Je li AirPods izašao iz mode? Zašto je opet cool koristiti žičane slušalice?
DANAS svi koriste AirPods, zar ne? Otkako je Apple 2016. lansirao slušalice koje podržavaju Bluetooth, postale su neizbježne u svakodnevnom životu - bezbroj ljudi hoda uokolo, razgovara, trči i radi s te dvije izrasline koji vire iz njihovih ušiju. Ako ste među njima, možda upravo sada razmišljate o kupnji novog para, odnosno treće generacije koja je lansirana prošlog mjeseca i koja podržava prostorni zvuk. Što je prostorni zvuk? Nije baš razumljivo, ali zvuči uzbudljivo! Rasprostranjenost AirPoda čini ga ključnim za Appleovo poslovanje s nosivim uređajima, koji je od rujna 2020. do rujna 2021. ostvario 38.3 milijarde dolara neto prodaje, piše The Wall Street Journal.
Ukratko, AirPods je postao previše raširen da bi bio cool. Stoga, možda neizbježno, kontrarni trendseteri oživljavaju drevnu tehnologiju - slušalice s kabelom. Mladi modni celebrityji poput Belle Hadid, Lily-Rose Depp i Zoë Kravitz, fotografirane su kako šetaju gradom sa žicom povezanim slušalicama. Pojavio se Instagram račun pod nazivom @wireditgirls kako bi dokumentirao ove trendove u svakodnevici. A TikTokeri snimaju videozapise koji nude i praktične razloge i filozofska opravdanja za ponovno spajanje kablovima.
Na praktičnoj razini, cijena je ključna. Dok se cijena AirPodsa kreće od 129 dolara za najosnovniji model druge generacije preko 179 dolara za novu verziju treće generacije do 549 dolara za AirPods Max, Appleove slušalice s kabelom koštaju samo 19 dolara, a slušalice drugih proizvođača mogu koštati čak i manje. Za neorganizirane tipove, slušalice s kabelom lakše je pronaći i ne moraju se puniti. Osim toga, neki ljudi imaju nejasne i pseudoznanstvene primjedbe na "zračenje" koje povezuju s bežičnim modulima.
Stručnjakinja zaključila da su ljudi zabrinuti zbog potencijalnog zračenja iz AirPodsa
Biz Sherbert, kulturološka stručnjakinja u kreativnoj agenciji Digital Fairy, koja se bavi kulturom mladih, snimila je TikTok video o slušalicama sa kabelom. "Čini se da su ljudi jako zabrinuti zbog potencijalnog Bluetooth zračenja koje dolazi iz AirPodsa", zaključila je na temelju komentara na videu. Iako Bluetooth slušalice emitiraju neionizirajuće zračenje, treba reći da ih američka Agencija za hranu i lijekove trenutačno smatra bezopasnima za ljude.
Kabel također širi poruku "ne možete sjediti uz mene", koju neki ljudi smatraju privlačnom. Dok se AirPods suptilno uklapa u naš izgled, čineći nas dostupnim vanjskom svijetu, slušalice s kabelom odvajaju nas od drugih. Natalia Christina, direktorica strategije i brenda u Digital Fairyju, rekla je da to pridonosi njihovoj privlačnosti: "To daje prizvuk 'ne ometaj'. Dakle, to je nekako podsvjesno povezano s tom grubom estetikom, s neraspoloženjem i podizanjem te fizičke barijere".
Ta estetika ima vibru "Tumblr 2010-ih", koja je sama po sebi pastelna, mladenačka verzija grungea iz 1990-ih i širi se društvenim medijima. Shelby Hull, marketinška koordinatorica Rostrum Recordsa sa sjedištem u Los Angelesu, odgovorna za vođenje Instagram računa @wireditgirls, opisuje to kao "ogromnu romantizaciju i ponovno oživljavanje Tumblr ere, u kojoj ljudi gledaju na glazbu kao cjelovito estetsko iskustvo, a ne samo kao praktičnu potrošnju. Low-fi tehnologija se smatra više estetskim iskustvom i pridonosi tom cool faktoru".
Osim te nostalgične crte, slušalice s kabelom mogu se percipirati kao laissez-faire protuotrov optimiziranoj, štreberskoj korporativnoj kulturi. Courtney Park, 25-godišnja menadžerica društvenih medija iz Kalifornije, rekla je da su slušalice sa žicom "polarna suprotnost estetici trendovskog financijaša". Park nadalje objašnjava: "Mnogi ljudi ismijavaju cijeli taj tech-financijaški look u kojem ljudi uvijek nose Patagonia prsluk i AirPods". I sama je nedavno odbacila svoje AirPodse nakon tri godine nezadovoljstva, između ostalog, zbog poteškoća s punjenjem. Slušalice s kabelom, smatra Park, imaju auru nepažnje i jednostavnosti.
Osoba u prsluku Patagonia, koja automatski nabavlja najnoviji iPhone, najnoviji operativni sustav i najnoviji AirPods s prostornim zvukom, možda je previše konformistička da bi se smatrala stvarno cool. Iako bi bio u dobrom društvu, već nakon tjedan dana prodaje, treća generacija AirPodsa već se može pohvaliti tisućama pozitivnih ocjena i videozapisa na Youtubeu, te preko 30.000 hashtagova na Instagramu. Shelby Hull iz @wireditgirls divi se odbijanju sudjelovanja u tom tehnološkom uznemiravanju: "Ne, nije me briga za trenutačnu tehnologiju, nisam zainteresirana, ne mogu se zamarati time. Vrlo je cool reći takvo nešto".
Naravno, neki ljudi uopće nisu prešli na AirPods, a drugi su prihvatili slušalice s kabelom iz drugih razloga, poput privremenog gubitka jednog AirPoda (događa se i najboljima). Kada je Liana Satenstein, modna spisateljica za Vogue.com, 2019. godine prvi put pohvalila Bellu Hadid zbog njezine "neobično luksuzne" upotrebe slušalica s kabelom, svijet to nije bio baš spreman prihvatiti kao trend. Tada su ljudi na viralnoj Twitter temi osudili koncept da žice mogu ući ili izaći iz mode.
Ali kako nešto što mnogi ljudi koriste svaki dan ne bi postalo dio ciklusa trendova? Slušalice su se uvijek ukrštale s visokom modom posljednjih desetljeća, a Chanel, Dolce&Gabbana, Marine Serre i Maison Margiela redom ih šalju na modnu pistu u različitim inkarnacijama. Kao dokaz estetizacije kablova, ovog rujna pop zvijezda Dua Lipa objavila je na Instagramu fotografiju na kojoj nosi ogrlicu napravljenu od žičanih slušalica. Riječ je o radu dizajnerice nakita i umjetnice Corrine Goutos, čiji su materijali navedeni na web stranici njezinog brenda kao "zastarjele slušalice, kubični cirkonij, aluminij." Možda ipak nije tako zastarjelo.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati