Mercedesov potez očajnika: Ukida se SBC sustav

PROIZVOĐAČ (nekad) najboljih automobila na svijetu grca u problemima. Tek što je počeo zbrajati posljedice radarskog fijaska, Mercedes je još jednom pokleknuo. Na udaru su opet kočnice i to na skupocjenim modelima.

Najkraće rečeno, Mercedes će iduće godine prestati ugrađivati SBC (Sensotronic Brake Control) sustave u modele E i CLS klase. Kako javlja magazin Autoweek, Mercedes će u lipnju, za kada je planiran facelift spomenutih modela, skupocjeni SBC sustav "kočenja putem žice" (brake-by-wire) zamijeniti starim dobrim hidrauličkim sustavom.


Mercedes E klasa

Teško je reći kome će ova gesta teže pasti, Mercedesu ili njegovim vjernim kupcima. Nitko si danas, pa čak niti Mercedes, ne može olako priuštiti tako velike greške. S druge strane, vjernost kupaca koji su nesebično posezali duboko, jako duboko u džep misleći kako kupuju tehnički najsavršenije automobile, mogla bi vrlo lako nagristi klica sumnje, što bi se s vremenom odrazilo i na popularnost ove marke. Poljuljano povjerenje danas si ne može priuštiti niti jedna tvrtka, a to ne vrijedi samo u auto-industriji o čijoj kvaliteti proizvoda nerijetko ovisi život kupca.

Uostalom, ako Mercedes sam sebi ne može vjerovati, zašto bi to učinili njegovi poklonici? Naravno, najpopularniji njemački brand opet ima odgovor. Istina, ne službeni, već neimenovanog Mercedesovog dužnosnika koji je "pametno" ustvrdio: "Danas smo u stanju ponuditi sve prednosti SBC sustava kroz sustav hidrauličke kočnice. SBC je vrlo skup sustav". Kasnije je isti izvor potvrdio kako su klijenti izgubili povjerenje u ovaj sustav.

Isto govori i zdrava logika. Uostalom, čemu ići u razvoj težak 147 milijuna eura i dug preko devet godina, ako se pokazalo da hidrauličke kočnice imaju još puno prostora za usavršavanje. Svaki brucoš tehničkog fakulteta znat će da se u novi projekt financiran vlastitim sredstvima, i još k tome istraživački, kreće samo ukoliko je ekonomski opravdan i ima potencijala da ponudi više od bilo čega trenutno dostupnog. SBC očito nema ništa od toga, samo potencijal da marketinškim putem privuče pozornost kupaca. Ili suprotno, kao što se pokazalo u ovom slučaju. Inače, tvrtka Robert Bosch GmbH, koja je surađivala s Mercedesom na razvoju SBC-a, do danas nije našla zainteresiranog kupca, što je još jedan dobar pokazatelj.

>> Princip rada SBC-a možete naći ovdje.

"Statistički, SBC je jednako dobar kao i bilo koji drugi kočnički sustav, a ponekad i bolji. Ali mi nikako ne možemo otkloniti sumnju kod naših klijenata", rekao je isti izvor. Bilo bi smiješno, da nije istina i da se ne radi o ljudskim životima.

Naime, vlasnici spornih automobila žalili su se na probleme uzrokovane neispravnim radom upravljačkih jedinica sustava. Kada sustav otkaže poslušnost, hidraulika stupa na scenu, što produljuje zaustavni put i zahtijeva da vozač jače pritisne pedalu kočnice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Mercedes CLS klasa

Sve to rezultiralo je dvama opozivima. U svibnju 2004. g. na servis je pozvano 680.000 vlasnika, a u ožujku ove godine još 1.3 milijuna, sve u cilju otklanjanja problema na SBC sustavu.

Iza kratice SBC krije se tehnologija koja eleminira potrebu mehaničke veze između pedale kočnice i samih kočnica, već se radi o električnom putu na kojem se nalazi sva sila senzora, upravljačkih jedinica i pratećih elektroničkih elemenata. Sve do 2001. godine SBC je bio superioran na svojem polju, da bi se kasnije prednost počela topiti.

I za kraj spomenimo da najskuplji modeli s malom tiražom, dakle SL, SLR McLaren i Maybach zadržavaju sporni SBC sustav do kraja ciklusa. Mercedesov djelatnik kaže da bi bilokakvi zahvati u cilju vraćanja hidrauličkih kočnica bili preskupi. Možemo se samo nadati da se neće ponoviti priča s Pintom, kada je Ford izračunao da je jeftinije isplatiti odštete u slučaju tužbi zbog krivo postavljenog tanka, nego raditi preinake.

>> Shematski prikaz SBC-a kod SL-klase možete naći ovdje.

U vrijeme pisanja ovog članka britanski Mirror je objavio još jednu zabrinjavajuću vijest. Sudski vještak Stuart Fischer utvrdio je kako je greška na kočničkom sustavu Mercedesovog Sprintera bila uzrok najmanje četiri prometne nezgode na britanskim cestama. Naravno ovdje se ne radi o SBC-u, već o klasičnim sustavima.

Zbog spomenutog kvara izgubilo je dvoje motociklista život u prometnoj nezgodi na autocesti A16 prošlog lipnja, a sporni Sprinteri sudjelovali su u još tri nezgode s fatalnim posljedicama. Stoga je preporučeno Mercedesu da otkloni kvar što je i prihvaćeno.

Inače, isti mehanizam ugrađuje se na Volkswagen LT, a isporučuje ga Bosch. Ima neka tajna veza....

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara