"Otvoreni uredi su najgluplji poslovni hir ikad, evo i zašto"

"Otvoreni uredi su najgluplji poslovni hir ikad, evo i zašto"
Screenshot: YouTube

IAKO SU zamišljeni s ciljem da imaju upravo suprotan učinak, uredi otvorenog tipa smanjuju komunikaciju licem u lice među zaposlenicima, pokazala je jedna studija s Harvarda.

Takozvani "open plan" uredi zamišljeni su kao tip ureda koji bi zaposlenike trebao potaknuti na međusobnu interakciju i suradnju, no studija provedena na Harvardu pokazala je da zaposlenici, nakon što iz zatvorenih prijeđu u otvorene urede, uopće ne surađuju ili komuniciraju više nego prije.

Dapače, dogodi se suprotno. Rezultati su pokazali da zaposlenici u otvorenim uredima mnogo češće izmjenjuju mailove i poruke. 

Neke prijašnje studije o uredima otvorenog tipa pokazale su da takvi uredi smanjuju produktivnost zaposlenika, no u isto su vrijeme nudile i prazna obećanja o povećanoj komunikaciji među njima koja bi trebala nadoknaditi ono što im manjka u produktivnosti.

Međutim, najnovija harvardska studija potkopala je čitavu tu pretpostavku koja je dosad opravdavala postojanje ureda otvorenog tipa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kunal Bhatia | Photo + Design (@studio.kunalbhatia) on

Portal Inc. piše da to kompanije ostavlja samo s jednim opravdanjem za ovakve urede - manje prostora, dakle niže najamnine.

No Inc. također naglašava da je i to opravdanje zapravo potpuna glupost jer će novac koji će kompanije izgubiti zbog manjka produktivnosti i komunikacije među zaposlenicima, biti puno veći od novca ušteđenog na najamnini. Zato oni urede otvorenog tipa nazivaju "najglupljim rukovodstvenim hirom svih vremena".

"Ako zaposlenici međusobno komuniciraju mailovima i porukama, tako mogu raditi i od kuće, što kompaniju neće koštati ništa", zaključuju.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara