Stjuardi otkrili što misle o ljudima koji koriste tipku za pozivanje osoblja u avionu
JESTE li se ikada ustručavali pritisnuti gumb za poziv kabinskog osoblja u avionu, pitajući se je li to nepristojno ili rezervirano samo za hitne slučajeve? Niste jedini. Mnogi putnici dijele istu dilemu, strahujući da će ometati posadu ili prekršiti neko nepisano pravilo, piše HuffPost.
Istina je, međutim, da taj mali gumb iznad sjedala postoji s razlogom i može značajno pridonijeti udobnosti vašeg leta. No, problem je što ga mnogi putnici koriste na pogrešan način. Kako bi se riješile sve nedoumice, članovi kabinskog osoblja objasnili su kada je u redu pozvati ih, a kada to trebate izbjegavati.
Kada je poziv opravdan?
Članovi posade zapravo preferiraju da ih pozovete gumbom umjesto da ih fizički zaustavljate u prolazu. "Neugodno je biti bockan, dodirivan ili lagano tapkan, pa je pritiskanje gumba za poziv stjuardese često naš preferirani način za pomoć putnicima", rekla je stjuardesa Shannon Brown.
"Putnici bi se trebali osjećati slobodnima pritisnuti tipku za poziv iz mnogo različitih razloga, kao što su pomoć s pojasom, pojašnjenje najava, potreba za pićem ili grickalicom, ili čak ako su samo tjeskobni ili nervozni tijekom leta.“
Bivša stjuardesa Paula S. Adams dodala je kako je gumb posebno koristan kada je prolaz blokiran ili putnik ne može ustati zbog smanjene pokretljivosti, suputnika koji spava ili djeteta u krilu. To se posebno odnosi na putnike s invaliditetom.
Situacije u kojima trebate izbjegavati poziv
Postoje, međutim, ključni trenuci tijekom leta kada gumb za poziv ne biste smjeli koristiti, osim u slučaju stvarne nužde. "Tijekom kretanja po pisti, polijetanja i slijetanja, nakon što je posada obavila sigurnosne provjere, suzdržite se od poziva osim ako se radi o hitnom slučaju koji ne može čekati, poput medicinske nužde", naglašava stjuard Benjamin Biffis.
Korištenje gumba u tim trenucima za nevažne stvari nije samo smetnja, već stvarna sigurnosna prijetnja za posadu. "Nije sigurno za posadu da stoji tijekom turbulencija ili neposredno nakon polijetanja, stoga nemojte zvoniti osim ako se radi o hitnom slučaju", kaže stjuardesa Heather Poole. "Čaša vode za tabletu, informacije o sljedećem letu ili problem s Wi-Fijem ne smatraju se hitnim slučajevima."