Mislite da ne padate na marketing? Ovih devet primjera pokazuje da su vas oglašivači sredili

Mislite da ne padate na marketing? Ovih devet primjera pokazuje da su vas oglašivači sredili

Foto: Instagram/123RF

VJEROJATNO ste uvjereni da marketing pojedinih kompanija ni u najmanjoj mjeri ne utječe na vas, no postoje brojni primjeri koji će vas razuvjeriti. Brightside je pronašao nekoliko primjera kako je genijalno osmišljen marketing utjecao na cijeli svijet, a prilično obični proizvodi dobili su kultni status samo zbog toga. Ako mislite da potpuno kontrolirate svoj novčanik kad uđete u neki dućan, do kraja ovog teksta shvatit ćete da su male "zamke" posvuda.

Red Bull

Kako bi pobijedili konkurenciju, proizvođači Red Bulla su odlučili umjetno uduplati njegovu cijenu te zamolili prodavače da Red Bull stave bilo gdje u dućanu, osim u dio s pićima, gdje bi bili s konkurencijom.

 

Objavu dijeli Diana (@di_vladi_di)

HBO

Kako bi promovirali treću sezonu "Igre prijestolja", HBO je slike ogromne sjene zmaja postavio na različita mjesta, poput naslovnice novina ili na stranice magazina. Čak su projicirali jednu takvu ogromnu sjenu na zgradu, a prizor je bio veoma realističan.

Marlboro

Kad su njihovi kupci shvatili da mogu izvući cigarete iz džepa bez izvlačenja kutije, Marlboro se našao u problemima. To je značilo da drugi ljudi neće vidjeti njihovo ime pa su dizajnirali kartonske kutije s poklopcima, kako bi se kutija ipak morala izvući iz džepa.

IKEA

Duge i zavijene police po kojima je IKEA poznata nisu tamo slučajno. Njihova zadaća je osigurati da će kupac svaki proizvod koji je na rasprodaji vidjeti barem tri put iz različitih perspektiva. To podsvjesno povećava njegovu želju da kupi taj predmet, čak i ako mu uopće ne treba.

Harley-Davidson

Poznati proizvođač motocikala odlučio se za tetovaže koje sadrže njihov logo. Sve je počelo kad su obećali velike popuste onima koji u njihove dućane dođu s tetovažom Harley Davidsona.

Alka Seltzer šumeće tablete

Iako se ovo konkretno tiče Alka-Seltzera, mnogi proizvođači šumećih tableta posudili su njihov model. Dakle, najprije se u reklamama u vodi topila jedna tableta, no onda se netko sjetio da bi jednostavno trebali ubacivati po dvije. Treba li reći da se prodaja udvostručila.

Navodno je ta osoba ista ona koja se sjetila da se na boce šampona napiše "ponovite postupak ako je potrebno". Također se prodaja udvostručila.

Pampers

Kemijski inženjer Victor Mills došao je na revolucionarnu ideju dok je pomagao promijeniti pelene svoje kćeri. Dotad je prao i sušio pelene kako bi ih ponovno koristio, a tad su mu na pamet pale pelene koje samo bace. Čini se da je isto razmišljanje postojalo i kod drugih roditelja, jer je Pampers danas jedan od najvećih brendova.

Britvice za žene i muškarce

Istraživanja tržišta pokazala su da muškarci i žene imaju različite navike kupovanja te da su žene sklonije dati više novca na proizvode za ljepotu. Zbog toga mnoštvo ženskih proizvoda, koji imaju istu funkciju i učinkovitost kao muški, ipak košta malo više. Najjednostavniji primjer su britvice.

Starbucks

Jednom se pojavio kafić koji se oglašavao kao ne-Starbuck, imao je drugačiji namještaj, drugačiju glazbu, drugačiju atmosferu i potpuno drugačiju uslugu. Što je Starbucks napravio? Kupio ga, ali ga nije zatvorio. Umjesto toga, još su ga "nabrijali", konkurencija dva brenda bila je još jača, a ljudi koji su mislili da time što piju kavu u jednom nanose štetu drugom, nisu znali da sva lova ide istoj kompaniji. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara