Evo koliko biste zapravo alkohola trebali piti i kako ne popiti previše

Evo koliko biste zapravo alkohola trebali piti i kako ne popiti previše
Foto: Instagram

ALKOHOL je vrlo teško izbjeći u zapadnoj kulturi gdje su društvena okupljanja u mnogim zemljama gotovo uvijek "podmazana" vinom ili pivom, a ako još imate aktivan društveni život, to može znatno opteretiti jetru.

Tjedni unos alkohola po preporuci liječnika je zapravo prilično nizak. Preporučuju dva dana bez alkohola u tjednu. Za zdravu ženu granica je jedna standardna čaša vina dnevno (12 ml) ili ukupno pet u tjednu, a zdravom muškarcu granica su dvije standardne čaše vina dnevno ili deset tjedno.

U društvu može biti teško ostati unutar tih ograničenja, ali postoje strategije koje mogu pomoći u smanjenju unosa alkohola.

"Pravilo broj jedan jest piti polako", tvrdi Michaela Goecke iz Saveznog centra za zdravstvenu edukaciju u Koelnu koja je sudjelovala u kampanji podizanja svijesti pod nazivom "Znaj svoje granice".

"Nemojte do kraja popiti svoje alkoholno piće i ne dopustite da vas domaćini nagovaraju da prihvatite još jedno", kaže Goecke.

"Ako se nađete u krugu više ljudi, ispijanje pokušajte pretvoriti u igru i tako postanite najsporiji u ispijanju u toj grupi. Ako vam se ponudi novo piće, recite da ćete ga popiti kasnije, a ako budete imali sreće, potpuno će zaboraviti da su vas pitali za još jedno", dodala je.

Goecke vjeruje da mnogi ljudi koriste alkohol za gašenje žeđi, što je velika pogreška. "Mineralna voda ili voćni sok mnogo su bolja opcija", kaže Goecke.

"U ruci uvijek trebate imati čašu vode", dodaje. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara