I dok Batarelo i radikali likuju, Sud časti donio odluku: Nema diskriminacije

I dok Batarelo i radikali likuju, Sud časti donio odluku: Nema diskriminacije

Foto: HL

UDRUGA Vigilare, najpoznatija po neuspjeloj buni protiv uvođenja zdravstvenog odgoja u hrvatske škole i šurovanju s obiteljašima Željke Markić, nedavno se okomila na Hrvatsku lutriju.

Preciznije, u za njih klasičnom potezu ukidanju svega što im se ne sviđa, pozvali su na povlačenje reklame pod naslovom "Skini je" te zatražili da se Hrvatska lutrija ispriča svim ženama u Hrvatskoj, jer, kako kažu, njome vrijeđaju i ponižavaju žene i njihovo ljudsko dostojanstvo.

Vigilare je ovaj slučaj prijavio i Sudu časti Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje, a na 54. sjednici Suda časti održane 9. srpnja odlučeno je: "Sukladno upitu udruge Vigilare za ocjenom prihvatljivosti oglasa Hrvatske lutrije Skini je!, nakon razmatranja oglasne poruke (video spot i plakat) Sud časti HURA-e ne nalazi u predmetnoj poruci sporne sadržaje koji bi narušili odredbe Kodeksa smatrajući da primatelji poruka nisu izloženi neprimjerenom sadržaju koji 'diskriminira' na osnovi spola glede čega ne narušavaju odredbe čl. 4. Kodeksa HURA (diskriminacija žene) i čl. 12. (omalovažavanje žene)!"

U nastavku iznose: "Zaključno, sa stajališta prosječnog potrošača, vodeći računa o njegovoj sposobnosti percepcije i razumijevanja, razvidno je da je riječ (govorom i slikom) o skidanju aplikacije, a ne žene što u datom kontekstu ne daje argumentaciju koja bi ukazivala na narušavanje istaknutih odredbi Kodeksa HURA".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nekoliko dana nakon održane sjednice oglasila se i Hrvatska lutrija osvrnuvši se na medijske napise i likovanje udruge.

"Najprije želimo informirati zainteresiranu javnost o tome da se Hrvatska Lutrija d.o.o. nije oglušila na zatraženo očitovanje gospođe Višnje Ljubičić, pravobraniteljice za ravnopravnost spolova kako se to navodi u priopćenju Udruge. Hrvatska Lutrija d.o.o. uputila je očitovanje pravobraniteljici u traženom roku.

U međuvremenu su revidirani i svi reklamni materijali i poruke spomenute kampanje. Svjesni činjenice da je razmatrajući segmente reklamne kampanje izvan konteksta (poput jumbo plakata) kod dijela populacije koja ne poznaje ili ne koristi slične usluge, ista mogla izazvati pogrešnu interpretaciju, ovim putem izražavamo žaljenje.

Nastavno na ukazano, kampanja putem jumbo plakata obustavljena je s 22.6. netom nakon prispijeća preporuka pravobraniteljice. Preostala oglasna sredstva koja prenose glavnu reklamnu poruku kampanje na isti ili sličan način (poput jumbo plakata) mijenjaju se kako bi se izbjegla i najmanja mogućnost pogrešne interpretacije vrijednosti koje podržavamo i njegujemo kao odgovoran poslodavac i priređivač igara na sreću", stoji u njihovom priopćenju.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara