Splićani napravili online humorističnu seriju koja je postala hit na YouTubeu

Splićani napravili online humorističnu seriju koja je postala hit na YouTubeu
Foto: Press

HRVATSKA online humoristična serija "Carstvo ladovine" osvojila je internetsku publiku, a samo tri prve epizode premašile su 70 tisuća pregleda, dok je sadržaj na YouTubeu i Instagramu pogledalo više od 170 tisuća ljudi.

Splićani su tako dokazali da je humor s juga još uvijek vrlo privlačan. Serija se bavi generacijom mladića odraslih u sivim poratnim vremenima koji su se u ranim dvadesetima (ni krivi ni dužni) zatekli u svojevrsnom vakuumu lišeni iluzija, no spremni na ono što im jedino preostaje – smijeh otpora prema sustavu koji ih okružuje uz obaveznu splitsku zafrkanciju na svoj račun, ali i na račun svega onoga što ih okružuje.

U svakodnevnoj atmosferi betonskih gradskih naselja, serija progovara o aktualnim temama s kojima se nose mladi u Hrvatskoj: kupovini ispita, dobivanju posla preko veze, konzumiranju opijata, ljubavnim problemima, razočaranju i nepovjerenju... "Carstvo ladovine" pokušava ogoliti stvarnost, direktno i uličnim rječnikom, a likovi su akteri te stvarnosti, dok je publici namijenjena uloga moralnog suca. Ako se ne žele zamarati suđenjem, mogu se jednostavno smijati. Družina iz "Carstva ladovine" ne fantazira i ne zgraža se, svjesni su svijeta u kojem žive i igraju po njegovim pravilima.

Autori serije Šimun Šitum, Marko Jukić, Rino Barbir i Sandro Baraba pripadaju mlađoj generaciji splitskih filmaša s iskustvom rada na nagrađivanim kratkim filmovima i videospotovima. Jukić i Šitum su dobitnici nagrada na FMFS i na ZFF-u za kratke filmove, a snimatelj serije Rino Barbir autor je izvrsnih spotova Vojka V "Ne može", "Pasta Italiana", "Kako to" i brojnih drugih.  

Dečki podsjećaju kako velike produkcije božićne specijale popularnih serija rade na vrhuncu gledanosti ili kad se vrate snimanju zbog novca.

"Mi smo išli odmah na 'božićni specijal' iako nemamo nijednu sezonu 'prave' serije. Uz to, ovo će biti jedan od prvih božićnih specijala koji je većinom snimljen ljeti", ističu.

Prva epizoda na YouTubeu se pojavila 17. prosinca, druga četiri dana kasnije, a treća i posljednja na Božić kako bi se u potpunosti ispoštovao duh božićnog specijala. U seriji glume široj javnosti mahom nepoznati glumci, ali i akademski glumci i amateri svih profila, što daje na autentičnosti i svježini koja je najveći adut ove serije, dok je govor u seriji prirodan i necenzuriran.

Glumačku ekipu čine Marko Pehar, Ivan Jakir, Šimun Šitum, Sara Ivelić, Katarina Romac, Stipe Radoja, Roko Sikavica, Marjan Nejašmić - Banić, frontmen TBF-a Saša Antić (koji glumi propalu verziju samog sebe), Bernard Perić i mnogi drugi.

Serija je rađena u produkciji Kino Kluba Split i DELORT produkcije. Originalnu glazbu za seriju radio je Branko Dragičević, polovica već kultnog dvojca Valentino Bošković, a dizajn je radio dizajnerski duo Kazinoti i Komenda.  

Nakon prve epizode koja je pilot i svojevrsno traženje ritma, pa čak i stila humora, serija pravi zamah doživljava u drugoj epizodi pod nazivom "Baba je umrla".

Svaka epizoda priča je za sebe, u stilu klasičnih sitcoma, a autori ističu da im je cilj doći do mladih ljudi koji inače gledaju slične strane serije i filmove na računalima.

Pogledajte što to promoviraju Vojko V, Tonči Huljić, Domenica, Ajs Nigrutin i Ante Tomić. Carstvo ladovine. Ali nisu baš rječiti. Šitum ih moli da kažu nešto pozitivno o seriji - oni ga svaki put odbiju. Većina nema pojma o čemu on to priča. Huljić je uhvaćen u zahodu, Vojko i Domenica na snimanju spota, Tomić na kavi, a Ajs u bezbrižnoj šetnji splitskim Brdima.

Ekipa je osim promotivnog videa ozbiljno uložila u promidžbu postavivši jumbo plakat u Cisti Provo: "Naša procjena je da je Cista Provo idealno mjesto za ovakav pothvat. Udaljena samo 20 kilometara od Ričica i 25 km od Krivodola, Cista Provo je na državnoj cesti D60 između Biorina i Lokvičića. Izuzetan prometni položaj Ciste pogodovao je cvjetanju trgovine, ugostiteljstva, obrta i moćnog IT sektora koji je u samom vrhu zapadne Imotske krajine."

Nakon što je božićni specijal osvojio hrvatsku publiku, autori se nadaju da je to samo početak te da će snimiti cijelu "normalnu" sezonu nakon toga.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara