Kako do naslovnica: "130 kuna za jaja s tartufima? Lopovi! Dabogda propali"

Kako do naslovnica: "130 kuna za jaja s tartufima? Lopovi! Dabogda propali"
Foto: Index/Facebook

BAŠ KAO što su ljubičice i jaglaci prvi vjesnici proljeća, pahulje snijega zime, a suho lišće jeseni, tako i objave fotografija neoprostivo visokih računa na Fejsu i Instagramu znače da je u Hrvatskoj počelo pravo ljeto.

Ponovno smo kolektivno osupnuti bezobraštinom ugostitelja koji su se drznuli pržene lignje (ili tvar koja granično evocira okus i teksturu prženih lignji), šaku smrznutih krumpirića iz vrećice, krišku limuna i tartar(oliki) umak, naplatiti vrtoglavih devedesetak kuna. 

Bolje govnjiva večera nego govnjiva objava

Čitamo te vijesti već godinama i pomislio bi čovjek da smo se u ovoj fazi već pomirili s činjenicom da je Hrvatska preskupa za Hrvate, da previsoka cijena na meniju ostaje previsoka i kad račun dođe na naplatu ili da smo s vremenom barem razvili tehniku vraćanja onoga što nismo naručili. 

Zapravo je vrlo jednostavno. Ako u pekarnici naručite štrucu kruha, a pekar vam u papirnatu vrećicu zamota četvrtinu kruha, vi biste tu četvrtinu vjerojatno vratili i tražili da vam proda ono što ste naručili. Ne biste uzeli tu četvrtinu, platili cijeli kruh i fotografirali je da svijetu dokažete da četvrtini kruha nedostaju još tri četvrtine da bi postala cijeli kruh.

Ali jedno je vijest, drugo nije. 

Svima nam je kristalno jasno da one lignje ne vrijede ni 33, a kamoli 93 kune, ali to je ono na što mnogi od nas pristaju kada ukusnu i obilnu večeru odluče žrtvovati na oltaru lajka. Možete konobaru reći "ispričavam se, dragi moj prijatelju, ali ove lignje ne vrijede go' kurac" i vratiti ih u kuhinju ili pristojno začepiti, požderati to sranje, fotografirati ga, objaviti na Fejsu i tako postati vijest dana.

Istina, pregrizli ste govno, ali 93 kune za tisuće lajkova na gotovo svim portalima u državi nije mala stvar. Da ste s tih devedesetak kuna boostali status, nema šanse da biste dobili takav reach.  

Još Hrvatska ni propala dok mi lajkamo

Da ne znate bolje, pomislili biste da Hrvati odlaze na Jadran samo kako bi se zgrozili i skupili par lajkova. 

Neki čak ne moraju ni platiti hranu. Samo stanu pred ploču na kojoj su ispisane cijene, fotografiraju je i doguraju do naslovnica. "Sto trideset kuna za jaja s tartufima? Lopovi! Dabogda propali". 

Bam! 

Tisuće lajkova. 

Vijest dana. 

A čitatelji, mahom poduzetnici koji iza sebe imaju dugogodišnje iskustvo u ugostiteljstvu, napokon mogu u komentarima ispod teksta prezentirati svoju pomno osmišljenu teoriju o tome kako bi oni, kad bi imali restoran (a nemaju) i kada bi nekog bilo briga za to što misle (a nikog nije), uzeli tu ploču te brisanjem postojećeg, a korištenjem drevne tehnike pisanja kredom, na istoj toj ploči napisali - pripremite se na ovaj nevjerojatan obrat - niže cijene. 

Bam! 

Sedamnaest lajkova. 

Komentar sata.  

'Ko to more lajkat?

A hrvatska turistička ponuda je, hvala Bogu, prepuna situacija koje samo čekaju vječno spremne turiste da ih na ovaj ili onaj način ovjekovječe. Naplaćivanje hlada, rezanja pizze ili postavljanja stolova samo su neki od velikih hitova domaćeg repertoara koji iz godine u godinu postaje sve bogatiji i nastavlja oduševljavati čitatelje. 

Drugim riječima, svi znate što vas čeka, a jedino je pitanje zašto bi se itko pri zdravoj pameti vratio tamo gdje mu gramzivi razbojnici opetovano sodomiziraju novčanik? 

Ako nisu ugostitelji, vlasnici su apartmana, ako nisu vlasnici apartmana, to su iznajmljivači ležaljki, ako nisu oni, taksisti su, ako nisu taksisti, vjerojatno ste drumski orazbojničeni još na autocesti. 

Ukratko, Dalmacija je postala betonska photo op Meka načičkana sitnim, ali viralnim lopovlucima koji tvore raskošan mozaik katastrofalnog ljetovanja. 

Ako ovako nastavimo, za par godina prosječna će Facebook/Instagram galerija s odmora na Jadranu izgledati ovako: nekoliko fotki kolona na autoputu, jedan dobar video požara, desetak fotki grozomornog apartmana prepunog starog namještaja, klimavih kuhinjskih elemenata i neizbježnog električnog kuhala, pogled s prozora na panoramu koju ukrašavaju beton i neukusna zdanja koja oni najhrabriji nazivaju apartmanima, fotografija palačinke koja košta 85 kuna i masnih prženih lignji koju ste platili 150 kuna, slika otužne ležaljke koju ste preplatili da biste na trenutak pobjegli od sunčine, fotografija krvi na pločniku koju ste snimili tijekom posjeta Splitu, jedna fotke kazne od 1900 kuna koju ste morali platiti nakon što ste slučajno izgubili parkirališnu kartu, fotka kroasana uz koju ste napisali "i OVO sam ja platio 25 kuna???!?", selekcija fotki šokantno visokih računa koje ste skupili tijekom posjeta restoranima/kafićima... I da, jedna na kojoj se kupate. 

Ali zamislite samo koliko je to lajkova i vijesti dana. Uistinu, 'ko to more lajkat?     

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara