Renault predstavio novi Clio

ISTOVREMENOM prezentacijom na svim važnijim europskim tržištima, pa tako i hrvatskom, Renault je predstavio novu, treću po redu, generaciju svog najpopularnijeg modela. Na prezentaciji održanoj u Hotelu Westin u Zagrebu, hrvatskim medijima predstavljen je projekt novog Clija vrijedan gotovo milijardu eura.

Dinamičan i velik - to je novi Clio

Renault predstavljanjem novog Clija završava drugu etapu obnove i razvoja vozila nižeg segmenta. Nakon Modusa došlo je vrijeme za Clio, model koji nakon petnaest godina uspješne egzistencije dobiva treću generaciju. Značajan odmak u dizajnerskom i svakom drugom smislu ostaje zaštitni znak Renaulta, koji pri razvoju novih automobila posebnu pažnju posvećuje implementaciji inovativnih rješenja.

Kad je u pitanju dizajn, inovacija se odnosi na dinamične linije, koje su sada zaštitni znak automobila. Transformacija Clija od simpatičnog mališana u gotovo pa kompaktnog zavodnika odlično je odrađena. Novitet je u odnosu na prethodnika narastao u svim dimenzijama, a posebno u duljinu, gdje je sa 3.986 mm ukupne duljine prerastao dosadašnji model za više od 17 cm.

Povećanja u širinu (1.707 mm) i duljinu iznose (1.493mm) oko šest cm, što u konačnici daje Cliju pomalo profinjen izgled. S druge strane, pridodamo li svemu desetak centimetara veći međuosovinski razmak (2.575 mm), kao posljedicu nove B platforme, razvidnim postaje da je optimiziran komfor.

Unutrašnjost Clija osjetno je prostranija od prethodnika. Što se tiče unutrašnjih mjera, širina i prostor za koljena straga veći su za oko tri centimetra, što je hvalevrijedan rezultat. Prtljažnik sada ima kapacitet od 288 litara ili sedamdesetak više u odnosu na još uvijek aktualan model. Pri prvom kontakt s automobilom mogli smo uočiti puno višu kvalitetu izrade i bolje materijale, a vidljiv je i veći angažman sa stanovišta ergonomije.

Novi Clio sasvim će sigurno u pogledu ponude prostora biti u samom vrhu klase, baš kao i po pitanju serijske opreme. Iako specifikacije nisu poznate, zna se da će Clio biti moguće opremiti opremom iz viših segmenata, poput zakretnih prednjih svjetala, senzora tlaka u gumama, panoramskog električnog krova (1.29 x 0.86 m), tempomata  i hands-free kod kartice za start motora. Kupci će na raspolaganju imati šest izvedbi unutrašnjosti, a oprema će biti raspodijeljena u tri razine, Pack, Pack Clim, i Luxe.

Šest motornih izvedbi

Start prodaje najnovijeg Renault obilježit će šest motornih izvedbi, i to po tri benzinske i tri dizelske. U ponudi benzinaca više nema mjesta za osam-ventilsku tehnologiju, pa ponuda starta s 1.2 16V motorom od 75 KS (78KS u kombinaciji s robotiziranim mjenjačem) i 105 Nm, nastavlja se s 1.4 16V od 98 KS i 127 Nm, te završava 1.6 16V izvedbom od 111 KS i 151 Nm.

Početkom iduće godine na scenu će stupiti 2.0 izvedba od 140 KS, a zatim bi svijetlo dana trebao ugledati novi Sport s čak 200 KS.

Što se pak tiče dizelske game, stvar je potpuno čista. 1.5 dCi motor u tri izvedbe snage (68, 86 i 106 KS) trebao bi u potpunosti zadovoljiti potrebe šireg kruga kupaca. Sve odreda karakterizira vrlo niska potrošnja, koja se u prosjeku kreće od 4.4 litara kod izvedbe od 85 KS do 4.6 litara kod preostale dvije. 

U ponudi će se naći tri vrste mjenjača. Pet- i šest-stupanjski ručni mjenjač (1.5 dCi/106 KS, 2.0 16V) osnovna su ponuda, a biti će još ponuđen četiri-stupanjski automatski mjenjač (1.6 16V, 2.0 16V), te robotizirani s polugama iza upravljača. Potonji je dostupan u dvije kombinacije, s 1.2 16V benzincem i 1.5 dCi dizelašem od 86 KS.

Sigurnost zapisana u genima

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Beskompromisan po pogledu sigurnosti, Renault istim ritmom nastavlja i na novom Cliju. Posebna pažnja posvećena je aktivnoj sigurnosti, pa je tako moguće automobil opremiti korisnim dodacima, kao što su ESP i ASR. Posljednja generacija Boschovog ABS-a standardni je dio opreme, baš kao i potpuni set zračnih jastuka (do osam). Tu su i sustavi povlačenja papučice kočnice, te deformabilni stup upravljača.

Kako je Renault vodeći u polju pasivne sigurnosti, ne treba sumnjati da je karoserija automobila čvršća no ikad prije. Moderni materijali, optimalno postavljene zone upijanja energije i zaštitni kavez čine Clio izuzetno sigurnim. Najviše ocjene pri EuroNCAP-u gotovo pa da su sigurna stvar.

Hrvatska postaje važan igrač

Hrvatskom prezentacijom Renault odaje priznanje tržištu na kojem u posljednjih nekoliko godina ima odličnu prođu. Clio je oduvijek bio miljenik hrvatskih kupaca, a sudeći po viđenom, nema razloga da se isto ne nastavi s trećom generacijom.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Nije na odmet spomenuti niti ekološke aspekte francuskog noviteta. Osim Euro IV norme, novi Clio zahvaljujući električnom servu troši i do 0.3 l/100 km manje, a čak 95 % automobila moguće je reciklirati.

Brojni potencijalni kupci morat će se strpjeti još neko vrijeme, jer je početak prodaje planiran za listopad, kad će biti objavljene cijene. Renaultovim fanovima zasada preostaje da znaju kako su servisni intervali produljeni, a pojedini dijelovi imaju značajno veću trajnost. Primjerice, ispušni sustav od nehrđajučeg čelika trebao bi izdržati čak deset godina. 

Kako doznajemo, usprkos značajnom napretku, zaštitni znak Renaultovog bestselera i u novom izdanju ostaje popularna cijena.

>> Za Renault Clio III u Bazi automobila kliknite ovdje.

Izbor fotografija

>> Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara