Split genijalnim plakatima po Zagrebu zove ljude na svoj Advent
OVE GODINE organizatori Adventa u Splitu odlučili su se za marketinški preokret koji ističe nešto sasvim neočekivano. Umjesto da se hvale tradicionalnom ponudom programa, u središte kampanje stavili su prednosti tople dalmatinske klime.
U vrijeme kada se većina adventskih događanja u Europi bori s hladnoćom i snijegom, Split se pozicionira kao idealna destinacija za one koji žele uživati u blagdanima bez zimskog drhtanja. Razgovarali smo s pokretačima ideje, koji su nam otkrili kako i zašto su se odlučili na ovu jednostavnu, ali učinkovitu kampanju.
Advent po mjeri grada i ljudi
Ideju nisu osmislili poznati marketinški stručnjaci, već zaposlenici splitske Gradske uprave. Pročelnica Antonija Eremut Erceg otkrila je da strategiju potpisuju djelatnici Službe za razvoj grada te da se cijela ideja nadovezuje na prošlogodišnji koncept.
"Nadovezali smo se na lanjsko promoviranje mediteranskog adventa jer smo shvatili da se cijela priča oko Adventa pretvorila u nadmetanje – tko je najbolji, tko ima najbolju ponudu, sve mora biti ‘naj’. Mi nismo htjeli krenuti tim putem.
Htjeli smo prikazati Advent u Splitu kao ugodan događaj, po mjeri grada i ljudi koji u njemu žive. Jedna od naših komparativnih prednosti i posebnosti jest to što se na Badnjak ili Novu godinu često može skinuti jakna i staviti sunčane naočale.
Odlučili smo istaknuti taj vremenski segment, iako je on samo jedan dio kampanje. Strateški smo je pozicionirali i prema kontinentu, što je izazvalo brojne reakcije", otkrila je pročelnica Eremut Erceg.
"Najbolje stvari zapravo su one najjednostavnije"
Dodala je da se nisu željeli uspoređivati sa zagrebačkim ili bilo kojim drugim adventom u Europi. Plakat u Zagrebu, kaže, osmislili su kao poruku Dalmatincima koji ondje žive i rade.
"Ne uspoređujemo se ni s kim i ne tvrdimo što je bolje, nego smo odlučili pojednostavniti svoj vizual i poruku, kako bismo ljude na kontinentu podsjetili na ono što imaju doma. U Zagrebu živi mnogo Splićana i upravo smo ih željeli pozvati da blagdane provedu u Dalmaciji.
Uvijek se pokaže da su najbolje stvari one najjednostavnije. Kada imate jednostavnu i autentičnu poruku, ona lako dopire do ljudi. Namjerno smo se odmaknuli od uobičajenih adventskih vizuala s mnoštvom svjećica i detalja te poslali vizualno jednostavnu poruku. Drago nam je što su ljudi to prepoznali", rekla je Eremut Erceg.
Istaknula je i da su razvili cjeloviti sustav brenda te da je za njih Advent mnogo više od koncerata i zabave, pa su sukladno tome pripremili i bogat program.
"Pripremili smo brojne programe koji podsjećaju na tradiciju koju smo s vremenom zapostavili, ali je možemo ponovno prenijeti na svoju djecu. U našem Đardinu ima mnogo sadržaja namijenjenih djeci. Cilj nam je bio uvesti nešto novo.
Grad smo ukrasili ornamentima koji se ne kupuju u dućanu, nego se izrađuju ručno. Moto nam je ‘U to vrime godišta’, koji nas podsjeća na razdoblje kada je sve toplije, ljudi su ljubazniji jedni prema drugima, a više se družimo s obitelji i prijateljima te njegujemo tradiciju i običaje."
Advent je otvoren prošlog vikenda paljenjem prve adventske svijeće, a trajat će do 7. siječnja. Manifestacija se održava na više lokacija u gradu – na Pjaci, u Đardinu, na Prokurativama i u parku Mertojak. Advetn na Zvončacu je otkazan.
Prokurative su zasjale u raskošnoj scenografiji s više od 50.000 blagdanskih lampica, koje stvaraju jedinstven vizualni identitet trga. Središnje mjesto zauzima veliko klizalište, simbol zimske čarolije, a program će upotpuniti večeri s glazbenim nastupima.
