Peugeot 5008: Obiteljska ekspanzija
NAKON crossovera 3008 iz Peugeota nam dolazi još jedan obiteljski nastrojen model. Peugeot 5008 će biti premijerno predstavljen na salonu u Frankfurtu dok se prvi primjerci na europskim cestama očekuju u jesenskim mjesecima.
Peugeot će uskoro po uzoru na sestrinski Citroen svoju ponudu dodatno ojačati novim monovolumenskim modelom. Nakon 308-ice u SW izdanju i pomalo nekonvencionalnog 3008 iz Peugeotove kuhinje dolazi 5008, 453 cm dugačak i 164 cm visok krstaš.
Začinjen prepoznatljivim francuskim stilom, 5008 usprkos izraženim gabaritima po uzoru na svoju osnovu, nedavno lansirani 3008, zadržava visoku dozu stila.
U prilog modernoj interpretaciji ide i podatak o odličnoj aerodinamici (cw = 0,29), pa ne čudi što u Peugeotu svoj model uspoređuju sa TGV-om, ponosom francuske željeznice. Naravno, neupitna je vizualna sličnost s 3008-icom, dok bok vozila otkriva C4 Picasso kao glavni uzor u kreiranju komforne obiteljske krstarice.
Kvalitete uzora kupci će moći naći i u kabini. Potpuno novi dizajnerski izraz predstavljen na više puta spominjanom 3008 ovdje je tek minimalno korigiran u duhu nove namjene, ali uz postizanje još veće doze komfora.
Petorosjed u osnovi, a po potrebi sedmerosjed, 5008 se nameće praktičnim rješenjima u okviri visokog stila uz zadržavanje visoke razine finalne izrade. Točka na i je poveći panoramski stakleni krov površine 1,7 četvorna metra, koji će u kombinaciji jednako velikog vjetrobrana osigurati poseban ambijent.
Uostalom, kad se sve zbroji radi se o gotovo šest kvadrata stakla.
Prostranost je na visokoj razini, a dodatno ju potiču praktični detalji poput uzdužnog pomicanja sva tri sjedala u srednjem redu u rasponu od 130 mm, regulacije kuta naslona i sl. Pozitivan dojam ostavlja i podatak kako se sjedala jednostavnim postupkom preklapaju u dvostruku podnicu čime se dobiva ravna tovarna površina duljine do čak 2,76 metara.
Kad smo kod prtljažnika spomenimo i kako se volumen istog kreće od 679 do čak 2.506 litara, kada se preklopi i drugi red sjedala. Pretinci su na svakom koraku, a jednako povoljan dojam ostavlja i oprema za udobnost u vožnji. Posebno se ističe multimedijski sustav sa dva 7-inčna zaslona i širokim spektrom mogućih nadogradnji.
No, kako sve ne bi ostalo na izgledu pobrinuli su se uvjerljivi motori. Ukupno ih je šest, a svi su preneseni iz modela 3008.
Redom, radi se o dva 1.6 VTi benzinca, atmosferskog sa 120 i turbinskog sa 156 KS. Iz dizelske ponude stižu 1.6 HDI sa 109 KS, te 2.0 HDI sa 150 i 163 KS.
Na sigurnost ne treba trošiti previše riječi. Dovoljno je ponoviti gradivo na prethodno lansiranoj 3008-ici i podsjetiti se naprednih sustava poput Head-Up zaslona ili Snow motion sustava nadzora trakcije, kao i serijske opreme koja uključuje ESP i šest zračnih jastuka.
Detaljnije o opremi i ponudi nešto kasnije, bliže premijeri modela. U svakom slučaju, radi se automobilu koji će zasigurno ostaviti zapažen rezultat u ponudi kompaktnih monovolumena. Za bilo kakav konkretni sud zasad je još uvijek prerano.
M.N.
Foto: Peugeot
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati