Novi Mini - nove informacije

OBJAVOM novih službenih fotografija postalo je sasvim jasno kako se niti sam proizvođač ne usudi dirati u ikonu. Mini je vizualno ostao gotovo isti, dok je glavnina unaprjeđenja bazirana na mehaniku i još veći užitak u vožnji.

Gotovo šest godina nakon predstavljanja stiže novi model koji bi trebao ubrzati put ka velikom uspjehu, milijuntom Miniju nove generacije. Naime, do sada je Mini prodan u čak 800.000 primjeraka, uz napomenu kako je svaki četvrti primjerak završio u postojbini izvornog modela. K tome, potražnja je danas veća no ikad prije.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kako se radi o premium modelu kojeg krasi bezvremeni dizajn, odluka BMW-a o tek minimalnim vizualnim promjenama čini se opravdanom. Uostalom, pravi razlog skriven je ispod lima, gdje se nalazi potpuno nova pogonska grupa. Uzdanica ostaje 1,6 benzinski motor (Cooper) koji sada razvija više snage, što će u kombinaciji s redefiniranim podvozjem omogućiti odmicanje moguće konkurencije na siguran razmak. 9,1 sekundi za ubrzanje do 100 km/h, te 202 km/h maksimalne brzine vrijednosti su koje se cijene.

Sportski nastrojenima ionako je namijenjena turbinski potpomognuta Cooper S izvedba snažna 175 KS koja do 100 km/h stiže za 7,1 sekundi i postiže 225 km/h. Novi motori donose i drastično smanjenje potrošnje goriva. Slikovito, Cooper S sada troši (6,9 l/100 km) kao nekadašnji Cooper, a novi Cooper (5,8 l/100 km) manje i od još uvijek aktualne One izvedba.

20-postotno smanjenje potrošnje je posljedica je promjenjive geometrije usisnih (Valvetronic) i ispušnih ventila. No pravi štedljivci na scenu stupaju dogodine kada stižu Mini One  i One D.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kao što smo već konstatirali, vanjština je ostala gotovo ista. Blago povećanje dimenzija prati novi svjetlosni elementi, nešto istureniji bokovi straga i blago poboljšanje aerodinamike. Također, prednja svjetla više se ne dižu s "haubom" već su pričvršćeni za karoseriju. Sedam je novih boja vanjštine, 12 ukupno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, sve to je već bilo više-manje poznato tjednima unaprijed. Ono što je novo su fotografije i informacije koje potvrđuju najavu radikalnog napretka u ponudi prostora i opreme.
Manjkava izrada stvar je prošlosti baš kao i izražena skučenost kabine.

Novi je i središnji mjerni instrument, još jedan zaštitni znak Mini generacije, koji osim usluge pokazivanja trenutne brzine objedinjuje cjelokupnu multimediju uključujući opcijsku navigaciju.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Prednja armatura nešto je tanja u cilju dobivanja dodatnih centimetara za putnike sprijeda. Mjesta se našlo i za nove atrakcije: motor se starta tipkom, osvjetljenje kabine moguće je, ovisno o raspoloženju vozača mijenjati od narančaste do plave. Kupci mogu birati između četiri standardna stila uređenja interijera, dok je dekoracija od imitacije metala obvezna.

Posebna pozornost posvećena je sigurnosti. Uz odličnu kinematiku srodnu go-kart stilu vožnje, tu su run-flat tehnologija pneumatika, standardnih šest zračnih jastuka, ABS/EBD/CBC sustavi, ASC+T sustav stabilnosti i trakcije (serijski kod Cooper S), te DSC sustav nadzora dinamičke stabilnosti dostupan uz doplatu. Zanimljivo je da u kombinaciji s potonjim dolazi Hill Assist sustav pomoći pri startu na uzbrdici.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Poznate su i cijene za njemačko tržište. Mini Cooper stoji 17.350 eura, dok je za Cooper S izvedbu potrebno izdvojiti 21.050 eura. Bazna One izvedba stajat će 15.450 eura.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara