreće visokoturažni dvolitreni četverocilindrični motor, koji maksimalnu snagu od 127 kW/173 KS razvija pri visokih 7.000 o/min. 200 Nm zakretnog momenta dostupno je pri 4,250 o/min.

Motor je u odnosu na serijsku izvedbu pretrpio značajne modifikacije. Osim nove glave motora, promjer cilindra je povećan za jedan, a hod klipa smanjen za dva milimetra, dok su košuljice cilindara izrađene od aluminijske legure. Zanimljivo je da je Valvetronic izostavljen, a zamijenio ga je klasičan (mehanički) sustav upravljanja ventilima putem klackalice. 

 

Nove komponente inspirirane F1 natjecanjem, uključujući i potpuno novi sustav hlađenja,  omogućile su povećanje otperećenja bez nepoželjnih posljedica. Kompresijski omjer narastao je sa 10.5:1 na 11:1, a motor se vrti do 7.300 o/min. Motori se ručno sklapaju u tvornici motora u Hams Hallu, a zatim se u BMW-ovoj tvornici u Muenchenu podešavaju.

Sve to dovoljno je za 225 km/h maksimalne brzine, ubrzanje do 100 km/h u  8.1 sekundi, a u četvrtom stupnju 320si će ubrzat od 80 do 120 km/h u samo 7.7 sekundi. Naravno, BMW 320si ispunjava sve zahtjeve Euro 4 norme i troši u kombiniranom EU ciklusu 8,9 l/100 km.

O mogućnostima automobila najbolje govori podatak da krug na slavnom Nuerburgringa test vozači odrade u manje od devet minuta. Kako bi se mogao nositi s povećanom snagom motora BMW 320si je opremljen većim 16-inčnim kočnicama.

Serijski M sportski paket sadrži pored sportski podešenog podvozja i aerodinamični paket s modificiranim prednjim spojlerom i pragovima. Tu su još prednje maglenke i prije spomenuti 18-inčni naplatci s gumamam mjera 225/40 sprijeda odnosno 255/35 straga. Potonji potječu od vozila FIA-e World Touring Car Championship (WTCC) čime se naglašava ekskluzivnost izvedbe.

S istim ciljem automobil je dobio i kromirane bočne retrovizore, kao i sportski završetak ispušne cijevi. Pored šest boja karoserije model se nudi i u carbon crnoj metalik boji.

Interijer je obogaćen sportskim sjedalima, upravljačem s kolom obloženim kožom, alu-dekoracijom itd. Svi elementi naravno nose M oznaku.

BMW 320si će se nuditi u izvedbi s upravljačem na lijevoj ili desnoj strani, ali isključivo za europsko tržište. Lista narudžbi otvara se u prosincu, a model u salone stiže u proljeće 2006. godine po cijeni od oko 37.000 eura. Svjetska premijera zakazana je za ožujak 2006. godine na automobilskom salonu u Ženevi.

Temelj za motor-sport

Na bazi modela320si BMW Motorsport je razvio snažan trkaći automobil s 275 KS. Trkaća verzija BMW-a 320si će se pojaviti tijekom 2006. godine u okviru FIA World Touring Car Championship (WTCC) i ostalih utrka koje se održavaju prema pravilima Super-2000.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Tako i u 2006. godini BMW nastavlja s dugogodišnjom sportskom tradicijom. Upečatljiva bilanca marke BMW glasi: 24 europska naslova u okviru FIA natjecanja kao i svjetski naslov 1987. godine.

U protekle dvije godine BMW je s modelom 320i osvojio u europskom prvenstvu titulu u kategoriji konstruktora, a u 2004. godini i u kategoriji vozača. U 2005. godini put Muenchena će otići dvije titule u svjetskom prvenstvu i to u kategoriji proizvođača i vozača (Andy Priaulx).

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara