Mercedes R klasa – ugodno i na polarnoj temperaturi

MERCEDES R-klase opet plijeni pažnju. Nakon što je evoluirao iz zanimljivog Grand Sports Tourera, najzanimljiviji Mercedesov automobil prolazi kroz zahtjevna testiranja klimatizacije.

Petmetarska limuzina monovolumenske koncepcije je pravi izazov sa stanovišta klimatizacije. Putnički prostor zapremnine veće od četiri i pol kubična metra traži odgovarajuću klimatizaciju i regulaciju, kako temperature tako i kvalitete okolnog zraka. Stvar dodatno otežavaju 1,5 četvorna metra vjetrobranskog stakla i veliki stakleni krov površine 1,2 četvorna metra, koji naprosto upijaju sunčevu toplinu, a i sa stanovišta toplinske izolacije nisu previše zahvalni.

Ipak, Mercedesovi stručnjaci s punim povjerenjem odvode svog metalnog ljubimca u klimatizacijski tunel želeći dokazati da R-klasa može ono što drugi ne mogu ni zamisliti. Nakon što je testiran u svim klimatskim zonama, automobil je na posljednjem testu zrelosti.

Radi se o ispitivanjima u najvećem klimatizacijskom tunelu na svijetu koji u duljinu mjeri 140, a u širinu 50 metara. Ono što ne može priroda, može tunel. Tako je u njemu moguće u svega nekoliko sati doživjeti uvjete polarne zime i pustinjske vrućine. Potrebno je oko sedam sati da bi se temperatura u tunelu spustila s maksimalnih 40 C na minimalnih -30 C. Također, u kontroliranim uvjetima može se generirati uraganski vjetar brzine 300 km/h, ili pak snježnu mećavu.

Kroz sve te negostoljubive okoline prošla je R klasa, a njena klimatizacija je posao odradila odlično. Nimalo čudno s obzirom da se radi o multizonskom  Thermotronic sustavu, koji po potrebi regulira zrak u nekoliko zona kabine, od vozačke pozicije do trećeg reda sjedala. Mjerenja su pokazala da će u uvjetima kad je temperatura okoline -20 C, a temperatura rashladne tekućine 80 C, Mercedesov klimatizacijski sustav imati toplinski kapacitet od 10 kW, što je ekvivalentno kapacitetu sustava  grijanja u obiteljskoj kući.

Problem nije niti hlađenje. U tom su slučaju osnovni parametri maseni protok zraka od 640 kg/h, te  kapacitet hlađenja od 9 kW.  Konstantni monitoring stanja u automobil izvodi se putem mnogobrojnih senzora, koji prate svako odstupanje od ciljanih uvjeta i opskrbljuju informacijama kontrolni sustav.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara