Novi Jaguar XJ - tehnički dragulj u luksuznom pakiranju
NAKON obnavljanja game modelima za "šire mase" došao je red i na top model. Novi XJ dolazi bolji no ikad, i u najboljem svijetlu opravdava slavu predaka. Ime XJ postoji već 35 godina, a protekle generacije prodane su u čak 800.000 primjeraka.
2001. godina ostati će zapisana u Jaguarovoj povijesti zlatnim slovima, jer te godine probijena je granica od 100.000 prodanih primjeraka.
Istina, za uspjeh je najviše zaslužan X-Type, zahvaljujući kojem je Jaguar postao osjetno dostupniji. 2002. godina zaključena je još jednim velikim pothvatom, a to je naravno novi XJ.
Model, koji je postao jedan od zaštitnih znakova britanske auto-industrije i uz male dizajnerske izmjene ostao zapažen na tržištu više od tri desetljeća.
Vanjski izgled britanske uzdanice u visokoj klasi nije se previše mijenjao. XJ je automobil , koji u svakom svojem detalju odaje porijeklo i nedopušta da ga se zamijeni sa bilo kojim drugim automobilom.
Prednji kraj i dalje krasi popularni dupli svjetlosni sklop, istina, sada nešto ovalniji. Najveća novost je maska hladnjaka, čiji je mrežasti dizajn inspiriran modelom XJ6 iz 1968. godine.
Obilje kroma i jasno izražena ispupčenja pokrova motora brinu se za dinamičnost, koju je dodatno naglašena pomicanjem kotača u kuteve karoserije.
Stražnji kraj pretrpio je tek neznatne izmjene, baš kao i bočna silueta. Sve u svemu, novi XJ uspio je zadržati prepoznatljivu siluetu, usprkos povećanju gabarita (5080 x 1868 x 1448 mm). Također, postignut je dojam svježine, XJ djeluje vrlo moderno i efektno iako se dizajnerski nije osobiti izmjenio.
Cjelokupna karoserija je skoro u potpunosti napravljena iz aluminija čime je ostvarena 40-postotna ušteda u masi u odnosu na čeličnu konstrukciju.
Posebno dobar rezultat postignut je u čvrstoći konstrukcije, koja je 60 % čvršća od dosadašnje. Naime, primjenom tehnologije spajanja iz avionske industrije riješen je problem zavarljivosti aluminija te spajanja čelika i aluminija.
Naime, nosači su spajani zakovičnim spojevima i adhezivnim sredstvom na bazi epoksidnih smola.
U želji da još olakšaju vozilo, Jaguarovi stručnjaci su posegli za magnezijem, materijalom karakteristika sličnih aluminiju, ali 30 % lakšim, iz kojeg su napravljeni detalji, kao što su okviri sjedala, dio upravljačkog sustava, i poprečni nosač tzv. most.
Kao i prethodnik, i novi model karakterizira interijer iz snova.
Najkvalitetnija koža, plemenito drvo i moderna tehnologija savršeno su uklopljeni. Kad se još uzme u obzir, da je ispravljen nedostatak proteklih generacija, a to je skučenost, postaje jasno da je stvoren konkurent dostojan njemačkog tria.
Povećanje gabarita vozila odrazilo se na ponudu prostora, prije svega u predjelu koljena na stražnjoj klupi. Direktor dizajna, Ian Callum, posebno je ponosan na nova sjedala, za koja kaže da su najudobnija sjedala ikad ugrađena u jedan Jaguarov model.
Serijska oprema u svakom pogledu opravdava visok status marke. Kako je komfor na prvom mjestu, XJ raspolaže prednjim sjedalima podesivim u 16 smjerova i integriranom lumbalnom potporom sa četiri stupnja podešenja.
Putnici straga (nadoplata) mogu sjediti u odvojenim sjedalima, koja komforom nimalo ne zaostaju za sjedalima sprijeda. Idealna pozicija za upravljačem je rezultat mogućnosti podešavanja upravljača, ali i podesive papučice.
Sustavima kao što su klimatizacija, multimedija, telefon i navigacija upravlja se govorom putem JaguarVoice sustava upravljanja. Putnici mogu uživati u varijabilnom multi-medijalnom sustavu koji podržava istovremen rad tri uređaja. Tako na primjer, vozač može slušati glazbu, suvozač gledati film, a putnici straga zabavljati se kompjutorskim igricama.
Novi XJ će biti dostupan u četiri motorne izvedbe. Ponuda će startati sa novim 3.0 V6 motorom maksimalne snage 240 KS. Ulaz u V8 društvo omogućuju potpuno novi 262 KS snažan V8 motor.
Vrh ponude čini poznati 4.2-litreni V8 motor, koji u «atmosferskoj» izvedbi razvija okruglih 300 KS, a uz podršku kompresora čak 400 KS. Svi motori serijski dolaze sa ZF 6-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Za suvereno ponašanje na cesti brine se podvozje razvijeno po uzoru na ono u modelu S-Type.
XJ je serijski opremljen zračnim ovjesom koji se automatski prilagođava opterećenju i u kombinaciji sa CATS sustavom trenutno optimizira dinamičke karakteristike vozila.
Četverokanalni ABS u sprezi sa EBA (Emergency Brake Assist) sustavom dolazi serijski, kao i DSC (Dynamic Stability Control) sustav dinamičke stabilnosti.
Vozač na raspolaganju ima inteligentni tempomat (ACC-Adaptive Cruise Control), koji održava konstantan razmak i prilagođava brzinu uvjetima na cesti.
Novi XJ premijerno je predstavljen na salonu automobila u Parizu, a prodaja bi trebala startati na proljeće 2003. godine, kada će biti objavljeni i potpuni tehnički podaci.
Za razliku od nekih marki, koje su u želji za zaradom napustile tradicionalne vrijednosti i pokleknule pred zahtjevima tržišta, Jaguar je ostao dosljedan svojoj filozofiji. Novi XJ pokazuje da kombinacija tradicionalnih vrijednosti i moderne tehnologije može dovesti do vrhunskog proizvoda vrijednog svake pažnje.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati