Test: Mazda 6 2.0 16V TE – obiteljski ljepotan
MAZDA je na hrvatskom tržištu modelom 626 napravila pravi «boom» i natjerala da se sve više ljudi opredjeli za komforan obiteljski automobil. Krajnje pozdan model, fer cijena, ali potpuno neatraktivan izgled glavne su karakteristike posljednje generacije 626-ice. Njezin nasljednik, model 6 po ničemu neda naslutiti da je njen nasljednik.
Nakon čak 23 godine ime 626 odlazi u povijest, a sa njim i dosadašnja Mazdina filozofija. 6-ica osnosno Atenza, kako se zove na istoku, u potpunosti je novi automobil, kojim Mazda okreće novu stranicu u svojoj povijesti. Prvi model kojim se detaljno obnavlja gama japanskog proizvođača europskog štiha, presudan je za budućnost Mazde, jer nagomilani dugovi moraju što prije biti anulirani.
Dizajn
Kao što smo već rekli prethodnika 6-ice karakterizirao je krajnje jednostavan i bezličan dizajn, koji ama baš nikome nije budio emocije. Kao stvoren za sredovječnu klijentelu željnu kvalitetnog i isto toliko pouzdanog automobila, koji se neće ničime nametati, a najmanje izgledom. Novi model pak puca iz novih oružja. Naime uz sve dosadašnje Mazdine kvalietete, novopridošli obiteljski krstaš dolazi u obliku atraktivne sportske limuzine.
Mazda 6 u svakom detalju djeluje moderno i atraktivno. Prednjim krajem dominiraju veliki svjetlosni sklopovi u koje su integrirani pokazivači smjera i maglenke (dodatna oprema). Ovakva multifunkcijska svijetla u kombinaciji sa modernim oblikom osiguravaju stanovitu dozu «čistoće» lica, dok se za atraktivnost brine poveliki kromirani logo marke i letvica maske hladnjaka.
Dinamične linije nastavljaju se i na boku vozila te vješto prikrivaju prave dimenzije automobila. Sportska nota najuočljivija je straga, gdje povišeni stražnji kraj sa svijetlima u «Lexus stilu» i kromiranim nastavkom ispušne cijevi (doplata) djeluje posebno dopadljivo.
U odnosu na prethodnika trenutni model je u duljinu narastao devet, a u širinu čak 7 centimetara. Postavljanjem automobila na novu platformu povećao se i međuosovinski razmak (+ 6.5 cm) i zaustavio se na 2.675 m.
Ukratko, Mazda je uspjela ostvariti ono što «japancima» nije uspjelo godinama, a to je napraviti atraktivan automobil dostojan europske konkurencije. To i ne čudi previše jer je svoje obrise 6-ica dobila u europskom centru u Leverkusenu. Nadalje, Iwao Koizumi, glavni dizajner modela, vođen Moray Callumom i nije imao previše prostora za fušeraj.
Unutrašnjost
Kad je automobil dugačak skoro 4,7 i širok 1,78 m suvišno je raspravljati o prostranosti. Ipak, treba spomenuti da je 6-ica natprosječno prostrana. Primjera radi, kad se prednja sjedala pomaknu u krajnji položaj, suvozač će moći komotno opružiti noge, a putnici straga će i dalje imati dovoljno prostora i za dulja putovanja.
Ispred vozača nalazi se ugodno sučelje. Lako čitljivi instrumenti obrubljeni kromom opskrbljuju svim važnijim instrumentima, a sportski dizajniran upravljač presvučen kožom savršeno prilježe u ruke. Bez obzira na stas vozača, nije problem naći idealnu poziciju, što je omogućeno podešavanjem upravljača po visini i dubini te sjedala po visini. Sjedala su limuzinski udobna, presvučena kvalitetnom tkaninom, a vozačko je opremljeno i lumbalnom potporom.
Mekana plastika prednje armature odiše kvalitetom i odlično apsorbira vibracije. Središnja konzola presvučena tvrdom plastikom u alu-look finišu djeluje vrlo efektno, a dodatno veseli i ručica mjenjača presvučena kromom. Svi prekidači dovoljno su veliki i pametno raspoređeni što olakšava korištenje. Kao i većina novih modela, i 6-ica se može pohvaliti brojnim pretincima, od kojih je posebno koristan onaj između prednjih sjedala sa integriranim osloncem za ruke.
Pogled u prtljažnik mami osmjeh, čak 500 litara osnovnog obujma vrlo lako se poveća preklapanjem stražnje klupe. Ravne linije omogućavaju velik stupanj iskorištenja, a dojam jedino kvari povišen utovarni rub.
Opremljenost
TE paket opremljenosti iznimno je izdašan. Uz četiri zračna jastuka i bočne zračne zavjese, serijski dolazi i elektronska potpora (ABS+EBD+DSC) uz posebno čvrstu konstrukciju karoserije osigurava visok stupanj pasivne i aktivne sigurnosti.
Pri kupovini ovog modela nije potrebno čekati na prodajne akcije tipa «gratis klima i sl.», jer u serijsku opremu spada automatska klima i radio sa komandama na upravljaču. Tu svakako treba spomenuti i uvijek dobrodošli tempomat, kojim se također upravlja preko komandi na upravljaču.
Motor i vozne osobine
Testni primjerak pokretao je moderan benzinski motor nastao na bazi Fordovog dvolitraša. Aluminijski 16-ventilac razvija 141 KS pri visokih 6.000 o/min i 181 Nm pri 4.100 o/min. Iako ne zvuči loše, sve to bi bilo puno bolje kad bi automobil bio stotinjak kila lakši (1280 kg). U svakom slučaju, i više nego dobar odabir za nekog tko nema sportske aspiracije. Svako tjeranje motora u više okretaje, osjetno mijenja njegov zvuk, a proporcionalno raste i žeđ, pa se može desiti da proguta i petnestak litara goriva na stotinu kilometara.
9,7 sekundi do 100 km/h sasvim je solidan rezultat, što prije svega treba zahvaliti kratko proračunatom mjenjaču, koji iznenađuje preciznošću i brzinom izmjene stupnjeva. Danak je platila maksimalna brzina, jer 208 km/h baš i ne spada u vrh klase. Potrošnja goriva, naravno ovisi o režimu vožnje, pa se tako kreće od minimalnih 6,7 l/100 km ostvarenih pri brzini od 90 km/h u 5-om stupnju prijenosa pri 2.500 o/min, pa sve do maksimalnih 12,5 l/100 km (grad). Tijekom testa Mazda je prosječno trošila 11.3 l/100 km što je nešto više od konkurencije.
Šećer dolazi na kraju, pa smo tako za kraj odlučili spomenuti ovjes. Bez imalo rezerve slobodno možemo reći da je riječ o najbolje izrađenom dijelu vozila. Ovjes, sprijeda oslonjen na dvostruka poprečna ramena, a straga na multilink osovinu toliko je dobro konstruiran, da je prava šteta što motor nije barem malo jači. Tada bi njegova superiornost još više došla do izražaja. Upravo je nevjerojatno s kakvom lakoćom tako velik automobil guta zavoje, ali i neravnine, toliko uobičajene na našim cestama. Savršeno pogođen odnos sportske tvrdoće i limuzinske udobnosti odnosno bolje rečeno kompromis tih karakteristika, te odličan osjećaj za upravljačem omogućuju 6-ici da drži korak i sa razvikanijim konkurentima, uključujući čak i BMW serije 3.
Zaključak
Mazda 6 u izvedbi 2.0 TE stoji do registracije 20.990 € što je i više nego fer cijena za ovakav tip vozila. Atraktivno dizajnirana limuzina, uz visok stupanj komfora i bogatu opremu, ulazi u borbu sa još jednim važnim atributom, a to je podvozje izvanrednih karakteristika. Kada tome pridodamo dobro poznatu pouzdanost i kvalitetu ove japanske marke, 6-ica se nameće kao jedan od ozbiljnih kandidata za osvajanje trona u svom segmentu.
Također, vlasnik može računati i sa duljim servisnim intervalima, koji su pomaknuti na 20.000 km, te garancijom na mehaniku (3 godine ili 100.000 km) i prohrđavanje (12 godina).
Sve u svemu, 6-ica je jedan od modela koji imaju glavu i rep, a njegove vrijednosti će iz dana u dan rasti. Kao jedine mane možemo izdvojiti tek visoku potrošnju i nešto lošiju zvučnu izolaciju, te donekle smanjenu vidljivost straga.
Važnija serijska oprema | |
4 x airbag + zračna zavjesa | |
ABS + EBD + DSC | |
automatska klima | |
daljinsko centralno zaključavanje | |
električna stakla sprijeda i straga | |
električni i grijani retrovizori | |
upravljač podesiv po visini i dubini | |
modularni audio-sustav | |
podesiva prednja sjedala po visini | |
upravljač, mjenjač i parkirna u koži | |
putni kompjutor | |
tempomat | |
aldehidni filter peludi | |
centralni naslon za ruke straga | |
preklopiva stražnja klupa | |
Dodatna oprema | Cijena (€) |
metalik boja |
470 |
nastavak ispušne cijevi |
68 |
Ukupna cijena modela |
20990 |
Ukupna cijena testnog modela |
21528 |
>>Galeriju fotografija ovog prekrasnog automobila možete pogledati OVDJE.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati