Mercedes SLK - druga runda

NAKON osam godina na sceni SLK nam se predstavlja u novom izdanju. Novi model, uz atraktivniji dizajn, donosi mnoštvo novosti što ga pozicionira na prvo mjesto u segmentu.

Kad je 1996. godine predstavljena prva generacija modela, SLK je unio pravo osvježenje u automobilski svijet. Prvi serijski kabriolet s tvrdim krovom je glavni krivac naglog rasta popularnosti roadster filozofije, što potvrđuje i više od 300.000 prodanih primjeraka.

Osnovne karakteristike

Dolazak glavnog konkurenta, BMW-a Z4, natjerao je Mercedesove ljude da se ozbiljnije pozabave razvojem nasljednika. Sa stanovišta dizajna to i nije bilo teško, dovoljno je bilo ugledati se na atraktivni SLR. To je i učinjeno, a rezultat je izvanredan.

Podugački prednji kraj vozila i prepoznatljiva maska su savršeno uklopljeni u sportski imidž roadstera. Stražnji kraj pak pokazuje veliku sličnost s eksluzivnim SL-om, baš kao i linije krova. Koeficijent otpora zraka od 0.32 je trenutno najbolji rezultat u klasi.

Mercedesov trendseter će se transformirati u roadster za svega 22 sekunde, koliko je potrebno za rasklapanje krova. Tada se smanjuje kapacitet prtljažnika sa 300 na 208 litara, što je i dalje dovoljno za osobnu prtljagu i 63 litre više od prethodnika.

Veći gabariti donose veći komfor u unutrašnjosti. SLK je u duljinu narastao 72 mm, u širinu 65, a međuosovinski razmak je povećan 30 mm. U pasivnu i aktivnu sigurnost ne sumnjamo. Putnike štiti set zračnih jastuka i zatezači pojaseva u dva stupnja, a za aktivnu sigurnost se brine elektronska potpora i učinkovite kočnice.

Interijer je temeljito dotjeran. Kvalitetni materijali i visok stupanj ergonomije ostaju zaštitni znak modela, baš kao i bogata serijska oprema. Atraktivnost podiže kontrast između crne lastike armature i dekorativnih elemenata u srebrnoj boji. Kupci željni daljnje individualizacije na raspolaganju imaju kožom obloženu unutrašnjost dostupnu u šest boja.

U području tehnoloških inovacija posebno mjesto zauzima AirScarf sustav grijanja. Topli zrak izlazi iz naslona glave i tako grije gornje dijelove putnikovih tijela, što dopušta vožnju bez krova za hladnijeg vremena. Sustav ima tri opcije rada, a intenzitet grijanja je ovisan o brzini vozila i temperaturi okoline. Tu su još bi-xenon zakretna svijetla, COMAND sustav, te revolucionarni 7G-Tronic automatski mjenjač s sedam stupnjeva prijenosa, dostupan za snažnijeizvedbe.

Nova paleta motora

Novi SLK će se nuditi u tri motorne izvedbe u rasponu snage od 163 do čak 360 KS. Po prvi puta u gamu ulazi AMG izvedba s V8 motorom. Bazni model (200 K) pokreće 1.8 redni četverocilindarski motor koji razvija 163 KS pri 5.500 o/min i 240 Nm pri 3.000 o/min, što je dovoljno za uvjerljive performanse (8.1 s, 230 km/h).

Novost je 3.5 V6 motor koji sa 272 KS maksimalne snage pri 6.000 o/min i 350 Nm okretnog momenta pri 2.400 o/min pruža vrhunske performanse. U usporedbi s prethodnikom (320 V6), to je 25 % više snage, 13 % veći okretni moment i 5 % niža prosječna potrošnja (9.9 l/100 km). Ubrzanje do 100 km/h traje svega 5.6 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h.

Šlag na torti je SLK 55 AMG sa 360 KS i 510 Nm konkurira vrhunskim sportašima. Tek 4.9 sekundi za ubrzanje do 100 km/h je dovoljan razlog za ulazak u društvo najboljih.

Kako je SLK namijenjen prvenstveno mlađoj klijenteli, Mercedes je popis dodatne opreme obogatio potentnim audio-sustavima. Za one najizbirljivije, na raspolaganju je surround sustav, koji čini jedanaest zvučnika i pojačalo snage 380 W.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara