Stigla nova Honda Accord

S PRVIM danom mjeseca lipnja počet će prodaja nove Honde Accord, jednog od najiščekivanijih noviteta godine kad je srednja klasa u pitanju. Hrvatski debi označit će limuzinska izvedba po početnoj cijeni od 189.990 kn.

Iza prepoznatljivog stilskog izraza koji je na novoj generaciji tek evoluirao krije se potpuno novi automobil naprednih tehnoloških rješenja i sportskih performansi. Uglađeniji i elegantniji, novi Accord nameće se sportskim karakteristikama prožetim oštrim rubovima, izvučenim blatobranima i ukupno gledano povećanom širinom vozila.

Agresivno oštar sprijeda, Hondin najnoviji adut jasno pokazuje da želi biti najbolji, i to bez obzira govorili o limuzini ili sada nešto više stiliziranom karavanu. Upravo je napredak od prijašnje generacije više naglašen u slučaju Tourera, gdje je uočljiv dinamičniji izraz napredne tehnologije i kudikamo skladnije oblikovan stražnji kraj.

Lansiranje modela prati napredna linija motora, koju čine tri jedinice s najmanjom emisijom štetnih plinova (Euro V) u svojoj klasi.

Najzanimljiviji je dizelaš. Druga generacija višestruko nagrađivanog 2.2 i-CTDi motora sada nosi oznaku i-DTEC. Karakterizira ga kompaktnost, minimalna masa, uglađen rad i visok stupanj agilnosti.  Maksimalna snaga povećana je na 110 kW/150 KS pri 4.000 o/min dok je maksimalni okretni moment sada 350 Nm pri 2.000 o/min.

>> Baza automobila: Honda Accord

Početak ponude i dalje čini 2.0 i-VTEC benzinac sa 115 kW/156 KS. U odnosu na prethodnika, motoru su modificirani ispuh, sustav upravljanja ventilima i protočnost usisa zraka. Ono najzanimljivije je da su performanse ostale neizmijenjene, a potrošnja niža i do 10 posto.

Mjesto top izvedbe i dalje je rezervirano za 2.4 motor. Sada razvija 148 kW/201 KS pri visokih 7.000 o/min, uz 234 Nm okretnog momenta. I ovaj je motor pretrpio značajne promjene, koje su u konačnici rezultirale padom potrošnje goriva.

Sva tri motora serijski se isporučuju u kombinaciji sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, i to u kombinaciji sa SIL signalizacijom izbora optimalnog stupnja prijenosa. Hondini testovi pokazali su da vozač koji prati njegove upute ("up" i "down" signal) može ostvariti i do 5 posto nižu potrošnju. U ponudi je i pet-stupanjski automatski mjenjač s mogućnosti ručne izmijene brzina.

I dok su prethodniku mnogi spočitavali nedovoljno efektan stil interijera, na novom modelu mogu se samo zadovoljno smješkati. Optimalna kombinacija sporta i elegancija privlače poglede, kako izgledom i kvalitetom materijala, tako i vrlo izdašnom serijskom opremom.

Novosti u kabini uključuju novu ploču s instrumentima, kao i multifunkcijski LCD zaslon s mogućnosti individualizacije ispisa. Više je i pretinaca, pa unutrašnjost novog Accorda ima dva bočna pretinca na centralnoj konzoli, zatvorenu ladicu ispod upravljača, velike pretince u prednjim vratima i kutiju na centralnoj konzoli.

Paralelno s moćnijim motorima Accordica pokazuje još izbrušeniju narav. Spušteno težište, širi trag, potpuno novi prednji te stražnji multilink ovjes, uz veću krutost jamče da će Accord na dinamičkim testovima biti u samom vrhu.

Budući vlasnici mogu računati i na progresivni (i adaptivni) servo upravljač, te bogatu elektronsku logistiku, sve s ciljem pružanja odličnih voznih osobina i visokog stupnja sigurnosti. Kad je sigurnost u pitanju najveća novost je uvrštenje VSA (Vehicle Stability Assist)  sustava za stabilizaciju vozila u standardnu opremu.

Dostupan na 2.2 i-DTEC i 2.4 i-VTEC motorizaciji je  ADAS (Advanced Driving Assist System) napredni sustav za pomoć u vožnji.

Paket čine tri tehnologije, i to  LKAS (Lane Keeping Assist System) sustav za održavanje pravca, ACC (Adaptive Cruise Control) adaptivni radarski navođen tempomat, te CMBS (Collision Mitigation Brake System) sustav za izbjegavanje sudara.

Poglavlje o sigurnosti završava potpunim setom zračnih jastuka, isofix sustavom prihvata dječje sjedalice, te aktivnim naslonima za glavu na prednjim sjedalima.

I za kraj koja riječ o cijenama. Nova Honda Accord na hrvatskom tržištu starta cijenom od 189.990 kn koliko stoji model s 2.0 benzinskim motorom i Comfort razinom opreme. Izbor bogatijeg paketa Elegance paketa opreme stoji dodatnih 25.000 kn, dok izvedba s Executive paketom opreme koji uključuje svu dostupnu opremu stoji 239.899 kn. Opcijski automatski mjenjač ima cijenu od 10.000 kn. Snažniji benzinac u ponudi je isključivo s Executive paketom opreme i stoji od 244.900 kn naviše. Cijene Accorda s dizelskim motorom, kao i karavanske izvedbe bit će objavljene naknadno. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara