Dolazi kraj fejkerima na Instagramu, uvodi se zabrana koja se dugo čekala

Dolazi kraj fejkerima na Instagramu, uvodi se zabrana koja se dugo čekala
Foto: Instagram

PROŠLOG su tjedna Facebook i Instagram najavili da će blokirati prikazivanje reklama o određenim proizvodima za mršavljenje ili beauty zahvatima osobama mlađima od 18 godina. To je pokušaj da se tinejdžeri zaštite od opasnih poruka da biti lijepa znači biti mršava i da do takvog izgleda možete doći brzo "lizalicama za dijetu" ili detox čajevima.

Najavljeno je i da će ukloniti sve tvrdnje o "čarobnim učincima" vezane uz takve objave. Ysabel Gerrard, profesorica digitalnih medija na Sveučilištu u Sheffieldu u Velikoj Britaniji koja je pomogla Instagramu da razvije ovu novu politiku, izjavila je da su prošlotjedne najave samo prvi korak politike koja će se i dalje prilagođavati i poboljšavati, piše The Washington Post.

"Ovo neće biti posljednje što čujete da Instagram radi kako bi stao na put opasnim sadržajima povezanima s dijetom i kozmetičkim operacijama, a nastavit ću raditi s brojnim stručnjacima kako bismo ovo pogurnuli u najboljem mogućem smjeru", rekla je Gerrard i priznala da javnost najviše buni najava o uklanjanju "čarobnih tvrdnji". Kako njih filtrirati?

"Postojat će smjernice za zaposlenike Instagrama prema kojima će lako moći procijeniti koje tvrdnje i objave krše pravila, a koje ne", kaže Gerrard.

Ovo nije prvi put da se ova društvena mreža hvata u koštac s ovim problemom. 2012. godine Instagram je zabranio postove s oznakama poput #thinspiration koje su poticale ekstremno mršavljenje.

Aktivistica i glumica Jameela Jamil, koja je početkom ove godine i pokrenula peticiju usmjerenu prema Instagramu da zabrani štetne postove za mršavljenje, sada traži da se takav sadržaj potpuno zabrani. Ona naglašava da tinejdžeri nisu jedini ljudi koji su pogođeni tim porukama. Studija provedena u 2016. godini na ispitanicima u dobi od 19 do 32 godine, otkrila je da je korištenje društvenih medija povezano s povećanim rizikom od poremećaja prehrane među korisnicima, bez obzira na spol, rasu i razinu prihoda.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara