Covini C6W - ludilo na šest kotača

Covini C6W - ludilo na šest kotača

OVOGODIŠNJI salon automobila u Ženevi obiluje novitetima među kojima svojom atraktivnošću u prvi plan izbija Covini. Malo poznati talijanski proizvođač predstavlja konačnu izvedbu automobila sa šest kotača.

Aktivna i pasivna sigurnost je danas iznimno važna. Zračni jastuci i ABS su u zapadnoj Europi standard, a svaki dan smo svjedoci ponekog inovativnog patenta iz domene zaštite ljudskih života. Većina njih se zasniva na kompleksnoj i vrlo učinkovitoj elektronici, koja najčešće ispravlja greške vozača i time sprečava da štogod ode po zlu.

Međutim, što napraviti kada se probuši guma, ili kad vozilo izgubi kontakt s podlogom pri prelasku lokvi? Odgovor je ponudio upravo Covini, koji nakon tridesetak godina razrade predstavlja prvi serijski automobil s šest kotača.

Ideja o automobilu koji će umjesto standardnih četiri imati šest kotača rodila se još 1974 godine. Međutim, trebalo je pričekati da se razviju tehnologije i smanje proizvodni troškovi da bi projekt dobio ekonomski smisao. Ozbiljan razvoj krenuo je tijekom 1990-tih paralelno s razvojem svijesti o pasivnoj i aktivnoj sigurnosti.

Koje su prednosti ove koncepcije?
Pa prije svega, više kotača znači veću površinu dodira s podlogom, a time i bolji grip, komfor, pa čak i kraći zaustavni put pri kočenju. Ukoliko se neka od četiri gume probuše, automobil će zadržati putanju, te će moći nastaviti kretanje. Također, bolja svojstva pokazana su pri aquaplaningu, kada automobil zadržava dovoljno dobar kontakt s podlogom. I na kraju, u slučaju frontalnog sudara, prednji kraj ima sposobnost apsorpcije veće količine energije.

Vanjske mjere pokazuju da je riječ o rasnom sportašu. C6W se rasprostire na 4.180 mm duljine i 1.990 mm širine, dok visina iznosi svega 1.080 mm. Podatke o međuosovinskom razmaku su višestruki, jer automobil posjeduje tri osovine. Raspon između vansjkih osovina iznosi 2.750 mm, dok između stražnje i prednje unutarnje razmak iznosi 2.230 mm.

Šasija je napravljena iz čeličnih elemenata, a svi vitalni dijelovi su ojačani ukrepljenjima od karbonskih vlakana. Zbog ušteda na masi, cjelokupni oklop automobila izveden je iz kombinacije fiberglasa i ugljičnih vlakana, što je rezultiralo ukupnom masom od svega 1.150 kg.

Motor je smješten iza, a riječ je o Audijevom 4.2 V8 benzincu, koji razvija 260 kW (380 KS) maksimalne snage pri 6.400 o/min i 450 Nm okretnog momenta pri povoljnih 2.700 o/min. Snaga se na stražnje kotače prenosi putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Za sigurno zaustavljanje brine se sportski kočnički sustav, koji čine Brembo samoventilirajući diskovi i Bosch-ov sustav elektronske raspodjele sile kočenja.

Performanse su zasad nepoznate, proizvođač navodi tek podatak o maksimalnoj brzini, koja iznosi okruglih 300 km/h.

Priča za sebe su kotači. Dok stražnji kotači mjerama odgovaraju standardu sportskih automobila (345/25 20), sprijeda su ugrađeni kotači promjera svega 15 inča (gume 205/45 R15).

Na razvoju automobila sudjelovale su mnoge eminentne tvrtke. To su Bosch (ABS i kočnički sustav), Brembo (kočnički sustav), Momo (zračni jastuci), Pirelli (specijalne gume), CM02/Daewoo (tehnologija), Antera (ultra lagani naplatci), Politecnico Di Milano (optimizacija šasije).  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Covini C6W će se sklapati ručno, a plan je godišnja naklada od svega pet do osam primjeraka. Ukoliko ste zainteresirani za ovaj automobil, kontakt telefon tvrtke Covini Engineering je (+39) 0523-882556.


 

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara