Nova društvena mreža postala hit: Priključiti joj se možete samo uz pozivnicu

Nova društvena mreža postala hit: Priključiti joj se možete samo uz pozivnicu
Foto: Press

IZGLEDA da su klasične društvene mreže postale predosadno mjesto za velike njuške Silicijske doline, a novi hit među mladim poduzetnicima je aplikacija koja se naziva Clubhouse i svi je žele isprobati.

Uglavnom, riječ je o društvenoj mreži kojoj se možete priključiti samo uz pozivnicu, a oni koji su dobili priliku isprobati probnu verziju oduševljeno pišu o njoj.

Neki već provode više od 40 sati tjedno na Clubhouseu

Oduševljenje na stranu, mnogi ulažu milijune, a društvena mreža koja je s radom započela ove godine i ima samo dva zaposlenika skupila je gotovo 100 milijuna dolara i već je o njoj pisao Forbes.

Ovo ulaganje pokazuje i način na koji Silicijska dolina funkcionira. Iako se na površini zalažu za naprednu tehnologiju i šalju pompozne pozive s ciljem da "promijene svijet", većina novca zarađuje se od aplikacija. Drugim riječima, kad se radi o novim stvarima koje grade, Silicijska dolina na kraju dana vraća se onome što najbolje poznaje - još društvenih mreža.

Tvorci Clubhousea su Paul Davison i Rohan Seth. Seth je bivši Googleov inženjer, a Davison je dobro poznat po svojoj aplikaciji Highlight iz 2012. Ideja Highlighta je da korisnici podijele svoju lokaciju s drugima ne bi li tako stvorili priliku za sudbonosno upoznavanje. Mreža je prestala postojati još 2016.

Novi pothvat djeluje kao da bi mogao naići na veću popularnost, a nekoliko tisuća trenutnih korisnika tvrdi da se odlično zabavljaju. Neki čak tvrde da su "ovisni" i da provode i preko 40 sati tjedno koristeći ovu aplikaciju.

O čemu je riječ?

Inače, Clubhouse funkcionira tako da korisnicima omogućuje da se priključe sobama za audiochatove koje nestaju nakon što završe. Jednom kad su u sobi, korisnici se dijele na razine koje određuju moderatori. Korisnici se mogu priključiti bilo kojoj sobi za chat, provjeriti tko priča ili sluša, kliknuti na profile i pratiti druge.

Neki smatraju da je ovo vratilo spontanost stvarnih interakcija koje su nestale pojavom koronavirusa te da je logiranje u aplikaciju djelovalo kao slučajni susret s ljudima u kafićima.

"Kao da ste ušli na tulum na kojem poznajete ljude i spremni ste za druženje", opisuje svoje iskustvo 33-godišnja Sonia Baschez koja se priključila prije tjedan i pol i tvrdi da na Clubhouseu provodi tri do pet sati dnevno: "Neki će reći da možete pričati telefonski. Naravno da možete, ali to bi bilo tako čudno. Niste prisiljeni biti uključeni u razgovor cijelo vrijeme. Možete samo slušati ljude kako pričaju o zanimljivim temama i uključiti se."

Primjerice, prošlog tjedna autorica Shaka Senghor i aktivisti DeRay Mckesson satima su raspravljali o zatvorskoj reformi, policijskoj brutalnosti i sličnim temama, a to je samo jedan od mnogih primjera zanimljivih, poučnih ili zabavnih razgovora koji se na Clubhouseu odvijaju. Jared Leto, Ashton Kutcher, Kevin Hart također su korisnici aplikacije pa je tu i potencijal za daleko lakše teme.

Međutim, u ovom trenutku tamo se najčešće okupljaju ljudi iz svijeta tehnologije što može biti odlično za ljubitelje teme, ali ne i sve ostale pa zato mnogi tvrde da sve djeluje kao konferencija IT-ovaca.

U jednoj sobi skupi se pedesetak ljudi, svatko je domaćin razgovora, moderatori se slobodno bitaju, svi imaju uključene mikrofone, a paralelno s tim razmjenjuju slike ili memeove povezane s temom o kojoj pričaju.

Budućnost audio aplikacija?

A kao i svaka mreža, i ova je već stvorila prvog influencera. Sheel Mohnot osnivač je tvrtke Better Tomorrow Ventures koji svake večeri održava nove rasprave i premda nikada ne znate o čemu će pričati, uvijek je zabavno.

Je li Clubhouse budućnost audio aplikacija, teško je predvidjeti, ali potencijal postoji i mnogi su ga već prepoznali.

No pojavili su se i prvi problemi. Prvi je povezan s pravim identitetom korisnika. Naime, neki su već u šali ime promijenili u tuđe ili odlučili imitirati nekog poznatog što je dovelo do kaosa. Drugi problem su kopije jer nedavno se pojavila jako slična aplikacija nazvana Watercooler pa nema sumnje da ćemo, pogotovo ako Clubhouse postane popularniji, u isto vrijeme dobiti i niz sličnih aplikacija što bi moglo dovesti do problema.

Bilo kako bilo, Clubhouse je zarazio poduzetnike iz Silicijske doline, a ostaje nam vidjeti hoće li se ova nova društvena mreža "uhvatiti" i kod ostalih ili barem onih koji su se zasitili postojećih. Tim više jer postoji ozbiljan potencijal da se Clubhouse pretvori u nešto uistinu zanimljivo.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara