Kako karikaturisti vide Gadafija: Bio je klaun, a sada je prava noćna mora

Foto: CNN, Hayati Boyaciouglu, Tom Scott, Pierre Kroll, Stavros, Liza Donnelly, Andre-Philippe Cote, Stavro Jabra

DANAŠNJI karikaturisti muku muče kako prikazati Moamera Gadafija. Dok su ga ranije oslikavali uglavnom kao klauna, sada se pretvorio u pravu noćnu moru. Na političkoj je sceni već godinama te je isto toliko vremena jedna od omiljenih meta karikaturista. Njegova upečatljiva pojava odličan im je materijal koji se u trenu prepoznaje.

Ali, kako ga oslikati danas, kada je glavni uzrok izbijanja krvavog nasilja u Libiji, to već predstavlja pravi izazov svjetskim karikaturistima. Iako je zadatak težak, nije nemoguć, što dokazuju karikaturni umjetnici iz različitih zemalja, navodi CNN.

Gadafi koji baca bombe i sklanja se od napada cipelama

U portretu turskog karikaturista Hayatija Boyaciouglua, Gadafijev lik je stiliziran, dok Novozelanđanin Tom Scott diktatora prikazuje s puno detalja te uz dodatak nekoliko riječi. Belgijac Pierre Kroll s minimalnim brojem linija dočarava Gadafijev pad, na narod koji je završio u pokolju. Obujam diktatorove ubojite vladavine prikazan je u odnosu na ostale nedavne vođe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Libanonski karikaturist Stavro u svom je radu kombinirao karikaturu Gadafija koji pilotira avionom-lijesom s fotografijama pravih bombi, čime je simboliku učinio još upečatljivijom. Karikatura Lize Donnelly inspirirana je, kaže autorica, njezinim viđenjem Gadafija tijekom govora nakon izbijanja nereda u Libiji. Kombinirala ju je s muslimanskom tradicijom izuvanja cipela kako bi naznačila potpuno nepoštovanje.

Diktator na putu prema dolje: Gadafi gazi Mubarakovim stopama

Dok je ljude možda jednostavno pretvoriti u karikaturu, nešto je teže napraviti isto s temama i trendovima, no zato je njima moguće pristupiti puno šire. To je naznačio i Pierre Kroll, povezavši nemire u Libiji s onima u Tunisu i Egiptu. Karikaturisti vole takve trendove te uvijek traže nove vizualne načine kako ih obilježiti.

Karikaturisti koji "pucaju" na internacionalnu publiku moraju se još više osloniti na imidže nego na riječi. Kanađanin Andre-Philippe Cote tako koristi jednostavne linije kako bi naglasio kontrast između ljudi, koji u njegovom radu pokazuju strogu odlučnost, i sile.

Situacija na Srednjem Istoka mijenja se iz dana u dana. Karikaturisti moraju djelovati brzo kako bi na svoj jedinstven način komentirali ili zabilježili ono što smatraju bitnim. A oni u tome pokazuju veliku maštovitost i snalažljivost te poruku prenose na sebi svojstven, brz i upečatljiv način.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara