Reva NXG - Indijac osvaja britanske gradove

KAD su u pitanju vozila s alternativnim pogonom, izneneđenje godine stiže iz Indije gdje je široj javnosti nepoznata tvrtka stvorila proizvod kojeg se ne bi postidjeli niti najveći igrači u ovom svijetu.
 
RECC ili punim imenom Reva Electric Car Company se na ovogodišnjem, šestom po redu, svjetskom simpoziju o alternativnim pogonima u auto-industriji održanom u Monaku početkom travnja predstavila s posebno zanimljivom studijom. NXG je atraktivni mini-roadster namijenjen svjetskom tržištu koji je razvijen u suradnji s dvije renomirane tvrtke.

Tako dizajn potpisuje Dilip Chahabria iz tvrtke DC Design, inače odgovorne za izgled Aston Martina V8 Vantage, te nekih Hondinih i Mercedesovih studija. Dugačak je svega 2.610, širok 1.640 i visok 1.550 mm. Međutim, puno zanimljivije je ono što se krije ispod karoserije atraktivnog dvosjeda. Radi se AC indukcijskom elektromotoru snage 37 kW i 220 Nm s kojim ovaj 825 kg težak automobilčić postiže maksimalnih 75 m/h odnosno oko 120 km/h. Izvor energije su klasične nikal-kloridne akumulatorske baterije kapaciteta (18 kWh) dovoljnoga da NXG s jednim punjenjem prijeđe 200 kilometara. Automobil je opremljen punjačem (230 V, 3,2 kW) s kojim je za punjenje baterija potrebno svega šest sati.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Kao pravi i ozbiljni hibrid, i ovaj je je opremljen sustavom regeneracije energije pri kočenju, koji uz odlična zaustavna svojstva ujedno omogućuje pohranu energije dobivenu korištenjem reverzibilnog procesa. Cjelokupnim radom sustava upravlja software tvrtke Encore, još jednog renomiranog proizvođača. Njegov "Simputer" upravljački sustav magazin Time proglasio je jednom od deset najznačajnijih novih tehnologija za očuvanje planeta.

Idealno prijevozno sredstvo za grad posjeduje još jedan inovativni sustav. Radi se o kompleksnom bežičnom sustavu upravljanja svim važnijim parametrima koji je sastavni dio Simputer sustava. Naime, svim funkcijama automobila upravlja se putem središnjeg touch-screen zaslona visoke rezolucije. Vlasnik putem njega upravlja klimatizacijom, audio-sustavom (MP3 reprodukcija), ali isto tako može pristupiti komunikacijskim alatima kao što su GPS navigacija i GPRS modem.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
 
G-Wiz, prethodnik Reve NXG, godišnje našem planetu uštedi u prosjeku do tri tone ugljičnog–dioksida, a ujedno je i najjeftiniji oblik prijevoznog sredstva. Svaka prijeđena milja (1.609 m) vlasnika će koštani 11 lipa, što u prijevodu znači da će s (cijenom) jedne litre goriva moći prijeći više od 105 km.Pridodamo li svemu tome cijenu osiguranja i parkiranja, izračunato je da bi s njim londonski vozači uštedjeli i do 600 GBP (878 eura) mjesečno.

 Za razliku od novog modela, G-Wiz posjeduje stražnja sjedala koja je moguće preklopiti. Punjenje baterija vrši se priključenjem na sobnu utičnicu, a s jednim punjenjem baterija (isporučuje ih američki AEV) može prijeći oko 65 km, što je više nego dovoljno za svakodnevnu upotrebu. Trenutno se nudi po promotivnoj cijeni od 6.999 GBP (10.245 eura), a kupac na poklon dobiva alu-naplatke i kožna sjedala.

Prvi električni automobil Reve u Britaniju je prije gotovo godinu dana doveo GoinGreen, ovlašteni distributer i promotor indijske tvrtke. Interesantnan je podatak da je tvrtka prodala više od dvije stotine vozila i prije starta bilo kakve marketinške akcije. Inače, G-Wiz je trenutno najprodavanije vozilo s električnim pogonom u svijetu, a GoinGreen ga u Britaniji prodaje gotovo pa po proizvođačkoj cijeni.

Staro je pravilo da si najmoderniju tehnologiju mogu priuštiti samo najveći, koji ujedno diktiraju dešavanja na tržišti i sami odlučuju kad će komercijalizirati neku inovaciju. Međutim, pojavi li se još tvrtki poput Reve, vrlo lako bi moglo doći do novog djeljenja karata kojim bi profitirale neke nove, javnosti potpuno nepoznate tvrtke.

Više informacija o ovom zanimljivom proizvodu i posljednjem dokazu da je Indija zemlja različitosti možete naći ovdje.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara