Nintendo slavi 130. rođendan i ponovno vas želi oduševiti
KADA netko spomene kompaniju Nintendo, mnogi automatski pomisle na videoigre i to nije preveliko iznenađenje jer je posljednjih 40 godina to bila njihova jedina funkcija.
Ono što zna manji broj ljudi jest da kompanija postoji od 1889., a tijekom 130 godina proizvodili su karte, dizajnirali igračke, iznajmljivali taksije, a vrlo kratko bili i lanac hotela koji su privlačili gangstere koji su tamo neometano kockali i uživali u seksu s prostitutkama. No to je dio povijesti koji Nintendo želi da zaboravite.
Ono zbog čega ih većina poznaje je njihov dugogodišnji staž u svijetu videoigara u koji su unijeli pravu revoluciju tijekom osamdesetih i devedesetih, kada su se njihove konzole mogle pronaći u domovima klinaca diljem svijeta, čime su stotine milijuna ljudi uveli u svijet videoigara.
Konkurencija se mijenja, Nintendo ostaje
Oduvijek fokusiran na inovaciju i zabavu, Nintendo je za razliku od mnogih drugih proizvođača izbjegavao ganjati tehnološke trendove i umjesto toga se pozicionirao kao kompanija koja proizvodi pristupačne uređaje za čitavu obitelj. Njihove najpopularnije igre rijetko su kad ekstremno nasilne, ali to nije bilo ni potrebno jer Mario, Zelda, Pokemon i Wii Sports spadaju među najpopularnije franšize u povijesti.
Tijekom godina imali su mnoge konkurente od kojih mnogi danas više ne postoje. Štoviše, od osamdesetih do danas Nintendo je vjerojatno jedina konstanta u svijetu videoigara. Preživjeli su krahove, loše poteze i brutalnu konkurenciju pa čak i danas, kada tržištem dominiraju Sony i Microsoft, treća najbitnija kompanija na tržištu videoigara upravo je Nintendo i njihov popularni Switch.
I premda se čini da Nintendo nije značajno mijenjao svoju politiku tijekom godina, kompanija sa sjedištem u Kyotu još uvijek pokušava stvoriti nešto novo što će industriju preokrenuti naglavačke.
"Živimo u vremenima interneta i društvenih mreža. Kad god objavimo novu igru ili konzolu, možemo istog trena pročitati reakcije ljudi. Prije to nismo mogli. Nekada smo morali čitati s lica ljudi u trenutku dok su igrali. Kad sam bio mlađi i kada bi izašle igre na kojima sam radio, otišao bih do trgovina i kriomice gledao ljude kako igraju. Ako bi izgledali iznenađeno i sretno ili se smijali, znao bih da smo uspjeli", govori Shinya Takahashi, čovjek s 20-godišnjim stažem u Nintendu koji je trenutno zadužen za Switch.
Switch je uspio, ali to ne čini stvari jednostavnima
Kompanija trenutno prolazi kroz odlično razdoblje, a razlog je odlično prihvaćeni Switch koji se pojavio u ožujku 2017. Mnogi su odahnuli jer je Wii U iz 2012. podbacio i drastično spustio vrijednost dionica.
"Prije nego što se pojavio Switch, bilo je teško objasniti nešto bez presedana, konzolu koju možete igrati u kući i nositi je uokolo i igrati gdje god poželite. No nakon što su ljudi to iskusili, počeli su o tome međusobno pričati. To je trenutak kada se priča sa Switchom preokrenula", objašnjava Takahashi.
Hisashi Nogami u Nintendo je došao 1994. i iskusio je sve krize kroz koje je kompanija prolazila, a bilo ih je nekoliko. Svjestan je da stvari neće postajati jednostavnije i da je to priroda ovog posla. Svaki novi potez donosi novi stres i nitko ne može predvidjeti hoće li se ljudi oduševiti ili razočarati.
Igranje videoigara tek je odnedavno nešto u čemu uživaju generacije. Ljudi koji su na videoigrama odrasli u osamdesetima i devedesetima danas imaju vlastite obitelji, a pametni telefoni otvorili su svijet videoigara za više-manje sve. Nintendo je upravo na to pazio pri kreiranju novih Pokemona, "Let's Go Pikachu/Eevee" koji su u jednakoj mjeri prilagođeni onima koji su odrastali devedesetih i novim klincima. To uvelike pojednostavljuje činjenica da na novoj igri radi Junichi Masuda, jedan od tvoraca originalnih Pokemona i 30-godišnjaci koji su na njima odrastali.
"Neke su se stvari promijenile, neke nisu. Što se mene tiče, igre su još uvijek mjesto zabave, ali generacije koje igraju videoigre više nisu što su nekad bile. Prije su to samo bila djeca, ali sada imamo gomilu ljudi. Vidjeti više generacija kako igraju i uživaju, to je najveće promjena za mene. Mislim da prosječni igrač nema pojma koliko je truda uloženo u igru, ali u isto vrijeme ne mislim da to nužno moraju znati", govori Nogami.
"Prije 30 godina, kada biste nekog pitali igra li, odgovor bi bio da ili ne. Postavite li danas isto pitanje, velika većina odgovorit će potvrdno. Pokušavamo zabaviti sve te ljude. Mi smo kao labudovi. Na površini izgledamo elegantno, ali ispod vode mašemo nogama ko ludi", zaključuje Takahashi.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati