Toyota Corolla: trostruka usporedba
PRIČU o Corolli u rubrici test zaključujemo usporedbom dviju tržišno najzanimljivijih motornih izvedbi, 1.6 VVT-i benzinskom i 2.0 D-4D dizelskom. I na kraju, sve to smo začinili testom polovne Corolle, koja je u manje od dvije godine prešla preko 130.000 km.
Japanac skrojen po europskom ukusu
Za razliku od karavana, koji se ne može pohvaliti osebujnim stilom za pamćenje, najpopularnija Corollina izvedba ima osjetno prihvatljiviji vanjski stil. Klasičan kompakt s pet vrata nije puno dobio nedavno napravljenim redizajnom. Osnovne linije s klinastim prizvukom su zadržane, a europski štih vidljiv je sa svih strana.
Prednji kraj je redizajnom dobio svijetla u obliku suze, a blago je izmijenjen i odbojnik, koji sada ima integrirane kružne maglenke (prije četverokutne). Potpuno novi izgled dobila je i maska hladnjaka, kojoj su umjesto crne mreže podarene horizontalne letvice u boji karoserije i veći centralni logo marke.
Kliknite za sliku većih dimenzija
Tu promjenama dolazi kraj, pa idući prema stražnjem kraju ne otkrivamo ništa novo. Tek je straga uočljiva nova grafika svjetala s dominantnim kružnim elementima.
Unutrašnjost automobila vizualno se uglavnom nije mijenjala. U usporedbi s prethodnikom uočavamo tek da je signalna lampica pojaseva zamijenila mjesto sa tzv. „security“ signalizacijom. Kvaliteta materijala je vrhunska, kao i finalna izrada, a mnoge će veseliti što dekoracija konzole u imitaciji aluminija (serijski od razine Luna) ne djeluje jeftino.
Kliknite za sliku većih dimenzija
U pogledu komfora Corolla nimalo ne zaostaje za njemačkom konkurencijom. Čak štoviše, sjedala su među najboljima u klasi, vrlo udobna i s uzornom bočnom potporom, a visina sjedeće površine je odlično pogođena. Sa stanovišta ponude prostora nema zamjerki, osim kad je u pitanju prtljažnik. Iako ravnih stranica i relativno niskog utovarnog ruba, tovarni prostor je s 289 litara obujma bitno skromniji od 402 litre s koliko raspolaže karavanska izvedba.
Kliknite za sliku većih dimenzija
Pažljivim praćenjem povratnih informacija Toyotini inženjeri su redizajnom ispravili jedini bitni nedostatak. Sportski oblikovan kožni upravljač sada je podesiv i po dubini, što u kombinaciji s po visini podesivim vozačevim sjedalom i optimalnom pozicijom ručice mjenjača čini Corollu izvrsnim proizvodom sa stanovišta ergonomije.
Osjećaj sigurnosti
U Corolli se putnici osjećaju sigurno kao u tenku. Tupi zvuk pri zatvaranju vrata ulijeva povjerenje, što je još jedan dokaz kvalitete izrade. Minimalna zračnost između pomičnih dijelova karoserije i odgovarajuća zvučna izolacija štite putnike od vanjske buke.
Sigurnosna oprema je na visokom nivou. Bazni paket (Terra) donosi ABS+EBD sustav, te prednje i bočne zračne jastuke, što je svakako više od onog što nude izravni rivali. Odabirom paketa Sol Corolla definitivno dolazi na vrh u pogledu sigurnosti, jer u tom slučaju posjeduje pored bočnih zračnih zavjesa još i aktivne elemente sigurnosti (BA, VSC, TRC).
Kliknite za sliku većih dimenzija
Budući vlasnici, pored danas ustaljene opreme, ovdje nailaze na neke elemente luksuza. Pored potentnog audio sustava s integriranim putnim kompjutorom, kupac može računati na elektrokromatsko (automatsko) zatamnjenje unutrašnjeg retrovizora, senzor kiše i automatsku klimatizaciju.
Izvana svoj dio posla obavljaju 15-inčni alu naplatci, maglenke i detalji u boji karoserije. Sitničavi će tek uočiti da je tempomat dostupan uz doplatu, a da trendseterska zakretna (i Xenon) svijetla nisu u ponudi.
Dizel u prednosti
Izuzmemo li "vanserijski" TS (1.8/192 KS) testom su obuhvaćene najsnažnije izvedbe iz obje koncepcije motora. Jedina zajednička točka im je moderna tehnologija i podjednaka snaga, dok je sve ostalo dijametralno suprotno.
Bogatije opremljeni testni primjerak bio je ujedno pokretan snažnijim, i to dizelskim, motorom. Moderan dizelaš od 116 KS i 280 Nm ne ostavlja puno prostora zamjerkama u što smo se već imali prilike uvjeriti. Rano razvijanje snage pri žešćem startu doslovno katapultira, pa jedino TRC sustav sprečava ostavljanje potpisa na asfaltu.
Posezanje za, ionako preciznom ručicom mjenjača, svedeno je na najmanju moguću mjeru, čak i pri agresivnijoj vožnji. Proizvođač kaže da je za ubrzanje do 100 km/h potrebno 10,9 sekundi, dok je maksimalna brzina 185 km/h. Corolla se još jednom dokazuje kao štedljivi igrač, potrošnja se na testu u zimskim uvjetima kretala od 4,9 (otvorena cesta) do 7,5 litara, uz prosjek od odličnih 7 l/100km.
Kliknite za sliku većih dimenzija
Benzinski 1.6 VVT-i je još jedan tehnološki dragulj iz bogate ponude japanskog proizvođača. Motor s promjenjivim otvaranjem usisnih ventila raspolaže sa 110 KS maksimalne snage ostvarive pri 6.000 o/min, te 150 Nm okretnog momenta dostupnog pri 4.800 o/min. Iako je prema tvorničkim podacima brža u sprintu (0-100 km/h: 10,2 s, 190 km/h), benzinska Corolla teško prati dizelsku. Upola manji okretni moment pri duplo višim okretajima jasno govori da se benzinac najbolje snalazi u polju visokih okretaja.
Stoga smo, kako bi održali tempo, morali češće posezati za ručicom mjenjača i odmah požalili što operacije izmjene stupnjeva ne traju kraće. Stotinjak kilograma manja masa i lakši prednji dio donosi neutralnije ponašanje u odnosu na dizelaša, koji je pak nešto bučniji i nemirniji. S druge strane, gledajući ga kroz prizmu benzinskog motora, 1.6 VVT-i je vrlo elastičan, a postignuta potrošnja goriva u rasponu od 7,5 do 11 litara je iznad očekivanja.
Ukupno gledano, oba automobila u vožnji se ponašaju predvidljivo (ne i uzbuđujuće), udobnost je na visokoj razini, a upravljivost uzorna.
Kvaliteta koja traje
Priču o najpopularnijem japanskom kompaktu na kraju ćemo začiniti s jednim polovnim primjerkom. Samostalni poduzetnik Josip M. iz Zagreba godinama je testirao strpljenje s isluženim dizelskim Cherokeejem.
Desetak godina stari Jeep s nekoliko stotina tisuća kilometara iza sebe češće je boravio u servisu nego na cesti, a godišnji troškovi održavanja uskoro su premašili vrijednost samog vozila. Stoga se Josip odlučio na kupovinu novog vozila, a kako je kvaliteta i pouzdanost bila glavna smjernica pri izboru novog automobila, izbor se suzio na nekoliko modela među kojima se Corolla pokazala najboljim izborom.
Kliknite za sliku većih dimenzija
Stavivši sve na papir, odabir je pao na model s pet vrata, 1.6 VVT-i motorom i najbogatijim Sol paketom opreme. Naime, svakodnevni višesatni boravak u automobilu, veliki udio otvorene ceste u eksploataciji, te cjenovna razlika u odnosu na dizelsku opciju iskristalizirala je bogato opremljeni benzinac kao najbolji izbor.
Nakon gotovo dvije godine i više od 130.000 prijeđenih kilometara Josip u niti jednom trenutku nije požalio što je vjernost Toyoti platio gotovo 19.000 eura. Osim odlaska na redovni servis, Corolla niti u jednom trenutku nije stala i iznevjerila svoj imidž. I doista, osim manjih oštećenja laka kao posljedice svakodnevne vožnje snježnim dionicama autoceste, automobil ne pokazuje nikakve slabosti. Interijer je kao nov, sjedala nisu upala, a kvalitetna plastika armature i dalje je posve nečujna.
Vlasnik nam je otkrio tek dva neplanirana slučaja, gdje su oba bila posljedica tvorničke greške i uklonjena o trošku proizvođača. Naime, nakon nekoliko tjedana korištenja otpala je obloga A-nosača, a kroz nekoliko mjeseci pojavila se potreba za promjenom kočionih diskova. U prvom slučaju popravak je trajao nekoliko minuta koliko treba da se lijepilo posuši, dok se u drugom pokazalo da je riječ o nestručnom rukovanju na servisu. U svakom slučaju, nedovoljno da bi što zamjerili.
Kliknite za sliku većih dimenzija
Motor naravno pali iz prve, buka se nije povećala, a performanse su čak i bolje od novog primjerka. Dobro razrađena Corolla pokazala se brža od svoje jednako motorizirane mlađe sestre, a i potrošnja goriva je niža. Naime, savjesni vlasnik konstantno prati potrošnju goriva, koja se kreće od sedam litara na otvorenom, do maksimalnih deset u gradskim uvjetima.
Usprkos dobrom iskustvu Josip je odlučio prvom prilikom zamijeniti Corollu novim automobilom. Naravno, vjernost marki nije upitna, pa jedino pitanje ostaje izbor između poslovnog Avensisa i uvijek zanimljivog RAV4. Kako rabljene Corolle na tržištu polovnih kotiraju jako dobro, cijena buduće Toyote Josipu ne predstavlja problem. Na rastanku smo otkrili da je izbor pao na RAV4, prije svega zbog sve surovijih zima bogatih snježnim padalinama.
Zaključak
Najprodavaniji model u povijesti svijet je upoznao 1968. godine kada je predstavljena prva generacija. Za razliku od ostalih kultnih automobila, Corolla nikada nije privlačila originalnim dizajnom i vrhunskim performansama, već ništa manje vrijednom kombinacijom uzorne pouzdanosti, solidnog komfora i uvjerljive mehanike po fer cijeni.
Cijena Corolle, ovisno o motornoj izvedbi i opremi varira od 113.890 (1.4 VVT-i Terra) pa sve do 182.070 kuna koliko stoji sportska TS izvedba od 192 KS. U našem slučaju, testirani benzinac s Luna paketom opreme osjetno je jeftiniji i stoji 141.935 kn, dok je za najbolje opremljenu dizelsku izvedbu potrebno izdvojiti 165.812 kn. Bogata serijska oprema od razine Luna nameće tek metalik boju kao jedini dodatni izdatak na koji treba računati.
Corolla možda nije najmoderniji i najatraktivniji kompakt na tržištu, a svakako nije ni najjeftiniji. Međutim, u pogledu kvalitete nema premca, a pridodamo li tome solidna vozna svojstva i bogatu opremu Toyota Corolla je vrlo zanimljiv izbor. Iskustva s polovnim primjerkom razuvjerit će najsumnjičavije, pa bilo kakva daljnja preporuku nije potrebna.
Test je pokazao da nije važno radi li se od dizelskoj ili benzinskoj izvedbi, pa čak ni o karavanu, limuzini ili kompaktu, bitno je tek da je u pitanju Corolla. O svemu ostalom odlučit će nijanse i osobne sklonosti.
>>Ostale fotografije možete pogledati ovdje
Važnija serijska oprema (Terra): | ||
Zračni jastuci za vozača i suvozača | ||
Bočni zračni jastuci | ||
ABS/EBD | ||
ESP | ||
Progresivni servo upravljač | ||
Audio sustav (RDS radio, CD, 4 zvučnika) | ||
Daljinsko centralno zaključavanje | ||
Upravljač, podesiv po visini i dubini | ||
Podešavanje sjedala vozača po visini | ||
El. podizači prednjih stakala | ||
El. podesivi i grijani vanjski retrovizori | ||
Preklopivo i djeljivo stražnje sjedalo (60:40) | ||
Putno računalo | ||
Razina Luna | ||
Automatski klima uređaj | ||
El. podizači stražnjih stakala | ||
Audio kontrole na upravljaču, šest zvučnika | ||
Alu dekoracija i kožni umetci | ||
15“ Alu naplatci | ||
Senzor kiše | ||
Elektrokromatsko unutarnje zrcalo | ||
Prednja svijetla za maglu | ||
Razina Sol | ||
BA (Brake Assistance) pomoć pri naglom kočenju | ||
TRC (Traction control) kontrola proklizavanja | ||
VSC (Vehicle Stability Control) nadzor stabilnosti | ||
Bočne zračne zavjese sprijeda i straga | ||
Dodatna oprema Cijena (kn) | ||
Metalik boja |
2.426 | |
Corolla 1.6 VVT-i Luna |
141.935* | |
Corolla 2.0 D-4D Sol |
165.812* | |
*cijena bez metalik boje |
| |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati