Nevjerojatno! Beba pije sok
Screenshot: Youtube
POKUŠAJTE izbrojati koliko ste puta u posljednjih 48 sati vidjeli ili čuli da netko spominje spektakularno slatki video s dvije bebe koje "pričaju". Kako vrijeme odmiče, a YouTube senzacije postaju sve popularnije (i gluplje), sve se češće nalazite u situaciji u kojoj osjećate snažan poriv da ljude koji vam pod nos uporno guraju "viralne" pizdarije, upozorite da budalaštine sustavno snižavaju kriterije i da se polagano pretvaramo u ono što smo prije nekoliko godina imali prilike vidjeti u filmu Mikea Judgea, "Idiocracy".
Naravno, to ne činite jer ne želite da ljudi pomisle da ste lik koji mrzi bebe ili drži da svaki vid zabave mora biti "pametan". Takve ljude nitko ne voli i danas-sutra, mogli bi postati jedino dijete koje nije pozvano na rođendansku zabavu. Dvije bebe koje "pričaju" u svakom su slučaju simpatične i ne razlikuju se previše od sličnih video clipova, ali kada u večernjim vijestima ugledate najobičniju kućnu snimku koja je, budimo realni, draga prvenstveno roditeljima blizanaca, osjećate da s ovom pričom nešto ozbiljno ne štima jer sve pomalo podsjeća na praksu iritantnih majmuna koji su vam inbox zatrpavali tobože duhovitim Power Point prezentacijama i urnebesnim vicevima o razlikama između žena i piva.
Trivijalno je novo spektakularno
Nije to ništa novo jer i prije smo u vijestima viđali reportaže o seljaku koji je uzgojio najveću repu ili ženi koja je sokola naučila mijenjati programe, ali radi se o većoj slici i ako se osvrnete oko sebe, čini se da je preopterećenost trivijalnim izmakla kontroli. Isto tako, velika repa je velika repa, sokol koji koristi daljinski nije svakidašnja pojava, ali ove bebe rade ono što bebe i inače rade. Smiju se, mašu rukama i neartikulirano melju. No, ono što je nekad bila cijena koju ste morali platiti kada bi posjetili preponosne roditelje, danas je vijest koju prenosi cijeli svijet. Za takvo stanje ne možete okriviti jedan TV show, blockbustere i instant zvijezde, internet trendove, tabloide ili navike novih konzumenata. Trivijalno je postalo hit, a neki bi rekli i jedan od pokazatelja trenda zaglupljivanja.
Krenete li od TV programa, vrlo ćete brzo shvatiti da se primetime sastoji od sapunica i realitya i da uobičajeni argument "ako ti se ne sviđa, prebaci" više jednostavno ne vrijedi jer birate između nekoliko različitih varijanti podjednako zaglupljujućeg sadržaja. Jedino što snimamo su sapunice i reality, a domaće filmove ionako ne gledamo jer nemaju vampire i super junake. Ne možemo okrivite urednike, ali velik dio krivice jest njihov jer ne ustraju na kvaliteti već na prvi znak pada gledanosti reagiraju ukidanjem, marginaliziranjem ili stvaranjem ponude koja bi mogla parirati stupidnom sadržaju konkurencije koja je gledanija. Glupe ili manje zahtjevne stvari oduvijek su gledanije od onih koje iziskuju barem minimalni intelektualni napor, no čini se kao da se prijašnji urednici nisu ravnali isključivo prema ukusu ljubitelja sapunica i realitya.
Ivica i Marica - oskarovski materijal
No, u ovoj borbi za gledatelja, kao da se zaboravlja činjenica da sve manje i manje ljudi bira TV kao primarni izvor zabave, a još manje informacija. Jedan od razloga bez ikakve je sumnje i ispodprosječna kvaliteta ponude pa ispada da se televizije bore za gledatelje koji još uvijek nisu shvatili da ih urednici ne cijene i drže za budale. Tu tek počinjemo jer televizija u ovom nije usamljena.
Kino ponuda vrvi budalaštinama pa gledamo "ozbiljnu" verziju Crvenkapice, robote koji plaču i pretvaraju se u aute, besmisleni, očajno napisani i još lošije odglumljeni filmovi o vampirima jedan su od najvećih fenomena, a specijalni efekti najčešće su tu da bi vam odvukli pažnju od činjenice da radnja nema smisla. Sezona hitova počinje sve ranije, a devet od deset blockbustera spada u sferu zabave za maloumnike pa "Inception" koristimo kao primjer kompliciranog i teško shvatljivog filma. Nolanov film sve je samo ne kompliciran, ali u ovoj smo fazi već toliko zatupljeni da se ideja o snu unutar sna čini kao neopisivo zamršena i teško dokučiva. Glazbena industrija ne traga za kvalitetnim i originalnim izvođačima već YouTube senzacijama koje kao da se natječu u pisanju što debilnijeg singla koji će poharati ljestvice. Da, Rebecca Black u ovom je trenutku omražena, ali prije desetak godina takav antitalent ne bi dobio ni tih pet minuta slave.
Tko zna dva, tko ne zna… 0?
Slike sve češće zamjenjuju vijesti, ali užasno smo šokirani kada netko provali da sve manje čitamo. Gluposti, naravno da čitamo i naravno da čitamo gluposti. Knjige za samopomoć i autobiografije poznatih koji ih nisu u stanju napisati jer nisu u stanju sastaviti jednu suvislu, a i teško je povjerovati da ljudi od tridesetak godina imaju previše materijala za zreli pogled unazad. No, koga briga za pisanu riječ jer prođete li Facebook profilima svojih klinaca i na sekundu prestanete razmišljati o opasnostima interneta, vrlo bi lako mogli uočiti da vam je dijete nepismeno. Nepismen vam je i srednjoškolac, nepismen vam je i student, a kad i ako diplomira i dalje će biti nepismen jer čitaju samo ono što moraju. I rezultate na teletekstu. Do prošlog tjedna nismo znali da "0" postoji kao ocjena, ali strpite se, ima vremena za sve.
Nadalje, morate ozbiljno preorati šoubiz rubrike da bi pronašli vijest bez sisa ili zvijezdu koja je zvijezda zbog nečeg što radi, a ne nekog kog ševi. Zašto uopće karijeru započinjati pjesmama kada svi znaju da je pravi put pokazati sise, zajahati nekog starog jazavca i tek onda krenuti s prvim singlom. Istraživanja su pokazala da je to najbrži put do albuma. Morate se zapitati i poneku o bolesnom tretmanu riječi "istraživanje" jer ispada da sve veći broj istraživanja pokazuje kojeg bi poznatog glumca žene povalile, može li pozitivan pogled na svijet povećati grudi i postoji li hormon nevjere. Takvim se relevantnim istraživanjima najčešće bavi neimenovano britansko sveučilište pa počinjete sumnjati da se ime sveučilišta krije jer netko bi mogao uočiti da ogromne količine novca odlaze na istraživanja pojava koje se nikog ne tiču.
Ukratko, spustili smo kriterije i prokleto smo ih spustili. Možda je malo dramatično i paranoično pričati o planiranom zaglupljivanju, ali govorili mi o tome ili ne, ponuda postaje sve gora i samo je pitanje vremena kada će ono "dadakanje" iz videa postati hit singl.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati