Nissan Almera 1.5 dCi Visia Plus: Dama u godinama
UVJERLJIVO najstariji Nissanov model u ponudi osobnih vozila i jedan od starosjedioca u kompaktnom segmentu odrađuje svoju zadnju sezonu. Kako bi Almera bila što konkurentnija posegnulo se za praktičnim rješenjem, iz Renaultove game je posuđen 1.5 dCi motor kojeg bije glas štediše.
Almera bez većih izmjena ulazi u šestu sezonu, što je vrlo dugo razdoblje, pogotovo za Japance. Izuzmemo li blaži redizajn prije nekoliko godina, tijekom svih ovih godina najviše novosti desilo se u ponudi motora i reviziji paketa opreme. Osim 16-ventilskih benzinaca, Almera je odnedavno dobila i moderne dizelske motore.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Tržišno najzanimljiviji je Renaultov 1.5 dCi, dok snažniji 2.2 dCi zbog visoke cijene na našim prometnicama predstavlja pravu egzotiku. I dalje se nude tri karoserije izvedbe, od kojih je ona s pet vrata među hrvatskim kupcima najpopularnija.
Izvana Almera vješto prikriva godine. U smirenim i zaobljenim linijama nekada se mogla prepoznata sportska nota, dok danas ostaje samo decentan i odmjeren pristup. Redizajnom i ponekim kromiranim detaljima, te modernijom grafikom svjetala, Almera je dobila taman toliko svježine da izdrži do dolaska nasljednika.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Uostalom, Nissanov kompakt oduvijek je bježao od mainstream-a obraćajući se smirenijoj populaciji koja traži neke druge kvalitete. Ono što se nikako ne može osporiti je Almerina masivnost. Automobil na prvi pogled odaje dojam solidnosti ulijevajući povjerenje u dugi vijek Nissanovih proizvoda.
Interijer iz devedesetih
Posebnog šarma nema niti u kabini. Siva i na dodir tvrda plastika kod konkurencije je odavno prevaziđena, monotoni dizajn otkriva godine, dok nedostatak inspiracije oduzima dragocjene bodove.
Dašak optimizma budi limuzinski volan i vrlo pregledna ploča s instrumentima. I dok je sprijeda ponuda prostora zadovoljavajuća, straga se uočava skučenost. Krov je postavljen dosta nisko, a u predjelu koljena rado bi vidjeli koji centimetar više. Međuosovinski razmak Almere iznosi 2.535 mm, još jedan parametar koji otkriva stare korijene.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Prtljažnik kapaciteta 355 litara i danas spada među solidne rezultate. Primjera radi Citroen c4 raspolaže tek s 320, VW Golf i Opel Astra s 350, a Ford Focus čak 385 litara. Netom ustanovljeni prosjek kompaktne klase zadovoljit će većinu potreba, pa se potreba za preklapanjem asimetrično djeljivog stražnjeg naslona (serijska oprema) javlja samo u rijetkim slučajevima.
Osjećaj za upravljačem je iznad očekivanja. Vozačka pozicija je ergonomski pogođena, sjedala su prihvatljivih karakteristika, baš kao i položaj ručice mjenjača. Zamjerki nema niti na preglednost, pa kao jedini nedostatak u osvajanju najviše ocjene možemo navesti nemogućnost podešavanja upravljača po dubini.
Potrošnja je glavni adut
Jedan od najraširenijih motora u ponudi Renaulta-Nissan koncerna svakako je 1.5-litreni common rail turbo-dizelski motor. Premda dostupan je u tri izvedbe snage, kod Almere se nudi samo u izvedbi s 82 KS, čime su ispunjeni zahtjevi za ulaznim modelom u dizelskoj ponudi.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Motor je svojim karakteristikama osjetno bliži gradskim automobilima. Mala zapremina, te 185 Nm zakretnog momenta pri 1.750 o/min daju do znanja da Almera s više od 1,2/1,7 (bez/s teretom) tone ukupne mase nije sprinter. Naprotiv, ona će svog vlasnika zadovoljiti prije svega niskom potrošnjom, dok će dinamičkim karakteristikama ispuniti očekivanja staloženih vozača.
Prema tvorničkim podacima ovako motorizirana Almera prosječno troši manje od pet litara dizelskog goriva. Potrošnja tijekom sedmodnevnog testa u prosjeku je iznosila tek 6,5 l/100 km, što je svakako podatak za pohvalu. U današnje vrijeme kada cijena energenata neumoljivo raste, prosječnom hrvatskom kupcu će bilo kakva ušteda biti jedna od presudnih premisa. Slikovito, danas je tečaj takav, da jedna litra manje u smislu potrošnje goriva osjetno bolje kotira od jedne sekunde, kao osnovne jedinice ubrzanja. Reda radi recimo da maksimalna brzina iznosi 168 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 14,5 sekundi.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Vizualni dojam masivnog i robusnog vozila osjeća se i u vožnji. Svi spojevi drže se čvrsto, a u kabini spokoj narušava tek povećana buka motora. Naš primjerak s više od 25.000 testnih kilometara odlično se držao i tek u nekim detaljima pokazivao znakove zamora. Mehanika je funkcionirala odlično. Osim nešto bučnijeg ovjesa može se uočiti korektna podešenost servo-upravljača i mjenjač s preciznom izmjenom stupnjeva prijenosa. Sve u svemu, Almera je u pogledu voznih karakteristika ispunila očekivanja, osim noću, kad je do izražaja dolazila vrlo slaba osvijetljenost ceste.
Za i protiv
Nissan Almera u izvedbi s pet vrata i pokretana 1.5 dCi motorom starta s cijenom od 122.900 kn, dok testirani primjerak s Visia Plus paketom opreme i metalik bojom stoji 133.700 kn.
Za ovu protuvrijednost kupac dobiva provjereni model kompaktne klase s potpunom opremom i vrlo štedljivim motorom. Iako cijenom neznatno jeftinija od mlađih rivala, Almera samozatajnim nastupom ostaje u sjeni i broji dane do odlaska.
Stoga će ovaj automobil odabrati oni koji ne drže previše do trendova, već traže praktičan automobil na dulje vrijeme, koji solidno drži cijenu i pri daljnjoj preprodaji uvijek nalazi put do kupca. Valja imati na umu da Nissan slovi kao jedna od pouzdanijih marki.
>> Ostale fotografije nalaze se ovdje.
>> Nissan Almera u Bazi automobila.
Važnija serijska oprema (Visia Plus + ABS): | |
Zračni jastuk za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
ABS/EBD/NBAS | |
Aktivni nasloni za glavu | |
Ručni klima uređaj | |
Servo-upravljač podesiv po visini | |
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
Priprema za audio-sustav (4 zv, antena) | |
Dijeljiva stražnja klupa (60:40) | |
El. podizači prednjih stakala | |
El. podešavanje bočnih retrovizora | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Mjerač vanjske temperature | |
15" čelični naplatci i gume 185/65 R15 | |
Kromirana prednja maska | |
Prednja svjetla podesiva po visini | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Metalik boja |
2.200 |
Nissan Almera (5DR) 1.5 dCi Visia Plus + ABS |
131.500 |
Ukupna cijena | 133.700 |
Cijena osn. modela (1.5 Visia) | 105.300 |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati