Ford Ka: Lifestyle mini na hrvatskim cestama
USPRKOS općoj krizi Ford je nezaustavljiv na europskom tržištu. Nakon nove Fieste na tržište je stigla i nova generacija legendarnog gradskog mališana. Novi Ford Ka ima sve preduvjete za stjecanje velike popularnosti, čak i na hrvatskom tržištu gdje starta popularnom cijenom i pametno odmjerenom ponudom.
Kao što je poznato, novi Ka nastao je u suradnji s Fiatom, sa čijim modelom 500, bolje rečeno Pandom, dijeli platformu.
I dok je Fiat igrao na kartu retro stila, u Fordu su ostali dosljedni svojom kinetičkom stilu i u konačnici ponudili kao i u slučaju veće Fieste, moderno osmišljen automobil. Priča s originalnog izvornika, modela s gotovo najduljim stažem na europskom tržištu, nastavlja se pod okriljem novog Fordovog izraza kojim je prožeta cjelokupna gama dostupna na Starom kontinentu.
Naglašene dinamike novi Ka se (opet) nameće mladenačkim karakterom. Simpatičan sprijeda i dopadljiv straga, najmanji Ford zahvaljujući pokojem dodatnom naboru te standardnom recepturom u vidu minimalnih prevjesa i razvučenih svjetala uspješno apsolvira nastup dostojan lifestyle rivala.
Tu su i atraktivne boje, njih tucet, među kojima i dvije s efektom bisera, blistavo bijela "Piset" i magenta "Blush".
Jednak stil Ka njeguje i u kabini, koja je dodatno dotjerana brojnim mogućnostima individualizacije uključujući i izbor kožom obloženog interijera (1.305 eura) ili nekog od Individual paketa uređenja. U svakom slučaju, kabina se može pohvaliti atraktivnim stilom snažnog dojma i visoke razine finalne izrade.
Ako ćemo pak o komforu valja imati na umu da i ovdje vozač sjedi povišeno, pa je prema tome i preglednost dobra. Kontrole su logično raspoređene i dopadljivo osmišljene, a prati ih tipično fordovska ergonomija, dakle natprosječna. Ponuda prostora je u skladu s očekivanjima, a vlasnik valja imati na umu kako mu je na raspolaganju osnovnih 224 l tovarnog prostora, proširivog na konačnih 747 l.
A sada se valja dohvatiti domene bitne za osjećaj u vožnji. Premda koristi Fiatovu osnovu, u Fordu su brojnim modifikacijama uspjeli Ka dovesti na razinu ostatka game.
Podatak kako su završni dinamički testovi uključili pohod trkaćim stazama, pa i legendarnom Nürburgringu govori dovoljno o Fordovoj predanosti poglavlju voznih osobina.
Tržišni debi Ka odrađuje u dvije motorne izvedbe. Benzinski 1,2 raspolaže sa 69 KS i 102 Nm, a dizelski 1.3 TDCi sa 75 KS i 145 Nm. Oba motora usuglašena su s pet-stupanjskim mjenjačem. S obzirom kako je u ovom segmentu benzinac iole popularniji valja reći kako je potrošnja goriva s prosjekom od 5,1 l/100 km čak 21% niža u odnosu na prethodnika. Dizelaš se može pohvaliti još boljim prosjekom postavljenim na 4,2 l/100 km.
Gledano prema tvorničkim podacima, obje izvedbe modela su u pogledu voznih svojstava vrlo bliske (0-100 km/h za 13,1 s, 160 km/h), a što se tiče osjećaja u vožnji za konačan sud morat ćemo se strpjeti do testa.
Ponuda modela na hrvatskom tržištu uključuje dvije razine opreme Ambiente i Titanium, ali i nekoliko vrlo zanimljivih opcijskih paketa, pa i dizajnerskih tema za estetsko usavršavanje samog automobila.
>> Baza automobila: Ford Ka
Početni Ambiente uključuje prednje zračne jastuke i ABS iz poglavlja sigurnosti, te mogućnosti podešavanja kola upravljača po visini iz domene ergonomije. Bogatiji Titanium donosi između ostalog cjelokupnu elektrifikaciju, daljinsko centralno zaključavanje, klima uređaj i audio sustav.
Ford Ka starta cijenom od 9.711 eura za osnovni model (1.2i Ambiente), dok dizelaš ima start na 11.800 eura. Doplata za Titanium je oko 1.350 eura.
Tekst: M.N.
Foto: Ford, G.V.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati