Dodge za američku policiju
NAJNOVIJI model u programu poznate američke marke mogao bi u najkraćem roku postati jedna od najvećih američkih ikona. Charger je predstavljen na ovogodišnjem auto-salonu u New Yorku, a uskoro će postati službeno vozilo američkih organa reda.
Dodge će od jeseni policijskim snagama ponuditi specijalnu izvedbu modela Charger. Radi se o najsnažnijoj izvedbi s HEMI V8 motorom, koja je posebno prilagođena izvršavanju svakodnevnih policijskih zadaća. Naravno, stražnji pogon je zadržan, pa “plavci” ne bi trebali imati većih problem s privikavanjem.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Naime, u američkim policijskim snagama posebno je omiljen Fordov model Crown Victoria, inače omiljen izbor tamošnjih državnih institucija. Petmetarska krstarica je vrlo robustan automobil, posjeduje tehnologiju iz ranih osamdesetih, a karakterizira ga stražnji pogon i 250 KS snažan motor.
I dalje najomiljeniji
Dodge je, kad su u pitanju policijske snage, redovito u sjeni Forda i Chevroleta, što DaimlerChrysler itekako želi promijeniti. Charger je prvi adut na putu do ostvarenja cilja. „Sa stražnjim pogonom i Hemi motorom, Charger je optimalan policijski presretač“, kratko je komentirao Darryl Jackson, potpredsjednik marketinga u Dodge-u.
Američka policija moći će birati između dviju izvedbi, gdje slabiju pokreće 3.5 V6 od 250 KS i 340 Nm, a snažniju 5.7 V8 od 340 KS i 530 Nm. Snažnija izvedba opremljena MDS (Multi-displacement System) sustavom kontrole rada putem upravljanja cilindrima. U koncernu tvrde da MDS može rezultirati prosječnim smanjenjem potrošnje za 20 %, a da pri tome performanse ostanu iste. Za policiju je to vrlo važno, jer s jedne strane traže barem donekle štedljivost, a s druge uvjerljiva ubrzanja. U ovom slučaju se radi o 6 sekundi potrebnim za ubrzanje do 96 km/h, što je osjetno bolje od Crown Victorie (8,25 s).
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Policijska izvedba posjeduje brojne modifikacije, kojima je automobil prilagođen službenim standardima. Obje izvedbe serijski su opremljene pet-stupanjskom automatikom, a isto vrijedi i za trajnije kočnice, te ovjes. Kako bi svakodnevno korištenje vozila bilo što sigurnije, američki policajci mogu računati na pomoć ESP-a, TC-a i dakako ABS-a s EBA pomoći pri kočenju. Što se pasivne sigurnosti tiče, Dodge nije previše darežljiv. U seriju spadaju tek prednji zračni jastuci, dok je za bočne zračne zavjese potrebna doplata.
Modifikacije mehaničke prirode završavaju na preinakama električne instalacije. Ugrađen je alternator jakosti 160A, punjač i akumulator većeg kapaciteta. Unutrašnjost je pretrpjela veće izmjene. Prednja sjedala imaju lumbalnu potporu, a stvoren je i dodatni prostor za ugradnju policijske opreme. Vozač ima na raspolaganju tipku za tzv. Stealth mod putem koje je moguće odjednom ugasiti cjelokupno osvjetljenje. Brzinomjer je graviran do 160 m/h (260 km/h).
Charger će se proizvoditi od jeseni u tvornici u Bromptonu (Ontario), zajedno s karavanskom Magnum izvedbom. Ukoliko sve krene po planu, korporacija Chrysler bi opet mogla zauzeti pozicije koje je imala do ranih 1980-tih, kad je držala i do 80 % udjela. Dodge-ovom modelu Intrepid to nije uspjelo. Ostvario je tek 4-postotni udio s manje od 3.000 primjeraka prodanih u dvije godine, a kao glavni razlog neuspjeha spočitava mu se sklonost pregrijanju kočnica (potencijalni požar) i prednji pogon.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati