Novi A3 stiže 2011.
AUDI će novu generaciju svog kompaktnog modela tržištu predstaviti krajem iduće godine, a ona bi pored uobičajenih unaprjeđenja motorizacije, bolje opremljenosti trebala dovesti i do proširenja karoserijskih izvedbi.
Drugim riječima, novi će A3 na tržište stići i kao limuzina. Točnije, ovaj će model biti prvenstveno namijenjen američkom tržištu gdje se vjeruje kako bi mogao ostvariti zapaženu ulogu, no vjerojatno će stići i na europske prometnice. Razlog ovom potezu je dakako u privlačenju većeg broja eventualnih kupaca, ali i popunjavanje praznine koju je ostavila posljednja generacija A4 svojim ponovnim rastom.
Tako će novi A3 u limuzinskoj izvedbi dimenzijama odgovarati VW-ovoj Jetti, točnije duljina će mu se kretati oko 4,5 m, a zapremina prtljažnika oko 500 l. Novi će se A3 temeljiti na sljedećoj generaciji obiteljske platforme za kompaktna vozila, dakle na nastavku one koju koristi novi Golf. Motorizaciju će činiti 1,2-litreni TFSI snage 105 KS koji će zamijeniti neznatno slabiji 1,6-litreni atmosferski motor kao ulazni, no ponudit će čak 15% veću ekonomičnost od njega. Nadalje, tu su još tri TFSI benzinca: 1.4 snage 140 KS, 1.8 sa 170 KS i 2.0 koji razvija snagu od 210 KS.
Tu ne završava ponuda benzinskih modela jer će se na vrhu nalaziti S i RS izvedbe. Prvu će pokretati trenutni 2,0-litreni turbo s 15 KS više, odnosno snage 280 KS. No, prema najnovijim izvještajima on ipak neće činiti vrh ponude. Naime, Audi sprema i RS model kojega bi pokretao 2,5-litreni TFSI snage do 350 KS. A3 RS bi na tržište trebao stići krajem 2012.
Dizelsku motorizaciju će činiti dva TDI motora. Prvi je obujma 1.6 litara i snage 115 KS, a drugi 2.0 koji će doći u dvije izvedbe. Slabija će razvijati snagu od 140, a snažnija od 170 KS. Ulazna dizelska izvedba bi trebala biti ponuđena i u kombinaciji sa stop-start sustavom čija će se potrošnja kretati oko 4 l/100 km, a emisija CO2 ispod 100 g/km. Audi također radi i na bi-turbo izvedbi 2,0-litrenog agregata koja bi konkurirala BMW-ovom dizelašu istog obujma i snage od 204 KS.
Također, Audi zajedno s Volkswagenom razvija i hibridni TwinDrive sustav koji će pokretati i Golf, a činit će ga 1,6-litreni dizelski motor snage 110 KS te 30 kW snažan elektromotor koji će pokretati stražnje kotače. Potrošnja će mu se kretati ispod 3 l/100 km, a za pokretanje električnog motora će biti zadužene litij-ionske baterije (12 kWh) i sustav regenerativnog kočenja. Dolazak ovog modela na tržište možemo očekivati tijekom 2012.
Motori će standardno biti upareni sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a u ponudi će se naći i dvije verzije 7-stupanjskog S-tronica. Naime, trenutna bi izvedba trebala biti uparena sa slabijim, a buduća sa snažnijim motorima. Novi A3 će dobiti i unaprijeđeni ovjes te se ukupno mogu očekivati bolja vozna svojstva.
Na kraju se još osvrnimo na izgled budućeg A3 i recimo kako su insajderski izvori potvrdili zadržavanje trenutne vrlo uspješne Audijeve dizajnerske formule uz nešto zategnutije i oštrije linije koje bi trebale privlačiti prvenstveno mlađe kupce.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati