M3 spreman za boj
KULTNA BMW-ova jurilica spremna je suočiti se sa sve jačom konkurencijom, ponajprije domaćom.
Ako tražite brzu jurilicu odličnih voznih osobina, a ne želite se baš potpuno odreći komfora, BMW M3 je oduvijek bio izbor za vas. Barem ako si ga možete priuštiti. Legendarnu M trojku opasno je stisnula konkurencija, ponajprije Audi RS4 i Mercedes CLK 63 pa je krajnje vrijeme za lansiranje obnovljenog modela.
Počnimo od motora. Redni šesterocilindraš stvar je prošlosti. Pod haubom po prvi put kuca srce V8 motora obujma 4 litre. Razvija punih 420 KS te maksimalni okretni moment od 400 Nm. Još je impresivnija krivulja momenta koja pokazuje da je čak 85% momenta dostupno do 6.500 okretaja. Specifična snaga od 105 KS po litri obujma uistinu djeluje impresivno iako nije rekordna. Glava motora lijevana je u pogonu u Landshutu, istom mjestu gdje se proizvode i dijelovi za BMW Sauber F1 motore. Izrađena je od legure aluminija i silikona što joj daje kompaktnost i odličnu čvrstoću.
Ubrzanje do stotke traje 4,8 s dok je maksimalna brzina i dalje elektronički ograničena na 250 km/h.
Snaga se prenosi, naravno, na stražnje kotače preko šestbrzinskog ručnog mjenjača. Unatoč enormnoj snazi potrošnja se navodno kreće oko 12,4 litre na 100 km. Unatoč povećanju obujma i broja cilindara motor je teži svega 15 kg u odnosu na stari šesterocilindraš.
Iako se šasija i ovjes nove m-trojke temelje na osnovnoj konfiguraciji već viđenoj na kupe izvedbi, gotovo su svi dijelovi novi i jedinstveni. Cilj nije samo poboljšati krutost već smanjiti masu, pa je većina dijelova napravljena od aluminija.
Perolakom ovjesu pridružuje se Servotronic upravljač zadužen za maksimalnu preciznost i lakoću upravljanja. Novorazvijeni ovjes ne samo da u osnovnoj izvedbi nudi vrhunske performanse već je u stanju prilagoditi se svakom vozaču ponaosob. Zasluga je to MDrive sustava koji omogućuje odabir predefiniranih postavki ovjesa i tvrdoće upravljača.
Gotovo niti jedna druga opcija nije toliko reprezentativna kao krov koji je izrađen od kompozita plastike ojačane ugljičnim vlaknima i to na način da se niti ugljika uistinu i vide.
Treba li spominjati prtljažnik koji nije toliko ni mali - ponosnih 430 litra. Unutrašnjost je uređena po principu "nema čega nema". Tako se sa zvukom moćnog motora može mjeriti samo high end audio sustav.
M3 je i dalje idealan auto za entuzijaste u vožnji željne vrhunskog užitka s povremenom potrebom da na put povedu i obitelj. M3 na tržište dolazi 19.09.2007 , a za nestrpljive je BMW pripremio odbrojavajući site s prigodnim video materijalom. Nekolicina odabranih imat će priliku prvi sjesti za upravljač ovog, sasvim sigurno, vrhunskog automobila i to već u Nurburgringu prilikom predstavljanja.
B.I.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati