Raj za influencerice: Najluđi glazbeni festival svijeta pretvorio se u modnu pistu
OVOG vikenda počeo je najpopularniji glazbeni festival svijeta, Coachella. Iako neki stalno pokušavaju naglasiti da je "bit Coachelle u glazbi", objave koje su ovih dana preplavile društvene mreže jasno pokazuju da je Coachella ponajprije modna pista za tisuće influencera diljem svijeta koji su ovaj vikend pohrlili u kalifornijsku pustinju.
TikTok i Instagram preplavljeni su videima influencerica koje svojim pratiteljima pokazuju ekstravagantne kombinacije koje su pripremile za vikend u pustinji.
Tamara Kalinić, Xenia Adonts i Camilla Coelho samo su neke od megapopularnih svjetskih influencerica koje godinama hodočaste na ovaj festival. S naglaskom na njihove modne kombinacije, naravno. Tu su redovito i Kendall Jenner, Bella Hadid i Hailey Bieber, čije modne kombinacije na Coachelli često kasnije diktiraju modne trendove za čitavu godinu.
Na Coachelli, slobodno se može reći, utemeljena je "festivalska moda" koja se kasnije prelila i na druge festivale (poput splitske Ultre).
Međutim boho stil, koji manje ili više uspješno pokušavaju nositi posjetiteljice Coachelle, mnoge je znao dovesti i u probleme. Naime, uz modu na Coachelli često se veže kulturalna aproprijacija (pojam koji označava neprikladno usvajanje i korištenje elemenata jedne kulture kod pripadnika druge).
Tako se primjerice 2014. Alessandra Ambrosio našla na udaru kritika jer je na Coachelli nosila pernati detalj koji se povezuje s indijanskom kulturom. Zbog sličnog detalja se nešto ranije morala ispričavati njena kolegica Karlie Kloss, a zbog istog stila prije nekoliko godina kritiziralo se i Kendall Jenner.
Ove godine, čini se prema objavama na društvenim mrežama, na Coachelli prevladava ipak nešto drugačiji stil...
Festival nastao zahvaljujući Pearl Jamu
Coachella traje tri dana i uvijek se odvija u travnju, u Empire Polo Clubu u Indiju u Kaliforniji. Festival je nastao zahvaljujući grupi Pearl Jam i njihovom sukobu s agencijom Ticketmaster.
Pearl Jamovci su odbijali svirati u prostorima koji su bili vezani s Ticketmasterom, pa su pronašli Empire Polo Club, smješten usred pustinje, i odlučili tamo nastupati te tako dokazati da su ljudi spremni putovati bilo gdje da bi uživali u dobroj glazbi.
Dogodilo se to 1993. godine, a već 1999. godine na istom mjestu nastala je slavna Coachella. Prvi izvođači bili su Beck, The Chemical Brothers, Tool, Morrissey i Rage Against the Machine, a ulaznice su se prodavale za 50 dolara. Već te prve godine Coachella je stekla titulu "anti-Woodstocka" jer su izvođače birali prema umjetničkom izričaju, a ne po popularnosti na radijskim ljestvicama.
Već 2012. godine festival je postao toliko popularan da se te godine održao tijekom dva vikenda s istim lineupom. Mnogi su smatrali da je to veoma rizičan potez te da bi mogao uništiti organizatore, no ulaznice za oba vikenda prodane su u roku od tri sata. Što se glazbe tiče, Coachella nudi nešto za svakoga - od elektronike do indie rocka. Nastupali su tu i Guns'n'Roses, i Lady Gaga, i Jay Z, i Calvin Harris.
Hit za modne brendove
U prvim godinama festivala organizatori su odbijali svako sponzorstvo i nisu željeli isticati reklame na pozornicama, tvrdeći da se to protivi njihovim načelima te da bi na pozornici trebao biti samo bend. U međuvremenu, kako je Coachella rasla, organizatori su popustili te pristali na suradnju s nekim brendovima, no i dalje odbijaju velike reklame na pozornicama.
Ipak, veliki (pogotovo modni) brendovi sve se češće vezuju uz Coachellu pa tako, primjerice, američki brend Revolve uz Coachellu organizira i svoj dnevni festival, koji je u protekle dvije godine postao gotovo pa jednako popularan kao sama Coachella.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati