BMW serije 1: Odsada i s tri vrata

BMW je obnovio svoj najmanji model u ponudi. Nova tehnologija donosi uštedu goriva, a nova izvedba s tri vrata širi krug potencijalnih kupaca - dovoljno za tržišni uspjeh?

Bavarski rival premium kompaktima u novoj modelskoj godini dolazi s bitnim poboljšanjima. Pritom je vizualni identitet ostao gotovo isti, a jedina prava konstrukcijska novost je uvođenje trovratne izvedbe.

Par vrata manje dodatno je naglasio stilsku eleganciju, dok su atraktivniji detalji poput restiliziranog branika i svjetala udahnuli malo svježine u još uvijek moderno koncipiran model.

Vizualne novosti završavaju opet trovratnom izvedbom na kojoj su preostala bočna vrata izduljena i lišena okvira za stakla.

S druge strane tehnološke novosti su osjetno opsežnije, da ne kažemo konkretnije. Uostalom, serija 1 je s prosječnom potrošnjom od 4,7 l/100 km (118 d) najštedljiviji BMW-ov model u povijesti. 

Po uzoru na Toyotu Prius & Co BMW serije 1 preuzima ideju regenerativnog kočenja (Brake Energy Regeneration - iGR), gdje se pri usporavanju vozila energija akumulira u bateriju i tako omogućuje redukciju potrošnje goriva za najviše 3 %.

Najmanji BMW će se od ožujka nuditi uz serijski (osim 130i) Automatic Start Stop sustav automatskog gašenja motora za vrijeme mirovanja vozila. Dovoljno je da vozač nakon zaustavljanja automobila ubaci ručicu mjenjača u prazan hod i motor će prestati raditi.

Naravno, funkcija se po želji može i isključiti. Posljednja ekološka novotarija je odabir električnog servo uređaja (Electric Power Steering) koji uz pomoć elektromotora potpomaže zakretanje upravljača. 

Motorna ponuda je u suštini ostala ista. Bazni benzinac je 116i sa 116 KS i 150 Nm, a s 10,8 sekundi za ubrzanje do 100 km/h, maksimalnom brzinom od 200 km/h i potrošnjom od 7,5 l/100 km odlično odrađuje ulogu ulaznog modela.

Puno zanimljiviji je 118i (143 KS, 190 Nm), novost u ponudi, možda ne toliko zbog performansi (8,7 s, 209 km/h) koliko zbog male potrošnje goriva. Opremljen direktnim ubrizgavanjem goriva nudi prosječnu potrošnju od svega 5,9 l/100 km.

Ponuda benzinaca nastavlja se modelom 120i (170 KS, 210 Nm), noviteta s direktnim ubrizgavanjem goriva, koji već nudi sportske performanse (7,7 s, 224 km/h), ali i uzornu potrošnju goriva od 6,4 l/100 km - prava uvertira za pravi baby M, model 130i.

Potonji predstavlja vrhunac ponude u klasi. Pokretan 265 KS (315 Nm) snažnim motorom ubrzat će do 100 km/h za svega 6 sekundi i bez poteškoća nabrati 250 km/h.



Ljubiteljima dizelske erupcije namijenjena su dva proizvoda, 118d sa 143 KS i 300 Nm, odnosno 120d koji razvija 177 KS i 350 Nm. Prvi postiže 100 km/h za 8,9 sekundi i maksimalnih 210 km/h, dok će snažniji iste zadatke apsolvirati za 7,6 sekundi i dostići 228 km/h.
 
I opremljenost je na visokoj razini. Standardi sigurnosti zajamčeni su setom od šest zračnih jastuka i Run-Flat sustavom, kao i potpunom logistikom u vidu DSC i DTC sustava. Top-model je opremljen DSC+ sustavom koji nudi pet dodatnih funkcija među kojima i pomoć pri startu na uzbrdici.



Svjetska premijera nove serije 1 zakazana je za početak ožujka na ženevskom salonu, a početak prodaje za kraj istoga mjeseca. Trovratna inačica na europsko tržište stiže 26. svibnja. Cijena baznog modela, 116i s pet vrata iznosi 21.600 eura, dok najjeftiniji "coupe" (118i) ima cijenu od 22.800 eura.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara