FOTO Lidl podjebava Todorića na naslovnici Jutarnjeg
Foto: Jutarnji List
SVE Todorićeve velike tvrtke su u blokadi. Gazda je na konopcima, kako bi se reklo.
Knjiga donedavno najbogatijeg Hrvata, od kojeg su strepili svi, od novinara do biznismena; sad je spala na dva slova.
Iako Index odavno piše i upozorava na Agrokor, Todorića i sva posljedična zbivanja vezana uz najveći hrvatski koncern, čini se kako dosad, bar ako je suditi po naslovnicama "ozbiljnih" medija, nitko nije znao ništa o tome.
Svi iznenađeni?
Klinička smrt Todorićevog monopola, kako se čini, iznenadila je sve.
Iako je od devedesetih, da se ne lažemo, svima bjelodano jasno kako je Todorić poslovao i kako je došao do vrha, naslovnice "ozbiljnih" medija se tek sad, kad je došao mak na konac, sablažnjuju i odriču "ozbiljnog" Gazde.
>> Zašto nitko osim Indexa ne piše o Todoriću?
Prvo je bilo smiješna, pa pomalo otužna, a sad je već okrutna evolucija odanosti poslušnih medija prema posrnulom tajkunu.
Smiješna vremena
Sjetimo se, recimo, već legendarnog teksta iz Jutarnjeg lista iz 2008. U njemu autor plazi po Todoriću u tolikoj mjeri da je čovjeku prosto neugodno čitati.
"Jabuke su mu poput djevojaka. Hranu za krave prebire po prstima toliko zadovoljno da se čini kako bi je i sam kušao. Bika bi ljubio među rogove. Gledao bi satima, zaljubljeno, u velike kotače svemirskog stroja što plazi po njivi, jednoj iz njegova nepreglednog carstva, koje poznaje u stopu", kaže tako oduševljeni autor.
"Gospođe krave stigle su iz inozemstva. Sve do jedne su Šveđanke. Kupuju se poput slika na posebnim aukcijama, jedna po jedna. U Topoliku se o njima govori kao o ljudskim bićima. Spavaju na madracima i prate ih senzori", nastavlja autor o Gazdinim kravama.
Spominjao je još nešto i o tuširanju mortadela, ali to je toliko neugodno, da nećemo ni citirati.
>> Kako su novine koje ga danas šutiraju do jučer pisale o Todoriću
To su bila smiješna vremena.
Jasno, Gazdin Agrokor je najveći oglašivač u medijskom prostoru Hrvatske. Nije ni čudno da "ozbiljni" mediji nisu htjeli gristi ruku koja ih hrani.
Tužna vremena
Međutim, nakon što se počeo ostvarivati crni i realni scenarij na kojeg Index već toliko dugo upozorava, kad se vidjelo da je vrag odnio šalu i da Gazda neumoljivo pada; aparatčiki iz "ozbiljnih" medija su se uhvatili u kolo.
Pa su tako krenule stručne analize i izvještaji o neminovnoj Gazdinoj propasti s naslovnica medija koji su se do jučer valjali pod čovjekom kojeg neobično privlače bičja međurogovlja.
Sad je već tužno promatrati nevjerojatnu sposobnost naguživanja "ozbiljnih" medija. Tužno, ali pričinja čovjeku zadovoljstvo.
Međutim, kad je izašla naslovnica nedjeljnog izdanja "ozbiljnog" Jutarnjeg lista, cijela revolucija oko Gazdinog sunca je postala upravo okrutna.
Okrutna vremena
Na naslovnici ovog medija koči se stilizirani, uljeni portret nesretnog Gazde. Naslov govori o nekoj pompoznoj analizi, ali to nije zapravo bitno u cijeloj priči.
Otkad je Gazda, kao najveći oglašivač u medijskom prostoru, kao žila kucavica koja održava "ozbiljne" medije iznad površine, prdnuo u čabar, postavilo se pitanje tko će sada iskorištavati nepregledna prostranstva naslovnica nedjeljnih medija za reklamiranje.
I tu u priču ulazi Lidl.
Marketinški deus ex machina
Genijalni marketinški deus ex machina savršeno iskorištava situaciju. Neznani Lidlov stručnjak za marketing odlično prepoznaje okretni moment šupačkog "ozbiljnog" medija i pametno ubada svoj komad kolača.
Prateći trag koji je podvinuti rep Jutarnjeg lista ostavljao za sobom dok su lamentirali o nesretnoj Todorićevoj sudbini, otkrili su savršeno rješenje reklamnog gordijskog čvora. Znali su da će, sad kad je sve gotovo, naveliko pisati o propalom Todoriću. Znali su i da ih čeka savršena prilika upravo zbog predvidljivosti "ozbiljnog" medija.
Istovremeno su, koristeći samo maleni kvadratić u donjem desnom kutu novina, uspjeli iskoristiti mjesto na naslovnici "ozbiljnog" medija i, što je najvažnije, uspješno su se narugali donedavno velikom konkurentu.
Veličanstveno podjebavanje
Dovoljno je letimice pogledati naslovnicu na kojoj Gazda izgleda sumornije nego ikad, crvenih podbuhlih očiju, uz crna, zloslutna slova nebitnog teksta na pastelnoj, nepamtljivoj pozadini.
Jedina pozitivna strana te naslovnice, jedini tračak vedrine je kričavo žuti kvadratić u donjem desnom uglu koji veličanstveno podjebava Gazdu i sve što on predstavlja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati