Budno oko iz Volva
ISTRAŽIVANJA pokazuju da je u skoro 90% svih prometnih nezgoda kriv dekoncentrirani vozač. Volvo zato uvodi Kontrolni sustav uzbunjivanja vozača (DAC) - prvu tehnologiju te vrste namijenjenu za putničke automobile.
Kontrolni sustav za uzbunjivanje vozača (DAC)
Volvo je razvio Kontrolni sustav za uzbunjivanje vozača - prvi takve vrste u svijetu koji prati kretanje vozila po cesti i uzbunjuje vozača ukoliko njegova koncentracija oslabi. Zamor vožnjom jedan je od najvećih uzročnika nesreća u svijetu. Prema podacima Američke službe za nadzor sigurnosti prometa na autoputevima, vozači koji zaspu za upravljačem skrive samo u SAD-u oko 100.000 nezgoda godišnje. Čak 1.500 ljudi pogine u tim nesrećama, a više od 70.000 bude ih ozlijeđeno.
Volvov kontrolni sustav važna je inovacija u tom pogledu. On se prvenstveno primjenjuje u situacijama kada je povećan rizik od gubitka koncentracije te kada posljedice prometne nezgode mogu biti teške. Ravna i nepomućena cesta često puta može uljuljkati vozača u lažni osjećaj opuštenosti. Tada se povećava i rizik od moguće pospanosti vozača. Sustav se uključuje pri brzini od 65 km/h i ostaje aktivan sve dok brzina ostaje iznad 60 km/h.
Sustav upozoravanja prilikom prelaska trake (LDW)
Samo u SAD-u jedna četvrtina svih prometnih nesreća uzrokovana je prelaskom u drugu voznu traku. Čak jedna trećina ozljeda nastaje pri ovakvim situacijama, što samo svjedoči o tome kako je lako izgubiti koncentraciju u prividno nepomućenim uvjetima vožnje - na ravnom i "dosadnom" putu. Volvo vodi računa o tome i zato je stvorio LDW Sustav upozoravanja prilikom prelaska trake. Sustav pomaže prilikom sprečavanja nezgoda nastalih prelaskom u drugu traku te čeone sudare nastale uslijed pomanjkanja koncentracije. Istraživači Volva procjenjuju da LDW sustav može smanjiti mogućnost nastanka ovih nezgoda za 30-40% pri brzinama između 70 i 100 km/h.
Sustav upozoravanja prilikom prelaska trake aktivira se preko gumba na centralnoj konzoli, a upozorava vozača nježnim zvučnim signalom ukoliko automobil bez vidljiva razloga skrene u drugu traku ili prilikom skretanja ne upotrijebi žmigavac. I ovaj sustav koristi kameru koja nadzire položaj automobila u odnosu na oznake na cesti. LDW se uključuje pri brzini od 65 km/h i ostaje aktivan sve dok brzina vožnje prelazi 60 km/h.
Još jedan značajan doprinos sigurnosti u prometu tvrtke čiji imidž upravo na tome i počiva, a sudeći po njenoj najnovijoj umotvorini taj će imidž i zadržati.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati