Renault Fluence – spoj sporta i elegancije
POSLJEDNJA Renaultova studija imena Fluence je nedavno prikazana na manifestaciji Louis Vuitton Classic concours délégance održanoj u blizini Aylesburya u Velikoj Britaniji.
Fluence je koncept luksuznog kupea s četiri sjedala kojim Renault pokazuje da bi uskoro mogao lansirati model u klasi jednog BMW-a serije 6. 4.60 metara dugačak automobil plijeni pažnju atraktivnim dizajnom i dakako obiljem inovativnih tehničkih rješenja.
Jedini usporedivi model iz trenutne game je Laguna s kojom koncept dijeli glavne dimenzije. Uostalom, dovoljno je reći da se radi o drugom projektu dizajnerskog tima koji je zaslužan za predivni Wind, kupe s tri sjedala, predstavljen u ožujku ove godine.
Usporedimo li pak ovu studiju s prije spomenutim roadsterom, uočljiva je tendencija Renaulta da u budućnosti daleko veću pažnju posveti aerodinamici. Rezultat je očit, automobil je dobio zaobljene linije s dvije naglašene cjeline. Naime, i ovaj put se uzduž boka proteže linija, kojom je jasno odvojen putnički dio od ostatka automobila.
Sprijeda je uočljiv nedostatak maske hladnjaka, pa cijelim prednjim krajem dominira veliki logo marke smješten između moderno oblikovanih svjetala. Od zanimljivih detalja na stražnjem kraju izdvajamo tek stražnje staklo u obliku slova V i ispupčenje srednjeg djela, što do sada Renault nije koristio. Da je riječ o sportski nastrojenom modelu dovoljno govori središnje postavljen završetak ispušnog sustava s dvije cijevi.
Studija postavljena na kotače promjera 22 inča djeluje vrlo skladno i može se reći da je Renault apsolvirao prvu etapu puta prema, još nedavno nedostižnom cilju, a to je luksuzni sportski model.
Unutrašnjost je izvedena u modernom minimalističkom maniru intenziviranom upotrebom modernih materijala i svijetlih tonova. Najatraktivniji detalji su svakako sjedala s pomičnim bočnim osloncem, koji se zakreće pri otvaranju električki upravljanih vrata. Cjelokupna prednja armatura izvedena je u skladu s Touch Design filozofijom predstavljenom na konceptu Talisman pije nekoliko godina.
Iako je prtljažnik obujma 396 litara, dizajneri su predvidjeli dovoljno mjesta za putnike straga. Kad smo kod prtljažnika spomenimo sustav njegovog otvaranja, koji putem centralno postavljenog nosača pomiče poklopac uzdužno prema krovu i tako čini tovarni prostor dostupnim.
Da sportski dizajn ima dovoljno pokrića brine se 3.5-litreni V6 benzinac postavljen sprijeda. 206/280 KS snažan motor isporučuje 365 Nm okretnog momenta, što je dovoljno da 1.500 kg teškog sportaša ubrza do 100 km/h u svega 6.5 sekundi. Snaga motora se putem 6-stupanjskog automatskog mjenjača prenosi na prednje kotače.
Prema posljednjim informacijama Renault sasvim sigurno ne razmišlja o serijskoj proizvodnji modela Fluence.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati