Novi "Fallout" podijelio kritiku i fanove: Je li četvorka zaista najgori nastavak do sad?
Foto: Press
IAKO će to možda djelovati pretjerano čitateljima u Hrvatskoj, franšiza "Fallout" polagano nadrasta gamerske okvire i postaje dio mainstreama.
Ukratko, nastavi li ovim putem, uskoro bi se mogla pridružiti blockbusterskim serijalima kao što su "Call of Duty", "Grand Theft Auto" ili čak "Football Manager". Naslovima koji su poznati i onima koji za video igre najčešće nemaju volje ni vremena.
Agresivna marketinška kampanja
Zahvaljujući prilično agresivnoj marketinškoj kampanji u SAD-u, franšiza je podignuta na višu razinu, a "Fallout" iz nastavka u nastavak postaje sve prepoznatljiviji brand.
I dok su prva dva dijela iz '97. i '98. kultni klasici koji se i dan danas nalaze na brojnim listama najboljih RPG-ova svih vremena, tek s dolaskom četvorke "Fallout" postaje brand koji ćete u Americi sretati ne samo na TV-u, već i na jumbo plakatima, u novinama i reklamama u podzemnoj željeznici.
Samo dva dana nakon izlaska u stranim se medijima već susrećete s recenzijama ljudi koji ne samo da nisu fanovi serijala već nisu ni gameri. Radi li se o plaćenoj reklami ili činjenici da je "Fallout" postao fenomen koji je sve teže previdjeti?
Prešišao i "GTA V"
U svakom slučaju, brojke dovoljno govore pa je tako samo prvog dana prodano najmanje 1,2 milijuna primjeraka za PC (oko 70 milijuna dolara), a točne brojke znat će se tek za nekoliko dana nakon što Steam Spy dođe do točnijih rezultata. Ipak, radi se tek o jednoj platformi, a ako je prodaja podjednako dobra za PS4 i XBox One, ekipa iz Bethesde imat će dobrih razloga za slavlje.
Primjera radi, "GTA V", jedna od najprodavanijih igara svih vremena, u 24 sata prodana je u 11,21 milijuna primjeraka. Naravno, ta je brojka prilično optimistična i za ukupan utržak serijala koji je dosad u najboljem scenariju zabilježio prodaju od pet milijuna primjeraka (Fallout: New Vegas), ali u današnje je vrijeme sve moguće i neki predviđaju da će prodaja brzo prijeći prag od 10 milijuna primjeraka.
Ipak, "Fallout" je prešišao "GTA V" na jednom drugom polju - najveći broj igrača koji na Steamu istovremeno igraju igru (najpoznatija distribucijska platforma).
Naime, "GTA V" u istom je trenutku igralo najviše 300 tisuća igrača diljem svijeta, dok je broj igrača "Fallouta" u jednom trenutku dostigao 445 tisuća.
Što kažu kritičari
Ostaje vidjeti hoće li se Bethesda na kraju uopće pohvaliti brojkama (mnogi to izbjegavaju zbog dioničara i ulagača), ali nema sumnje da će se razmetati više nego dobrim kritikama koje "Fallout 4" svrstavaju među najbolje igre godine. Iznimno pozitivne kritike posebno su zanimljive s obzirom na to da je igra prepuna bugova koji se, istina, već polagano ispravljaju zakrpama.
Iako na prvi pogled djeluje sasvim pristojno, igra je grafički daleko ispod ostalih AAA naslova koje u ovom trenutku možemo pronaći u ponudi, a pojedinim teksturama stvarno nije mjesto u igrama iz 2015.
Ipak, kao što neki kritičari ističu, ovo je "pobjeda sadržaja nad stilom", a serijal "Fallout" ionako se nikada nije mogao pohvaliti pretjerano kvalitetnom grafikom već u prvom redu izvrsnom pričom i atmosferom koje su i ovog puta u prvom planu. Valja ipak istaknuti da igri ovog puta treba puno više da vas uvuče i da dio krivice bez ikakve sumnje pada na već spomenute bugove i uistinu očajan sustav automatskog snimanja koji je potpuno beskoristan.
Neke će pak razveseliti dodatak u vidu građenja i dizajniranja vlastitih naselja gdje možete spremati višak opreme/smeća (koji su i ovog puta problem) i s vremenom stvoriti funkcionalne gradiće u s uređenom obranom i trgovinom. Što i nije posebno zanimljiv dio igre.
Kritičari su također prepuni hvale za velik broj modifikacija oružja i oklopa, poboljšan način kreacije likova i "unaprijeđeni" SPECIAL sustav.
A što kažu svi ostali
I dok jedni tvrde da je igra izvrsna i slažu se s kritičarima, velik dio fanova izuzetno je razočaran viđenim, a razloga je mnogo.
Od površno napisanih dijaloga koji ne daju više opcija već niz odgovora koji su zapravo varijacija jednog te istog odgovora, preko lošeg razvijanja likova i osjećaja da igrate staru igru koja ne donosi poboljšanja u odnosu na trojku ili New Vegas, ali i zamjerki kritičarima koji su iz nekog razloga odlučili zanemariti gomilu nedostataka koji bi u slučaju neke manje razvikane igre znatno smanjili ocjenu.
Iako ocjene korisnika na Metacriticu nikada nisu najbolje mjesto da dobijete konkretne i argumentirane osvrte već puno češće cmizdrenje razmaženih igrača koji se razbacuju lošim ocjenama zbog ponekad zanemarivih primjedbi, velika razlika između ocjene kritičara i korisnika neki je znak da nešto ipak nije u redu.
Ovog puta razlika između 86 i 49 je ipak prevelika (ovo je najgore ocijenjen nastavak u serijalu) s tim da u obzir valja uzeti i neobjašnjivo velik broj kritika korisnika (gotovo tri tisuće) što nemaju ni neki daleko razvikaniji naslovi.
Sve u svemu, novi "Fallout" je tu, mišljenja su podijeljena i pomalo podsjećaju na ogromnu razočaranost fanova drugim nastavkom "Dragon Agea", ali prerano je da donosimo sud o nečem što je vani tek dva dana.
Proizvođači obećavaju velik broj DLC-ova koji će izlaziti kroz veći dio 2016., a Todd Howard najavio je da će u obzir uzimati mišljenja fanova kako bi stvorili što bolje iskustvo.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati