"King Flop" - u Hollywoodu već počelo traženje krivaca

KING KONG, najnoviji filmski ep Petera Jacksona koji je s 207 milijuna dolara budžeta ušao u povijest kao jedan od najskupljih filmova svih vremena, preko vikenda je zaradio 50,1 milijun dolara na sjevernoameričkom kino-tržištu. Ako se tome pridruže brojke od srijede i četvrtka, Universal je na tom filmu zaradio 66,2 milijuna dolara te otprilike 80 milijuna dolara na stranim tržištima.

Da je riječ o nekom prosječnom holivudskom filmu, pa čak i o prosječnom holivudskom blockbusteru, te bi brojke bile protumačene kao impresivan uspjeh.

No, američki tisak i mediji su već počeli najnoviji King Kong prekrštavati u King Bomb ili King Flop, sugerirajući kako je riječ o jednom od najvećih komercijalnih razočaranja u posljednjih nekoliko godina.

Razlog se vjerojatno krije u prenapuhanim očekivanjima, kao i procjenama mnogih ozbiljnih analtičara kako će King Kong preko vikenda uspjeti razbiti sve rekorde.

Kada se to nije dogodilo, mnogi su ga odmah počeli proglašavati filmskom kataklizmom s istim onim žarom s kojim su ga prethodno bili opisivali kao budući superhit i "Ubojicu Titanica".

I, kao što se može obično očekivati u ovakvim slučajevima, već je počelo traženje objašnjenja, odnosno krivaca za najveće komercijalno razočaranje godine.

Većina stručnjaka nastoje relativni neuspjeh objasniti pretjeranom dužinom filma od tri sata, koja je smanjila broj kino-projekcija, a samim time i broj prodanih karata. Neki pak, nastoje slabe rezultate objasniti izostankom djece i tinejdžera - ključne holivudske publike - kojima još nisu počeli božićni praznici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Holivudski insideri, pak, za sve optužuju Petera Jacksona, njegovu megalomaniju i Universalovo vodstvo koje je previše izlazilo u susret režiseru Gospodara prstenova.

S druge strane Marc Shmuger, potpredsjednik Universala, u intervjuima nastoji dokazati kako je većina komentatora ipak poranila pišući osmrtnice King Kongu, odnosno da nije isključeno kako će Jackson i Universal na kraju balade ipak imati razloga za osmjeh na licu.

Kao glavni argument se navodi da je zarada u subotu u odnosu na petak zabilježila porast od 40 % - uspjeh koji su u prvom tjednu prikazivanja zabilježili jedino Prstenovi i Titanic.

Potonji film je Schmuger naveo kao primjer filma koji je zarađivao po "svojim", a ne tradiocionalnim holivudskim pravilima te sugerirao kako bi se i s King Kongom moglo dogoditi nešto slično.

Svi se, pak, slažu kako će sve ovisiti o slijedećem vikendu kada će vidjeti da li je King Kongu suđeno da - kao većina holivudskih blockbustera - zabilježi pad gledanosti od 50 posto ili će se, zahvaljujući blagonaklonim kritikama i usmenoj predaji oduprijeti negativnom publicitetu kojeg je stvorila fama o King Flopu.

Dragan Antulov

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara