Direktorica popularnog webshopa opisala kako Hrvati kupuju online

NAVIKE kupaca se mijenjaju brže nego ikad, a ako ste u zadnje vrijeme počeli češće kupovati online, niste jedini. Danas online kupujemo i proizvode koje smo prije kupovali isključivo u trgovinama, od namirnica i obuće, do stvari za kućne ljubimce.
Sve je počelo 11. kolovoza 1994. godine, kad je Dan Kohn, osnivač startupa Net Market, preko interneta kupio Stingov CD i platio ga kreditnom karticom. Od tog njegovog klika mišem do danas e-trgovina je procvjetala, a procjenjuje se da će godišnji prihod ove industrije do 2023. dosegnuti čak 6.5 bilijuna dolara.
Što se sve mijenja u navikama potrošača i koje stvari Hrvati najviše kupuju online, pitali smo Anamariju Miljko, direktoricu tvrtke A007 plus, koja stoji iza popularnog webshopa Abrakadabra.
Sve je više online kupaca, no neki i dalje pokazuju strah
Miljko kaže kako su u zadnjih nekoliko godina, posebice uslijed pandemije, primijetili porast broja novih kupaca koji prije nisu kupovali online, a to potvrđuju i brojna istraživanja. "Baza naših kupaca proširila se i na kategorije najstarijih (45-54 godine) i najmlađih (18-24 godine)", priča nam.
No, kako kaže, neki kupci i dalje pokazuju određeni strah od online kupovine, pa njima nastoje prilagoditi komunikaciju: "Važno je što transparentnije komunicirati s kupcima, omogućiti im što jednostavniju online kupovinu te zadobiti i zadržati njihovo povjerenje, kako bismo im smanjili strah od online kupovine."
Kupci traže da je webshop pregledan i jednostavan
Vjerojatno ste i sami na internetu naišli na webshopove kojima se lako kretati i pretraživati, kao i na one koji vas izlude dok ne pronađete ono što želite. S povećanim prometom na webshopovima, sve su veći i zahtjevi kupaca koji žele što jednostavnije i intuitivnije iskustvo online kupnje.
Upravo zato u protekle dvije godine puno su uložili u Abrakadabra platformu, a nedavno su i redizajnirali postojeću web stranicu: "Učinili smo pretraživanje proizvoda preciznijim, a vizualni elementi su još veće kvalitete. Sadržaj je dobro organiziran i pregledan, korisnicima omogućava lako snalaženje i ugodno korištenje, a proizvodima su prošireni nužni atributi poput opisa i specifikacija."
Otkrila nam je i što se kod dizajna webshopa pokazalo najvažnijim za kupce: "Svakako da uz što manje koraka kupac pronađe što želi. Vjerujemo kako su jednostavnost i pažnja prema detaljima ključni za oduševljenje korisnika vizualnim dizajnom. Jednostavan dizajn usredotočuje korisnika na ono što je bitno te omogućuje korištenje sučelja na prirodan način. Naravno, izrazito je bitna sama kategorizacija proizvoda te navigacija kroz web koja mora biti jasna i jednostavna."
"70.4 posto online kupnje u svijetu obavlja se preko mobitela"
Još jedan trend je sve češće korištenje mobitela za online kupnju, pa smo je upitali imaju li na Abrakadabri to iskustvo: "Naravno, većina naših kupaca danas kupuje putem mobilnih uređaja, samo to više nije trend nego način života. Napretkom tehnologije i užurbanim načinom života kupac želi što brže doći do traženog proizvoda u dva klika. Procjene istraživanja eCommerce tržišta iz 2020. pokazuju da udio prodaje na mobilnim uređajima čini 70.4 posto ukupne prodaje e-trgovine u cijelom svijetu."
Za korisničko iskustvo, objašnjava nam, zato se najbolje pokazala praksa responzivnog, odnosno mobile friendly web dizajna, zbog čega je i Abrakadabra prilagodila dizajn webshopa korištenju na mobitelu: "To je prilika koju nismo mogli propustiti jer i sam cilj naše stranice je kupcima omogućiti najbolje iskustvo neovisno preko kojeg uređaja i internetskog preglednika posjećuju našu stranicu. To je nužan korak za dosezanje nove publike, ali i zadržavanje postojeće danas", objašnjava.
Što Hrvati najviše kupuju online?
Znamo da je sada na internetu moguće kupiti doslovno sve u tri klika, a na ovom webshopu možete kupiti više od 50 tisuća proizvoda u 12 kategorija. Zato smo direktoricu Abrakadabre pitali što kažu njihovi podaci, što je to što Hrvati najviše kupuju online.
"Bestselleri na Abrakadabri su popularan model pametnog sata, inovacija na našem tržištu - IPL uređaj za uklanjanje dlačica i naša kolekcija srebrnog tradicionalnog nakita", priča nam naša sugovornica. "U stopu ih prati bijela tehnika renomiranih brendova na našem tržištu, a treba izdvojiti i robotske usisavače koji se svakodnevno kupuju. U svakom slučaju mjesto smo gdje jedna obitelj može pronaći sve kako za kuću, tako i za najmlađeg do najstarijeg člana", dodaje.
Kaže kako su kroz godine poslovanja intenzivno radili na dobrim partnerskim odnosima sa strateškim dobavljačima: "Kao rezultat toga, naši kupci mogu pronaći ponudu vrhunskih brendova po odličnim cijenama. Posebno bih istaknula Samsung, Xiaomi, Končar, Philips, Lego i Violetu. Širinu našeg asortimana potvrđuje i činjenica da smo razvili vlastiti brend srebrnog tradicionalnog nakita, zastupnici smo francuskog brenda za njegu kose Demeliss, a slušajući potrebe naših kupaca uveli smo i novu kategoriju 'Kućni ljubimci'. U planu nam je dovesti i nove brendove koji nisu dostupni na našem tržištu."
Plaćanje s odgodom sve popularnije, a plaćanje kriptovalutama konstantno raste
Pokazalo se da kupci danas cijene i različite mogućnosti plaćanja, a sve popularniji je trend "Kupi sada, plati kasnije" (BNPL) koji omogućuje online kupcima da kupe nešto i prije nego što dočekaju plaću i da plaćanje odgode na dvoznamenkasti broj rata.
"Naši kupci mogu plaćati do 24 rate beskamatno i odabrati metodu plaćanja koja najbolje odgovara upravo njima i njihovim potrebama", priča nam direktorica Abrakadabre i dodaje: "S obzirom na to da je naše poslovanje primarno online, važno nam je bilo ponuditi bogati platni spektar našim kupcima. Pored standardnih oblika plaćanja, Abrakadabra sada pruža i široku paletu digitalnih mehanizama plaćanja poput Aircasha, KEKS Paya i kriptovaluta."
Pitali smo je i kako Hrvati najčešće plaćaju, prema njihovom iskustvu: "Najčešći oblici su još uvijek plaćanje pouzećem i kartično plaćanje. Sve više kupaca odlučuje se na beskontaktno plaćanje ili plaćanje kroz aplikacije, stoga je za naše digitalno poslovanje ključno bilo uvođenje upravo tih novih digitalnih metoda plaćanja."
Plaćanje kriptovalutama mnogi i dalje percipiraju kao daleku budućnost, pa nas je zanimalo i koliko se kod nas doista koristi ova metoda plaćanja. "Od samog početka i uvođenja mogućnosti ove vrste plaćanja na web shopu imali smo relativno mali udio plaćanja kriptovalutama. Ipak vidimo kako kriptovalutno plaćanje polako, ali sigurno zadržava svoj kontinuirani rast. Nastavit ćemo osluškivati potrebe i želje naših kupaca te aktivno pratiti tržišne trendove", dodaje.
U planu još brža dostava i još bogatija ponuda
Anamarija Miljko ističe kako su različite metode plaćanja i usluga dostave na kućnu adresu ili na kioske Tiska diljem Hrvatske neki od razloga zašto kupci biraju baš Abrakadabru kao svoju online šoping destinaciju.
Ispričala nam je i koji su planirani noviteti kojima žele zadržati kupce i privući nove: "Cilj nam je unaprijediti poslovanje po svim nivoima, uvodimo konstantno novi asortiman, uskoro ćemo imati novog logističkog partnera kako bismo ubrzali proces dostave. Do kraja godine na Marketplace modelu poslovanja ćemo imati novog i zvučnog partnera koji će nuditi kupcima široku paletu proizvoda, dok će ponuda tog partnera prvi put zaživjeti i online", zaključuje.
Sadržaj u suradnji donose Index i Abrakadabra.

Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti