Bristol - ljubimac istinskih ekscentrika
BRITANSKI Bristol poznat je u svijetu kao najtvrdoglaviji proizvođač koji se već desetljećima uspijeva uspješno othrvati modernim trendovima. Oni su izabrali svoj put, a svatko tko im se želi pridružiti mora biti spreman izdvojiti pozamašnu sumu novaca.
Što reći o tvrtki koja se hvali činjenicom da u novoj modelskoj godini na svojem najpopularnijem modelu i dalje nema nikakvih značajnih osvježenja?
U njihovom posljednjem izviješću hvale se "mesnatim" gumama, izostankom kompjutorske tehnologije i robotiziranog mjenjača. Tako se san svakog strojara, koji gotovo redovito žive "u starim dobrim vremenima“, kotrlja i dalje na jeftinim gumama s pozamašnim profilom, a za start motora dovoljno je jednom zakrenuti ključ.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Kakve kod-kartice ili, ne daj Bože, elektronski nadzor stabilnosti, u Bristolu se priznaje samo čista mehanika. Stoga nije rijedak slučaj da u Britaniji vidite skupocjeni Bristol na servisu u kakvom "fušeraju".
Naime, većina komponenti koje bi mogle otkazati poslušnost su vrlo pristupačne, a održavanje automobila svedeno je na najmanju moguću mjeru. Primjera radi, ukoliko vam se razbije stražnje svjetlo, trošak neće biti velik. Dovoljno je otići u Opelov servis i kupiti svjetla za stari Senator.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Druga stvar kojom se proizvođač voli hvaliti svakako su sjedala. Tradicionalno oblikovana i bez "suvišnih" oslonaca pružaju prvoklasnu udobnost sofe. Sasvim u skladu s komforom je i nepoderivi automatski mjenjač s četiri-stupnja prijenosa.
Motor naravno prati standarde Bristolovog šarma. 5.9 V8 benzinac s kompresijom 9.25:1 (podaci o snazi su nedostupni) potpisuje Chrysler, i to od 1959. godine.
Gotovo četrdeset godina star motor i koje desetljeće starija šasija zajedno funkcioniraju besprijekorno. Tako barem tvrde oni kojima je Bristol nedosanjani san. Takvih je malo, a i oni koji su još živi, nisu baš posve svjesni vremena u kojem žive.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Automobilom s dizajnerskim temeljima iz ranih 70-tih možete krstariti pri brzini od 112 km/h uz svega 1.750 o/min. Bristol Blenheim može biti i brz, ubrzanje do 96 km/h pod punim gasom traje 6,3 sekundi, a maksimalna brzina prelazi 200 km/h.
Kome nije ni to dovoljno nudi se sportska izvedba (naslovna fotografija) s 500 o/min višom blokadom i modificiranim motorom koja isti posao odrađuje u 5,4 sekundi.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Najpopularniji model u ponudi je Blenheim 3, a nudi se u tri izvedbe među kojima je i ona s plinskom (LPG) instalacijom. Cijena je u svakom slučaju astronomski visoka, a kreće se od 204.700 do 223.200 eura, ali će vam se to sve vjerojatno isplatiti nakon par milijuna kilometara.
Novosti u 2005. godini
Sve izvedbe Bristolovog najpopularnijeg modela sada imaju broj veće kotače. Gume mjera 225/60 R16 pružaju zadovoljavajuću udobnost, a novi alu-naplatci s pet krakova imaju do 26 posto bolji protok zraka za hlađenje kočnica.
Prtljažnik je na tragu američkih standarda...
Trag kotača povećan je straga za pet centimetara, a blage modifikacije pretrpio je i ovjes. Motor je optimiziran sa stanovišta potrošnje goriva, a kočnice ojačane. Unutrašnjost je osvježena zakretnim prekidačima ventilacije i brojnim drvenim detaljima.
Ima toga još...
Proizvođač automobila koji smatra da se u ručnoj izradi krije kvaliteta izrade, u ponudi ima još nekoliko modela.
Sportski roadster nosi zvučno ime Speedster i isti motor, dok je apsolutni top model u ponudi stanoviti Fighter s V10 motorom od 526 KS i maksimalnom brzinom većom od 340 km/h. No, pisat ćemo mi i o tom čudu.
Sportska izvedba s odgovarajućim ispuhom...
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati