BMW X5 & X6: Na redu su M izvedbe
SPORTSKE M izvedbe modela X i X6 će prvi službeni javni nastup odraditi ovog tjedna na auto salonu u New Yorku. Ova dva modela nisu samo prvi M SUV-ovi već je s njima stiglo još nekoliko novosti.
Krenimo izvana i tek ukratko opišimo pojedine stilističke razlike u odnosu na standardne izvedbe. Naime, kako i priliči M modelima oba su automobila dobila nešto agresivniji styling te nekoliko uobičajenih M ukrasa.
Primjerice, primjetna je snižena podnica, širi otvori za usis zraka, novi branici, širi lukovi blatobrana, karakteristične škrge ispod bočnih retrovizora, novi naplatci, stražnji difuzor s dva para ispušnih cijevi i sl. Unutrašnjost nastavlja istu temu s novim sportskim kožnim sjedalima, raznim ukrasnim detaljima i naravno M oznakama.
Kao što smo ranije napomenuli ova dva modela nisu samo prvi M SUV-ovi, već donose još par novina.
Prije svega riječ je o motoru, naime X5 i X6 M pokreće novorazvijeni 4,4-litrenim V8 twin-scroll bi-turbo benzinac. Razvija snagu od 560 KS (412 kW) te najveći okretni moment od 677 Nm, dostupan između 1.500 i 5.600 o/min. Sasvim dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 4,7 sekundi, dok im je brzina elektronski limitirana na 250 km/h.
Recimo i kako ju je tvornički moguće povećati na 275 km/h. Vrijedi spomenuti i kako su stručnjaci M odjela u ove automobile ugradili i BMW-ov Efficient Dynamics sa sustavom regeneracije kočenja, pa potrošnja u konačnici iznosi oko 13 l/100 km.
Tu je i šest-stupanjski automatski mjenjač pod nazivom M Sport Automatic. S ovim prijenosnim sustavom vozač može izabrati između tri načina rada Drive, Sport i M Manual, a ručno se brzine mijenjaju i putem ručica na upravljaču.
S pritiskom na M Drive prekidač automatski se aktivira i launch control, a vozač može prilagoditi i rad DSC i EDC sustava elektronske logistike za korekciju upravljanja putem nadzora vrtnje golemih 20-inčnih valjaka.
Dorađeno podvozje nudi prilagodljivi ovjes te modificirani xDrive sustav pogona na sva četiri kotača, a za kvalitetnija vozna svojstva će se pobrinuti i novorazvijeni Servotronic servoupravljač
Zainteresirani potencijalni kupci na ove novitete ne bi trebali dugo čekati s obzirom da se početak prodaje ne europskim tržištima očekuje već sredinom ove godine. Službeni cjenik još nije objavljen, kao ni točan termin komercijalizacije na hrvatskom tržištu.
M.N.
Foto: BMW
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati