Modna industrija širom otvorila vrata transrodnom modelu s invaliditetom
ŽIVOT Aarona Philipa promijenio se nakon što je postao prvi afroamerički, transrodni model s invaliditetom koji je potpisao ugovor s velikom agencijom. Otkako se u rujnu priključila uglednom Elite Model Managementu, 17-godišnjakinja je snimila editorial za časopis i-D, a, među ostalim, našla se na popisu ”21 Under 21” Teen Voguea, piše Oscar Holland za CNN.
Nisu to bili njeni prvi angažmani u modnoj industriji, već je radila za brendove poput ASOS-a i H&M-a, ali potpora agencije (i to iste ona koja je zastupala Heidi Klum, Naomi Campbell i Tyru Banks) širom joj je otvorila vrata industrije koja je loše opremljena da bi zadovoljila potrebe korisnika invalidskih kolica.
”Radila sam kao freelancer godinu dana i samostalno pokušavala voditi karijeru u trećem razredu gimnazije. Ponekad bih sama morala koordinirati snimanja i pronaći ljude koji će mi pomoći dok sam na setu. Bilo je dosta uspona i padova. Razlika je sada zaista dramatična”, objašnjavala je Philips u videorazgovoru iz svog doma u newyorškom okrugu Bronxu.
Rođena s celebralnom paralizom na Antigvi i identificirajući se kao transrodna žena, Philip je osoba bez presedana u mainstream modnoj industriji. Iako uporno odbija etiketu aktivistice, ne skriva svoja visoka očekivanja od modnog svijeta. ”I dalje postoji manjak vidljivosti i pažnje prema ljudima s invaliditetom u modi. Trenutačno smo Jilian Mercado i ja jedini modeli s invaliditetom u cijeloj industriji”, kaže Philip i nastavlja:
”Odgovornost da se čuje njihov glas ne bi trebala biti na marginaliziranima, nego na mnogim drugim glasovima koji imaju mogućnost da ih se čuje. No to je bio jedini način da dođem ovamo i to sam učinila. Nadam se da druge djevojke slične meni to neće morati, nadam se da će samo živjeti i raditi svoj posao."
Budući da je izloženost javnosti transrodnih osoba u porastu posljednjih godina, Philip sada smatra da je njena invalidnost, prije nego rasa ili spol, najistaknutija meta diskriminacije u modnoj industriji. Njen san da postane model na pisti prošle je godine ostao neispunjen. Iako se tijekom New York Fashion Weeeka pojavila takva mogućnost, na kraju od toga nije bilo ništa zbog neprikladnog pristupa za invalidska kolica. Ipak, optimistična je u pogledu onoga što se može postići kombiniranjem svijesti Generacije Z i realnosti modnog svijeta. Nada se da će modna industrija prihvatiti ispunjavanje socijalnih obveza, a ne samo simboličnih gesta.
”Modna industrija predugo poznaje samo jednu vrstu tijela i jednu vrstu tržišne figure. Dolazi vrijeme kad i druge vrste tijela žele dobiti priliku i biti slavljene. I ne samo slavljene nego i prihvaćene kao poželjne i tržišne. Znam da se radi o biznisu, ali istodobno postoji način da biznis bude inkluzivan i utrživ prema bilo kome, bez obzira na to radite li u njemu ili ga konzumirate”, kaže Philip i iznosi primjer boljeg pristupa invalidskim kolicima u američkim gradovima: ”Pristupačnost koristi svima i svakome. Ne čini nikome štetu. Ne može nauditi biznisu. Doslovno sve će poboljšati.”
Pojava Philip bila bi nezamisliva prije samo nekoliko godina. Osim što odražava postupne promjene u modnoj industriji, njen uspon također se može pripisati snazi društvenih medija. "Svoj uspjeh dugujem Twitteru. Društvene mreže su bile platforma kojom sam se pozicionirala i dala ljudima do znanja kakve su mi želje. I ljudi su to prihvatili i podržali me", objašnjava Philip.
Njeni profili na Twitteru i Instragramu, na kojima zajedno ima više od 66.000 pratitelja, svakodnevno nude selfieje, anti-transfobične postove i samosvjesni humor. U tweetu objavljenom nekoliko dana nakon razgovora s CNN-ovim novinarom, do danas podijeljenom nekoliko tisuća puta, ona pita: “Biste li hodali s cisrodnom osobom? (osobom čiji spol i rod odgovaraju onima koje su dobili rođenjem)?" Dobila je stotine odgovora u kojima su se mnogi zaigrali preokrenuvši standarde nametnute transrodnim osobama.
Osim svojim društvenim mrežama, uspon Philip često se pripisuje tweetu iz 2017. godine, koji je podijeljen 25.000 puta i u kojem piše: ”Iskreno, kad me otkriju modne agencije, sve je gotovo.” Dok su joj društvene mreže pomogle u demokratizaciji i diverzifikaciji vidljivosti, Philip je i dalje svjesna da postoje čuvari industrije koji potiču ono što naziva ”institucionalnom diskriminacijom u korist osoba s funkcionalnim tijelom”. ”Možda ću u budućnost i ja biti casting agentica koja će biti specijalizirana za osobe s marginaliziranim identitetima u visokoj modi. Želim da se raznolikost gurne u prvi plan i vjerujem da znam kako to učiniti”, kaže Philip.
Iako ima snažne stavove o tom što treba mijenjati u modnoj industriji i društvu općenito, Philip je jednostavna, privlačna i zarazno pozitivna osoba. Prihvaćajući da će zasad biti viđena kroz prizmu prevladanih predrasuda, ona je također i tinejdžerica svakodnevno opsjednuta modom, koja voli umjetnost, britansku pjevačicu Charli XCX i svoju ”prekrasnu zajednicu prijatelja na internetu”. Razmišlja o prijavi na studij modne fotografije nakon što u lipnju završi srednju školu.
"Budući da sam crna, trans i hendikepirana, senzacionalizirana sam do točke da ljudi kažu: 'Wow, Aaron je takva enigma’, umjesto da kažu ’Aaron je samo obična djevojka koja ima svoje snove’", rekla je Philip, dodajući kako Naomi Campbell ima veliki utjecaj na nju.
"Ne želim da ljude poput mene u budućnosti definira išta drugo osim onoga što oni zaista jesu. Želim da slijede moj primjer i da se pritom ne boje. Želim se dobro provoditi cijelo vrijeme i nastaviti držati ljude u neizvjesnosti. No najvažnije, želim usrećiti sebe”, zaključila je Philip za CNN.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati