Renault Scenic II – najbolji u klasi
NAKON nešto više od šest godina proizvodnje i preko dva milijuna prodanih primjeraka Scenic dolazi u novom izdanju. Atraktivan dizajn, visok stupanj pasivne sigurnosti i dalji napredak u ponudi prostora će osigurati Scenicu da i dalje ostane najbolji izbor u klasi.
Kad je 1996. godine predstavljen prvi kompaktni monovolumen malo tko je očekivao da će u potpunosti izmijeniti trendove u auto-industriji. Čak i u Renaultu nisu očekivali ovakav uspjeh, pa su tada Scenica stidljivo predstavili kao izvedbu Meganea.
Veliki uspjeh najavila je titula automobila godine za 1997. godine, koju je Scenic premoćno osvojio. Uskoro svoje modele predstavljaju Citroen, Opel, Fiat i neki japanci, pa 1999. dolazi do prvog redizajna Renaultove uzdanice.
Najava novih modela kao što su Fordov C-max i Volkswagena Touran, natjerali su Renault da detaljno obnovi svoj popularni model.
Originalan dizajn
Kao i prethodni model, Scenic II se u potpunosti oslanja na novu generaciju Meganea.
Atraktivno dizajnirana vanjština u potpunosti prati Reanultovu školu koja je dosad više-manje uspješno primijenjena na Velsatisu, Avantimeu i naravno Meganeu. Tu svakako treba spomenuti i Espace, njegovog većeg brata.
Upravo je Espace otvorio vrata ulasku ove koncepcije u svijet automobila, a sada je na Scenicu zadatak da svojim jakim imidžom probije led i omogući daljnji uspjeh Renaultove škole dizajna.
Naime, ostali se baš nisu proslavili. Primjera radi, Megane nije previše pomogla ni titula automobila godine ni pet zvjezdica za sigurnost, jer prodaja ne ide prema planovima. Scenic II je osjetno narastao u svim smjerovima.
Duljinom od 4.25 m (+ 8 cm) i rastezanjem u širinu i visinu za 4 cm Scenic kuca na vrata srednje klase. Rezultat je očit, ponudom prostora model se vraća na tron, a ukoliko se pojavi Grand Scenic sa sedam sjedala, direktno će ugroziti veće modele.
Putnici će itekako znati cijeniti dodatne centimetre, posebno oni na stražnjoj klupi, koji su se u prošlom modelu osjećali zapostavljeno. Kapacitet prtljažnika iznosi 430 litara u osnovnom položaju.
Samo uređenje interijera mami osmjeh. Moderno dizajniran kokpit udovoljava načelima ergonomije, a kvalitetom finalne izrade i primijenjenim materijalima unosi dašak luksuza u klasu.
Brojni pretinci i nebrojene kombinacije slaganja sjedala su danas standard među monovolumenima, pa se tako novi Scenic može pohvaliti sa nekoliko zaista velikih odlagališta, čiji ukupni obujam iznosi skoro 100 litara.
Posebno je zanimljivo rješenje između prednjih sjedala, gdje se nalazi pomičan pretinac (15 l).
Naime, mjenjač je postavljen na centralnu konzolu, kao kod Honde Civic, pa je dobiveni prostor iskorišten za još jedno odlagalište. Tu su i ladice ispod prednjih sjedala, te pretinci u krovu.
Za obilje svjetla brinu se velike staklene površine, od kojih treba istaknuti panoramski stakleni krov od 1.6 četvorna metra površine.
Renault uvijek voli iznenaditi ponekom inovacijom, pa takao u Scenicu imamo prilike vidjeti nekoliko modernih rješenja, koja dosad nisu bila korištena u ovako "jeftinoj" klasi.
Bi-xenon svijetla, automatska parkirna kočnice i izbor od dva sustava navigacije dosad su bili nezamislivi u modelu ove klase.
Ista stvar vrijedi i za staklo na vratima prtljažnog prostora, koje se otvara neovisno od vrata. Ovjes je preuzet od Meganea i donekle izmijenjen.
Veća visina vozila podigla je težište, pa je jedino rješenje bilo da se preinakama u vidu potentnijih stabilizatora smanji naginjanje karoserije.
Ostatak mehanike ostao je netaknut, što vrijedi i za izbor motora. Kupci će moći birati između tri benzinske (1.4/98 KS, 1.6/115 KS, 2.0/136 KS) i isto toliko dizelski varijanti (1.5/80 KS, 1.5/100 KS, 1.9/120 KS).
Uz ručne mjenjače s pet, odnosno šest stupnjeva prijenosa, kupci će moći odabrati i 5-stupanjsku automatiku.
Svima je jasno da su danas monovolumeni uz nezaustavljive SUV-ove segment koji bilježi najveći rast popularnosti.
Mnoštvo modela u ponudi drastično je podiglo kriterije, pa danas nije dovoljno ponuditi vozilo, koje se može podičiti prostranom kabinom i preklopivim sjedalima.
Potrebno je više, a Renault to dobro zna.
>>Karakteristike automobila možete pogledati u našoj Bazi automobila
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati