Mitsubishi Lancer Evo MIEV - Prvi 4WD automobil na struju

MITSUBISHI Motors Corporation je razvio prvi 4WD automobil s električnim pogonom i in-wheel tehnologijom. Premijerno predstavljanje automobila desit će se krajem mjeseca na EV Rally-u, utrci električnih automobila koja se održava na otoku Shikoku u Japanu.

Najnoviji projekt razvoja ekološkog automobila budućnosti razvijen je na osnovi posljednje generacije jednog od najpoznatijih sportskih automobila s Dalekog Istoka, Lancera Evolution IX. Njegova MIEV izvedenica za pogon koristi sustav litij-ion baterija koje električnom energijom snabdijevaju četiri elektromotora smještena u kotače.

MIEV je kratica za Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle, projekt razvoja iduće generacije automobila s električnim pogonom i in-wheel tehnologijom. Prema službenim najavama komercijalizacija automobila je predviđena za 2010. godinu, godinu koju mnogi smatraju početkom velikih turbulencija u pogonskim sustavima kopnenih prijevoznih sredstava.

Lancer Evolution MIEV je drugo testno vozilo ovog tipa, a oslanja se na Colt EV predstavljen u svibnju ove godine. Najveća dostignuća napravljena su na izvedbi pogonskih elektromotora. Naime, iako je zadržan sinkroni elektromotor s uzbudom preko permanentnog magneta koji ima optimalne karakteristike za ovu primjenu, novost je u strukturi motora.

U ovom slučaju rotorski namot je postavljen izvan statora čime su dobivene mnoge prednosti. Osim što je olakšano povećanje snage i zakretnog momenta čime su elementi redukcije postali suvišni, dobivena je lakša i kompaktnija konstrukcija što je posebno važan napredak s obzirom na lokaciju (unutar kotača) smještanja motora. 

Također, vanjskim smještanjem rotora premošćen je problem vezan uz upravljački sustav čime se otvorila mogućnost ugradnje ovakvih motora na prednje kotače, a time i razvoj 4WD pogona. Međutim, ovakva arhitektura ima i neke nedostatke. Postavlja se pitanje kako će prašina, pijesak, voda i ostala prljavština utjecati da rad elektromotora.

Lancer u MIEV izvedbi se osjetno razlikuje od benzinskog EVO modela. Osim što su uklonjeni motor, 4WD sustav i sve ostale mehaničke komponente pogonskog sustava, ugrađena su četiri elektromotora. Njihov proizvođač je  Toyo Denki Seizo K.K, a karakterizira ih nazivna snaga od 50 kW i 518 Nm maksimalnog zakretnog momenta. Na centralno mjesto postavljen je sklop litij-ionskih baterija (95 Ah, 14,8 V). 

Sve to dovoljno je da 1.590 kg tešku limuzinu potjera do 180 km/h maksimalne brzine. Ono što je puno važnije je akcijski radijus, tradicionalna boljka električnih vozila. U ovom slučaju radi se o 250 km s jednim punjenjem baterija.

Ovim projektom Mitsubishi se aktivno uključuje u kreiranje budućnopsti automobilskih pogona.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara