Ovim novim trendovima prilagođava se čitav poslovni svijet
SVAKI poslovni plan mora uključivati i praćenje trendova kako bi tvrtka ostala konkurentna i ukorak s promjenama na tržištu. Najveće promjene događale su se zbog tehnoloških inovacija koje su omogućile bolju povezanost, dostupnost i kontakt s krajnjim korisnicima. Danas ne možemo niti zamisliti poslovanje bez računala, mobitela i stabilnog interneta jer uvelike ovisimo o njima. No osim tehnologije, još su neki faktori utjecali na poslovne trendove ove godine.
Društvene mreže mijenjaju poslovni svijet
Društvene mreže promijenile su čitav svijet pa tako i svijet biznisa. Sve više tvrtki koristi društvene mreže kao važan marketinški alat, a razloga je nekoliko. Prvenstveno, one omogućuju brzo povezivanje s velikim brojem korisnika i osvješćivanje o brendu. Naime, čak 83% korisnika Instagrama koji su sudjelovali u Meta istraživanjima navelo je kako pronalazi nove proizvode, usluge i brendove upravo na toj platformi.
Objave i oglasi na društvenim mrežama mogu značajno podići posjećenost pa čak i promet na web stranicama tvrtke. U posljednje vrijeme se pokazalo i kako korištenje videa u marketingu povećava vjerojatnost posjećivanja stranica tvrtke i uspješnog plasiranja proizvoda ili usluge za 75%.
Još je jedna prednost korištenja društvenih mreža u svrhu marketinga, a to su podaci o korisnicima. Sve velike društvene mreže pružaju demografske podatke ljudi koji su u interakciji s nekom stranicom na toj mreži, čime se olakšava razvijanje marketinške strategije, ali i kreiranja oglasa koji su posebno usmjereni na određenu skupinu.
Digitalna ponuda proizvoda i oglašavanje su u porastu
U periodu pandemije porasla je digitalna ponuda proizvoda, ali i digitalno oglašavanje te se predviđa da će taj porast biti još i veći. Digital Advertising Global Market objavio je izvještaj prema kojemu se predviđa da će godišnji prihod globalnog digitalnog tržišta do 2026. godine narasti na čak 354.9 milijardi dolara.
Digitalno oglašavanje sve je važnije iz nekoliko razloga. Omogućuje mjerenje o dosegu i učinkovitosti pojedinog oglasa te je fleksibilno zbog omogućavanja brze prilagodbe pa čak i zaustavljanja oglasa ako se ne postižu očekivani rezultati u određenom vremenu.
Također, digitalno oglašavanje pruža mogućnost odabira kanala koji će ostvariti najveću interaktivnost, kao i odabir ciljanih skupina prema demografskim, tehničkim i sličnim obilježjima pa je lakše prilagođavati kampanju potrebama svojih korisnika.
E-trgovine dobivaju na popularnosti
Kupovne navike su također zabilježile promjenu u posljednjih nekoliko godina pa je primijećen rast tvrtki specijaliziranih za online kupovinu, tzv. e-trgovina. Od početaka e-trgovina do danas ta industrija se ubrzano razvija pa se procjenjuje da će njezin godišnji prihod do 2026. iznositi čak 8.1 bilijun dolara.
Svakodnevno raste broj ljudi koji se odlučuju na online kupovinu pa su uvedene i nove metode plaćanja koje ovaj način kupovine čine znatno sigurnijim nego prije. Također, sve više pripadnika generacija koje su odrastale uz online kupovinu postaje financijski likvidno, što implicira još veći rast e-trgovina jer nude udobnost, štede vrijeme i ukorak su s vremenom.
Preduvjet modernog poslovanja
Maja Pavlinušić, direktorica marketinga i korisničkog iskustva u tvrtki Aircash, kaže kako prije svega moramo imati na umu da je stabilna internetska veza preduvjet modernog poslovanja: “Statistički pokazatelji nam govore da danas čak 96% tvrtki u RH postižu vrlo visok stupanj integracije, pri čemu isti postotak koristi fiksnu širokopojasnu mrežu.
Odabir kvalitetnog pružatelja usluge i samim time zagarantirane kvalitete internetskog pristupa umanjuje frustracije kod djelatnika, ali i korisnika, a isto tako umanjuju zastoje u radu, koji bi dugoročno mogli rezultirati slabom produktivnošću. Internetska povezanost nam omogućava automatizaciju poslovnih procesa i komunikaciju, a samim time stvara preduvjet za pokretanje inovacija, kao i novih poslovnih perspektiva”.
“Nama je izuzetno važna stabilnost ugovorenih servisa, agilnost pri promjeni postojećih i ugovaranju dodatnih usluga, ali i setup novih kanala komunikacije s klijentima koji jamči kontinuitet i kvalitetu poslovanja, što s našim providerom i dobivamo”, dodala je Maja Pavlinušić te navela kako je njihov pružatelj internetskih usluga tvrtka Terrakom.
Saša Cvetojević iz tvrtke Insako također naglašava važnost kvalitetne internetske veze: “S obzirom na to da prodaja preko naših web shopova raste, s njom bilježimo i značajno veću količinu podataka koji cirkuliraju zadnjih godina pa nam je bitno ubrzati poslovne procese. Uvođenjem optike, Terrakom nam je riješio probleme sa stabilnošću i brzinom interneta i time nam značajno pomogao”.
Umjetna inteligencija stiže na velika vrata
Iako je umjetna inteligencija već dulje vremena u globalnoj upotrebi, njene mogućnosti se usavršavaju i sve više implementiraju u svakodnevni život. Očekuje se da će se u 2023. godini umjetna inteligencija povećano koristiti pri oglašavanju kako bi oglasi postali personaliziraniji, dok će trend korištenja kontrole glasom još više narasti. Već sada glasovnim naredbama možemo kontrolirati svjetla u svome domu, pretraživati internet, paliti pećnice i slično, no funkcije će još više rasti.
Cijeli proces online kupovine, na primjer, trebao bi biti moguć korištenjem samo vlastitoga glasa. Umjetna inteligencija olakšat će mnoge procese korisnicima, a tvrtkama omogućiti veći rast jer su glasovne naredbe, primjerice, izrazito korisne ljudima s teškoćama s vidom ili kretanjem pa se time postiže i veća svijest o potrebama svih ljudi i proizvodnja postaje inkluzivnija.
Briga o planetu bitna je kao i briga o ljudima
Jedan od najvažnijih poslovnih trendova koji se posebno ističe u posljednje vrijeme je briga o okolišu i ljudima, tj. inkluzivnosti. Ljudi sve više postaju svjesni svog negativnog utjecaja na okoliš, okreću se održivim rješenjima i proizvodima te se tržište sukladno tome sve više orijentira na održive oblike poslovanja, ekološke proizvode, ali i inkluzivnu reprezentaciju.
Novije generacije takve prakse smatraju posebno važnima pa su im vrijednosti koje neki brend njeguje vrlo važan faktor prilikom odluke o kupovini. Isto tako, pripadnici mlađih generacija češće će se prijaviti na oglas za posao u tvrtkama koje su ekološki osviještene i inkluzivne.
Alat bez kojeg se ne može
Neovisno o tome radi se o maloj tvrtki koja započinje svoj rast ili o velikoj kompaniji koja širi djelovanje, jedan od najvažnijih preduvjeta za kvalitetan rad u suvremenom dobu je kvalitetna internetska veza. Tvrtka Terrakom se u tom području istaknula kao jedna od organizacija koje bilježe rast korisnika, kako privatnih tako i poslovnih. Prošle su godine realizirali projekte za javne naručitelje poput FINA-e, Hrvatskih voda i Gradske plinare Zagreb i ostvarili uspjeh u telekomunikacijskom poslovanju.
Terrakom poslovnim korisnicima nudi postavljanje brzog optičkog interneta koji jamči stabilnu vezu, ali i različite govorne usluge koje su posebno važne tvrtkama poput Aircasha koje imaju vlastitu korisničku podršku, a cijelu ponudu možete vidjeti ovdje.
Zanima li vas ponuda za privatne korisnike, detalje možete provjeriti ovdje i odabrati neki od ponuđenih paketa koji najviše odgovara vašim potrebama.
Sadržaj donosi Index u suradnji s Terrakomom te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti