"Oni" su preuzeli eter

BAŠ KAO u nekom horor filmu, isprva se pojavio samo jedan. Izgledao je bezazleno i nikad mu niste pridavali previše pažnje jer nije da ih nikad niste vidjeli. Znali ste kad ide i uglavnom ste ga izbjegavali jer poznato je da se s njima bakću samo čudaci. Nekoliko tjedana kasnije pojavila se "ona", još jedan i još jedna jer svatko je trebao imati svoju i svojeg. U ovom ste ih trenutku imali već nekoliko i uglavnom ste ih viđali ujutro, ali i tada se dalo naslutiti da je riječ o "novom valu". Počeli su se pojavljivati i u većem broju pa ste ih u jednom trenutku imali po nekoliko na istom mjestu iako u pravilu niste htjeli imati ni tog jednog.

No, da je riječ o pravoj najezdi postalo je jasno u trenutku kada ste grupe raznoraznih spodoba i njihovu opremu počeli viđati na dnevnoj bazi i to i u jutarnjim i večernjim satima. Bilo ih je nemoguće izbjeći jer u gotovo svakom trenutku dana negdje u Hrvatskoj operira barem jedan.

Da, riječ je o televizijskim tarot stručnjacima, vračevima, astrolozima, šamanima i ostaloj ekipi koja je preko noći preuzela sve privatne televizije. Tarot, rune, astrologija, numerologija i ostali bakrači postali su sastavnim i neizbježnim dijelom života Hrvata. I baš kao što je prošla godina bila namijenjena lovu na kune u kojima su vas glupave voditeljice navodile da pogodite koji se kućni ljubimac skriva iza teško dokučive zagonetke "ma*ka", ove vas godine tarot majstori pozivaju da otkrijete jeste li "na*vac" i za to iskeširate sedam ili osam kuna po minuti.

Savršen uvod u "astro-maniju"

Početkom godine jedno od mnogih istraživanja koja se svakog dana pojavljuju u svjetskim tiskovinama otkrilo je da u vrijeme ekonomske krize ljudi postaju podložni vjerovanju u horoskop, tarot, grah i talog iz kave i upravo je to istraživanje postalo savršen uvod u "astro-maniju" koja je zavladala samo nekoliko mjeseci kasnije.

Nije sigurno je li stvar u tome da ljudi podsvjesno teže suludim potezima, ali ispada da u vremenima kada imamo najmanje novca naše financije volimo opteretiti besmislenim troškovima kao što su "de baba pogledaj u špil i reci oćel' kapnut kak'a pinka uskoro".

Odgovor na to pitanje je prilično jednostavan i glasi "kapnut će i kapa sve dok ti sjediš na telefonu i čekaš da ti čitam iz karata, papak".

Kod "Kunolovca" naivci su barem imali osjećaj da mogu zaraditi određenu sumu novca i donekle je bilo jasno zašto bi svi lakoumni, pohlepni i novca gladni gledatelji vjerovali da će visoki telefonski računi na neki način doprinijeti poboljšanju njihovog ekonomskog stanja. Na kraju krajeva, pola Hrvatske se već ionako zakrvilo s jednim dijelom obitelji jer postalo je jasno da pedesetak milijuna kuna eventualnog dobitka na Lotu neće proći bez obiteljskih razmirica. No, zašto bi Hrvati svoje teško zarađene plaće i mirovine trošili na čovjeka koji im ne govori apsolutno ništa zaista je teško razumjeti.

Nebulozni zaključci koje vam može reći bilo tko sa špilom karata za Belu

Glad ili potrebu za novcem ipak je lako razumjeti jer od te boljke, htjeli ili ne patimo uglavnom svi, ali ako samo jednom pogledate "krupijea" koji iz karata izvlači kojekakve nebulozne zaključke koje vam može reći bilo tko sa špilom karata za Belu morate se zapitati "tko je ovdje lud". Vjerujete li stvarno da neki od tih ljudi raspolažu nesvakidašnjim znanjem? Nazvali ste i rekli da vas zanimaju financije u nadolazećem periodu, a perceptivni vas majstor tarota pogađa dubokoumnim zaključkom "karte pokazuju da niste u najboljem financijskom stanju". Ma nemoj! Nevjerojatno! Kao da vas godinama poznaje.

Sličnom vještinom barataju i zaposlenici na informacijama jer čim nazovete uključuje se šesto čulo, otvara treće oko i vidovnjaci pretpostavljaju da vam trebaju… Što? Informacije!

Dovoljna je ekonomska kriza i baba sa špilom karata čak ni ne mora biti karizmatična poput "Vidovitog Milana" 

I očito je da posao ide fantastično jer riječ je o vojsci "stručnjaka", nebrojeno mnogo poziva, a i činjenica da emisije idu u dva termina svakog radnog dana ide u prilog teoriji da je za mužnju naivnog puka dovoljna ekonomska kriza i baba sa špilom karata. Čak ni ne mora biti karizmatična poput "Vidovitog Milana". 

Savršen je to poslovni potez iako ima sve odlike "šibicarenja".

Ustvari je gotovo nevjerojatno da ovakve prevarantske gluposti u ovim vremenima uopće prolaze. Ne bi bilo posebno iznenađenje da kroz koju godinu (ili nekoliko mjeseci) u jutarnjim satima gledamo "Šibicara", zabavnu televizijsku igru u kojoj gledatelji moraju pogoditi ispod koje se kutije skriva kuglica. Samo nazovite i novci su vaši za mizernih desetak kuna po minuti. 

> Ostale komentare autora pročitajte ovdje

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara