Ford s visoka gleda Ženevu

FORDOVA karavana u Ženevu stiže predvođena dvama novitetima iz segmenta obiteljskih monovolumena. S-Max je potpuno novi model u (pre)bogatoj gami, a prati ga novi Galaxy - prvi put razvijen izvan nekdašnjeg jointventure-a s drugim europskim markama.

Oba modela djelo su stručnjaka europskog ogranka Forda, a proizvodit će se u belgijskim pogonima u Genku. Također, to su prvi modeli koje karakterizira evoluirani new edge dizajn, odsad poznat pod imenom kinetic design. Prvotno predstavljen na konceptu Iosis, potkraj prošle godine, novi izričaj karakterizira energičniji nastup s naglašenim sportskim aspektom.


Ford S-Max

Na prvi pogled moglo bi se zaključiti da su S-Max i Galaxy vrlo slični. Međutim, u Fordu naglašavaju da Galaxy dinamičnijim izgledom uvodi svježinu u klasu obiteljskih monovolumena, gdje su glavni aduti još uvijek prostranost i praktičnost.

S druge strane, nepunih sedam centimetara niži S-Max (1.607 mm) i pet centimetara kraći (4.768 mm) naginje modernoj crossover koncepciji gdje su u prvom planu neke druge karakteristike. Nadalje, osim prednjeg kraja s identičnim izgledom svjetala, modeli se razlikuju do najmanjeg detalja gradeći time vlastiti karakter.


Ford Galaxy

Najvažnija novost kod Galaxy-a je značajno povećanje interijera unaprijeđeno potpuno novim sustavom slaganja sjedala (FFS - Ford Flat System). Službeni podaci navode 32 različite kombinacije, i to bez potrebe za vađenjem sjedala. Više nego dovoljno da se dostignu visoki standardi Opelovog Flex7 sustava, ali i onog s novog Voyagera. Sklapanjem sjedala Galaxy se može pohvaliti s ogromnim prostor bazne površine 2,30 četvorna metra )do 2.325 litara volumena).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tu je i full-size stakleni krov za potpuni užitak u vožnji, dostupan i na S-Maxu. Osim 30-postotnog povećanja tovarnog prostora (435 litara), Ford kao bitne novosti navodi potpuni sigurnosni sustav koji uključuje i zračni jastuk za koljena vozača.

Oba modela opremljena su opcijskim aktivnim sustavom nadzora ovjesa (Active Suspension System/Continuously Controlled Damping), a vrijedni spomena su još adaptivni tempomat (ACC - Adaptive Cruise Control/FA - Forward Alert), konstantna kontrola tlaka zraka u pneumaticima (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System), te sustav izbjegavanja sudara (Collision Mitigation System). S-Max posjeduje nešto tvrđe podešen ovjes - još jedan dokaz sportskih težnji.


Ford S-Max

Što se tiče mehanike, Galaxy će se isporučivati u četiri motorne izvedbe, jednoj benzinskoj (2.0 Duratec/145 KS i 190 Nm)  i tri dizelske (1.8/100 KS, 1.8/125 KS i 320 Nm, 2.0/140 KS i 320 Nm) iz Duratotorq serije.

U Fordu više ne žele gledati u leđa Opelu i njegovoj Zafiri OPC. Novi igrač zove se S-Max pokretan 2.5-litarskim pet-cilindarskim turbo-benzincem s 220 KS i 320 Nm (1.500-4.800 o/min) i usuglašen s šest-stupanjskim Durashift ručnim mjenjačem. Gotovo je sigurno da će ova izvedba nositi prestižnu ST oznaku. Osim ove, S-Max od Galaxy-a preuzima ostatak game motora s izuzetkom najslabije dizelske inačice.

Više informacija o Fordovim sedmerosjedima moći ćete saznati uskoro.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara