Nismo dugo čekali: Homofobi i trolovi krenuli u "rat" protiv hit igre

Nismo dugo čekali: Homofobi i trolovi krenuli u "rat" protiv hit igre
Foto: Press

NASTAVAK izvrsnog The Last of Us napokon je krenuo u prodaju u cijelom svijetu, a kritičari su gotovo jednoglasni u tome da se radi o jednoj od najboljih igara za PlayStation 4.

No mnogi su već u tjednima prije izlaska dugoočekivane igre bili sigurni da će homofobi i trolovi drastično spuštati ocjenu igre gdje god im se za to pruži prilika.

I nismo dugo čekali. Samo nekoliko sati nakon izlaska igre, ocjena korisnika na stranici Metacritic pala je na 3,4, dok je ocjena kritičara naslov smjestila u sam vrh liste najbolje ocijenjenih igara svih vremena.

I dok bi neki na temelju ovih brojki mogli zaključiti kako je riječ o još jednom dokazu da su kritičari izgubili doticaj sa stvarnošću i zanemarili ukus masa, ovdje se ne radi o tome.

Za početak, igrači u tako kratkom vremenu nisu mogli završiti niti uvod, a kamoli cijelu igru za koju je potrebno nešto više od 25 sati, ali to je manje bitno jer negativne ocjene počele su pristizati čak i prije nego što se igra pojavila u prodaji i to na temelju informacija koje su procurile na internetu.

Štoviše, iz komentara koje su ostavili ispod svojih osvrta prilično je jasno da igru ne samo da nisu završili već je vjerojatno nisu ni kupili niti zaigrali, a svoje komentare temelje na uvjerenju kako se radi o još jednom pokušaju da "mračne sile" nametnu LGBTIQ+ "agendu".

O tome smo pisali i u našem osvrtu koji možete pročitati OVDJE.

Onima koji možda ne znaju o čemu je riječ treba objasniti kako su problemi počeli nakon što je na internet procurio dio scenarija i nekoliko videa iz kojih se može izvući podatak da u igri postoje scene lezbijskog odnosa što je razljutilo homofobni dio igrača koji u tome vide problem iako je još u prvom dijelu otkriveno da je glavna junakinja lezbijka.

No to je jedan od problema. Neke su zasmetale i scenarističke odluke iako su svoje zaključke utemeljili na dijelovima radnje koji su u potpunosti lišeni konteksta. U moru negativnih komentara možete naići i na velik broj spoilera, ali i osvrta na "nespretne kontrole" iako bismo to teško mogli nazvati problemom zbog kojeg biste igri dali ocjenu 0 od 10, a u obzir valja uzeti i to da se kontrole gotovo i ne razlikuju od onoga što smo vidjeli u jedinici.

Teško je detektirati tko je točno započeo ovu kampanju blaćenja igre, ali u tjednima prije izlaska, na igru su se negativno osvrnuli mnogi nadrkani YouTuberi s velikim brojem sljedbenika. Iako nisu ili su izuzetno površno argumentirali svoju lošu ocjenu, mnogima je to bilo i više nego dovoljno.

Mjesta za kritiku svakako ima, ali one se ne tiču same igre već politike ocjenjivanja na Metacriticu koji su brojčanu ocjenu utemeljili na kritikama koji ocjenu nisu ni dali. Naime, pozitivna ocjena je bilo što od 7 do 10, a Polygon, Kotaku ili SkillUp nisu se izjasnili oko toga.

Ipak, besmisleno je i raspravljati o ovim nijansama jer ovo nije tipična borba između kritike i fanova. Ovo je više nego očito nastojanje da se ocjena korisnika umanji na sve moguće načine i to bez argumenata.

Jedino je pitanje što će Metacritic učiniti jer su se i sami izjasnili da ovakve poteze neće tolerirati.

Neki smatraju da bi trebao biti uveden sustav verifikacije koji bi od korisnika tražio barem neku potvrdu da igru imaju prije nego što im se dopusti da ostavljaju ocjene. Nešto slično učinio je Rotten Tomatoes koji se također susretao s ovim tipom problema.

Koliko god suludo bilo, ovakve stvari štete igri i nadilaze klasična lupetanja u stilu "plaćeni ste da pozitivno pišete o igri", a na platformama je da odrede način na koji će to korigirati bez da istovremeno oduzmu pravo igračima da se otvoreno ne slože s mainstream kritikom.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara